2014-11-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
4-CMC har vad jag vet ingen forskning som visar hur det påverkar serotonin/hjärnan/kroppen (länka gärna annars, du eller annan som läser här), så nej. Har brukat de här substansen på ett osmartare sätt än mycket annat, delvis genom detta (köra på SSRI). Det gav ingen större effektminskning men fick bultande huvudvärk när jag stog upp. Kan bero på att jag inte drack vatten under några timmar, men brukar vara lugnt när jag struntar i det. Dricker alltid vatten under längre race/rus (amf) men jag klarar mig max 8 timmar på ett gram av 4cmc.

Dagen efter fick jag en skrämmande inblick i hur det antagligen är att vara dement: gick till köket för att hämta ett glas cola och såg att den inte var där (hade tidigare hällt upp det), men märkte att det stog i vardagsrummet. Hade alltså redan hämtat glaset. Det var inte så att jag kom på "aah just det har redan hämtat glaset" utan det kändes som om jag bara dök upp där jag stog, typ som om jag åkt fram i tiden (då jag fick för mig att hämta glaset). En minneslucka på 20 sekunder, vad jag vet. Bedömer tiden efter det faktum att maten inte hunnit kallna.

Om det beror på sertralinet eller ej vet jag inte.

Håller verkligen med det fetstilta, men mer ur hälsosynpunkt. Jag förstår inte ens hur detta slagit igenom med tanke på hur det svider i näsan (jag injicerar), och rövpanna är väl inte särskilt standard, iaf i festliga sammanhang (lägger mig inte doggy på ett toagolv på fest för att sedan få dörren upplåst och bli ertappad. Eller på krogen...).

Den här katinonen är den enda jag raceat på. Körde upp nära 3 gram under en session, för att sedan köra 1 gram till två dagar senare. Funkade inget vidare så det var verkligen pengar i sjön och kroppen kan inte tagit det så bra.

Det räcker kanske med att läsa det jag redan skrivit för att få en inblick i hur det är? Kan ta det ordagrant också ändå bara för att jag är på skrivhumör idag, och jag gjorde faktiskt ingen direkt jämförelse. Men det är samma återdoseringsbehov, men på mephedrone upplever jag mer en krasch. 4-cmc är mer en lugn landning. Katinoner är som crack brukar jag säga skämtsamt, särskilt tungviktarna. Har du börjat så måste du ta mer. Det är samma som på meph.

Bra inlägg!

Jag har själv inte testat 4-CMC men har använt ett flertal andra katinoner och just vad gäller minnesrubbningar tycker jag att det låter oroväckande. Det ska bli intressant att se om samma rapporter ramlar in angående 3-CMC när den väl nått den svenska marknaden - vilket blir snart. Av de andra katinoner jag har använt så har minnet visserligen påverkats - fast då har det snarare handlat om rena utmattningssymtom snarare än faktiska direkta påverkningar på hippocampus (vilken jag förmodar att dessa substanser påverkar negativt med tanke på att det är denna gråa massa som står för en stor del av minnesverksamheten i hjärnans funktion).

Dessutom så håller jag verkligen med dig om att katinoner och deras återdoseringsbehov kan liknas vid vad man fått berättat om crack. Egentligen majoriteten av centralstimulantia som kommit till marknaden på senare år har varit sådana. Kolla bara på MDPV-släktingarna eller metamfetaminanalogerna - utöver katinonerna det vill säga.
Citera
2014-11-10, 21:09
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Bra inlägg!

Jag har själv inte testat 4-CMC men har använt ett flertal andra katinoner och just vad gäller minnesrubbningar tycker jag att det låter oroväckande. Det ska bli intressant att se om samma rapporter ramlar in angående 3-CMC när den väl nått den svenska marknaden - vilket blir snart. Av de andra katinoner jag har använt så har minnet visserligen påverkats - fast då har det snarare handlat om rena utmattningssymtom snarare än faktiska direkta påverkningar på hippocampus (vilken jag förmodar att dessa substanser påverkar negativt med tanke på att det är denna gråa massa som står för en stor del av minnesverksamheten i hjärnans funktion).

Dessutom så håller jag verkligen med dig om att katinoner och deras återdoseringsbehov kan liknas vid vad man fått berättat om crack. Egentligen majoriteten av centralstimulantia som kommit till marknaden på senare år har varit sådana. Kolla bara på MDPV-släktingarna eller metamfetaminanalogerna - utöver katinonerna det vill säga.

Tack för komplimangen! Uppskattas mycket

MDPV provade jag aldrig, ingen aning om varför. Måste ha gått på nåt annat, eller undvikit centralstim helt, vilket har hänt under åren. Meph hade jag en stabil postkran som tog 250kr/g för finkrossade kristaller. Och så lukten... Även methylone, fast efter klassningen. 3-mmc var jag nära på att missa när det var lagligt, inte tagit nåt av det sen dess.

Satt på behandling (avgiftning) förra sommaren i en dryg månad, och där fick jag höra riktiga skräckhistorier om MDPV. En tjej hade virrat runt barfota i hålan till stad och letat efter nån i tre dagar. Det är mer än man får höra om t.ex amfetaminpsykoser. En annan tjej valde ordet, fritt citerat: "Det [MDPV] tar över din själv". Ännu en tjej lämnade behandlingshemmet för att ca 5 dygn senare återvända i chocktillstånd. Hennes kompis hade hon hittat knallblå. Troligen OD på MDPV.

Lite OT gick jag nu, men det kan bara vara nyttigt med skräckhistorier bland all romantisering, droger är som allt annat i livet, det måste finnas en balans. Man kan knarka smart, men inte alla som tror att dom kan det.
Citera
2014-11-11, 12:46
Medlem
Orjisols avatar
Hur mycket är lagom att bomba det där? Ska jag krossa kristallerna innan bomben göra det lättare för magen?
Citera
2014-11-12, 08:08
Medlem
Var väl denna som inte gick att bomba något bra har jag för mig.
Citera
2014-11-12, 20:15
Medlem
Psychoramas avatar
Har beställt 1g av 4-CMC och 1g 2-mmc, min fråga är om någon har erfarenhet av att kombinera dessa i mindre doser? Onödigt kanske.. Överväger att inte blanda dessa men undrar om någon har erfarenhet av kombon? Är väl inget att rekommendera kanske..

Har inte provat 4-CMC ännu pga de möjligtvis neurotoxiska biverkningarna man läst om här.. Men ska väl göra ett test. Funkar det via RP? Nasalt ska väl paja näsan rätt duktigt och vissa säger att bomba inte är ett alternativ.

R-S batcher.
Citera
2014-11-17, 19:50
Medlem
Hej!

Nån som sprutat in 4cmc i röven? Och vart får man tag på doseringsspruta? Apotek? Receptfritt eller?
Citera
2014-11-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittplep
Hej!

Nån som sprutat in 4cmc i röven? Och vart får man tag på doseringsspruta? Apotek? Receptfritt eller?

Revaxörpump fungerar alldeles utmärkt om du inte är kräsen.

http://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/102257/..._105778143.jpg

Finns att köpa på Apoteket för en liten summa.
Citera
2014-11-18, 04:26
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Har beställt 1g av 4-CMC och 1g 2-mmc, min fråga är om någon har erfarenhet av att kombinera dessa i mindre doser? Onödigt kanske.. Överväger att inte blanda dessa men undrar om någon har erfarenhet av kombon? Är väl inget att rekommendera kanske..

Har inte provat 4-CMC ännu pga de möjligtvis neurotoxiska biverkningarna man läst om här.. Men ska väl göra ett test. Funkar det via RP? Nasalt ska väl paja näsan rätt duktigt och vissa säger att bomba inte är ett alternativ.

R-S batcher.

Jag ser fram emot att höra vad du tyckte om 4CMC.
Jag är så grymt sugen men ryktena om att detta ska vara neurotoxiskt som satan har väl jagat upp mig lite..
Citera
2014-11-18, 05:40
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Jag ser fram emot att höra vad du tyckte om 4CMC.
Jag är så grymt sugen men ryktena om att detta ska vara neurotoxiskt som satan har väl jagat upp mig lite..

Jag har flera omgångar på 4cmc i bagaget och även andra seretonin-bombs stimulanter som mdma och 6-mapb t.ex. Och visst, du mår bra, du kan må riktigt jävla bra till och med om det är en bra batch och speciellt kombinerat med några goda öl. Du somnar dessutom lätt då substansen tenderar att vara sederande efter några timmars session eller en kväll. Det är ingen som helst AT, inte ens den där typiska tomheten som kan uppstå dagen efter. Det är jävligt märkligt. Man tror lite att det är för bra för att vara sant. Och det är det också när man tar sitt sunda förnuft till fånga..

Den fräter något FÖRJÄVLIGT. Då menar jag alltså blåsor kring näsborrarna, sår i hela näsan. Hårda snorkockor blandat med blod i värsta fall som du får peta ut och snyta ut bäst du kan ibland en vecka efteråt. Ditt minne tar stryk ordentligt, ibland i veckor om du har otur. Ditt tal. Din tankeförmåga. Sen sägs den vara extra neurotoxisk som sagt, men det vet jag inte. Det enda jag vet är att är man smart, vilket jag inte påstår mig vara, så låter man den här vara och väljer mdma eller 6-mapb istället. En bomb så är du hemma sen! 4CMC är väldigt lite eller inte alls verksam oralt vad jag förstått det.

Köp den inte, eller gör det, må bra och sen må dåligt av en totalkvaddad näsa och var förvirrad och tafatt verbalt i några veckor om du har otur. Jag rådiggade den här när den kom, trots att den frätte och jag blev helt efterbliven flera dagar efteråt och köpte den ett par tre gånger.. Jag tycker med facit i hand att den inte är värd pengarna trots ett klart godkänt lugnt och skönt rus. Finns säkert andra som inte håller med mig.

Vill tillägga att mig ska man inte lyssna för mycket på då jag är helt värdelös på att "practice what you preach". Jag är verkligen snäll men rätt korkad på många vis då jag som i beskrivningen köpte den här substansen vid minst tre tillfällen trots att jag visste vad den gör och kan göra. Ja menar, de flesta av oss klarar oss med alkohol, tobak och droger som vi iaf nästan kan låtsas om att dom inte är så påfrestande för kroppen. Men den här kommer du verkligen känna i skallen och tankeverksamheten efteråt, ingen avtändning dock.
Senast redigerad av svampsson 2014-11-18 kl. 05:49. Anledning: ......
Citera
2014-11-18, 06:48
Medlem
znors avatar
Köpte hem en 5a av detta när det kom.
Gav kanske bort 1g max.

Tyckte ruset var helt okej, men näsan tog för mycket stryk.
Trådde de va prat, men dra linor på 300mg+ va fan inte skönt.
Ont utav bara helvete, så vart inga mer köp trots att jag gilla den och fick inga biverkningar att tala om.. Helt ok, men det går bara inte, och då har jag dragit mkt frätande!
Citera
2014-11-19, 18:11
Medlem
C.P.U-N0N0s avatar
Det går ju att dra linor på det men vist det kanske svider lite men så farligt tycker jag inte det är.
Men jag tycker det fungerar oralt? (Varför skulle det inte?)
Röka det skulle jag inte rekommendera men är bara från min egen syn på ämnet och jag är ingen expert.

RP? (Sorry om jag är trög men va är det??)

Det känns dock något mer neurotoxiskt en 4-MMC men inte så farligt (Den är dock med största sannolikhet det och vist är man lite vimsig efter men det tycker jag man blir på 4-MMC och bk-MDxx med.).
Citera
2014-11-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P.U-N0N0
Det går ju att dra linor på det men vist det kanske svider lite men så farligt tycker jag inte det är.
Men jag tycker det fungerar oralt? (Varför skulle det inte?)
Röka det skulle jag inte rekommendera men är bara från min egen syn på ämnet och jag är ingen expert.

RP? (Sorry om jag är trög men va är det??)

Det känns dock något mer neurotoxiskt en 4-MMC men inte så farligt (Den är dock med största sannolikhet det och vist är man lite vimsig efter men det tycker jag man blir på 4-MMC och bk-MDxx med.).

RP står för rövpanna - vilket med en mer formell förklaring innebär rektal administrering. Du tar helt sonika substansen i rumpan genom att administrera den med en pump och skjuter upp en vattenlösning med substansen där bak. Lösningen tas sedan upp via ändtarmens blodkärl och går ut i blodet.

Den metoden är väldigt kraftfull och biotillgängligheten är väldigt hög jämfört med så väl intranasal administrering (snorta) som oral administrering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in