Citat:
4-CMC har vad jag vet ingen forskning som visar hur det påverkar serotonin/hjärnan/kroppen (länka gärna annars, du eller annan som läser här), så nej. Har brukat de här substansen på ett osmartare sätt än mycket annat, delvis genom detta (köra på SSRI). Det gav ingen större effektminskning men fick bultande huvudvärk när jag stog upp. Kan bero på att jag inte drack vatten under några timmar, men brukar vara lugnt när jag struntar i det. Dricker alltid vatten under längre race/rus (amf) men jag klarar mig max 8 timmar på ett gram av 4cmc.
Dagen efter fick jag en skrämmande inblick i hur det antagligen är att vara dement: gick till köket för att hämta ett glas cola och såg att den inte var där (hade tidigare hällt upp det), men märkte att det stog i vardagsrummet. Hade alltså redan hämtat glaset. Det var inte så att jag kom på "aah just det har redan hämtat glaset" utan det kändes som om jag bara dök upp där jag stog, typ som om jag åkt fram i tiden (då jag fick för mig att hämta glaset). En minneslucka på 20 sekunder, vad jag vet. Bedömer tiden efter det faktum att maten inte hunnit kallna.
Om det beror på sertralinet eller ej vet jag inte.
Håller verkligen med det fetstilta, men mer ur hälsosynpunkt. Jag förstår inte ens hur detta slagit igenom med tanke på hur det svider i näsan (jag injicerar), och rövpanna är väl inte särskilt standard, iaf i festliga sammanhang (lägger mig inte doggy på ett toagolv på fest för att sedan få dörren upplåst och bli ertappad. Eller på krogen...).
Den här katinonen är den enda jag raceat på. Körde upp nära 3 gram under en session, för att sedan köra 1 gram till två dagar senare. Funkade inget vidare så det var verkligen pengar i sjön och kroppen kan inte tagit det så bra.
Det räcker kanske med att läsa det jag redan skrivit för att få en inblick i hur det är?
Kan ta det ordagrant också ändå bara för att jag är på skrivhumör idag, och jag gjorde faktiskt ingen direkt jämförelse. Men det är samma återdoseringsbehov, men på mephedrone upplever jag mer en krasch. 4-cmc är mer en lugn landning. Katinoner är som crack brukar jag säga skämtsamt, särskilt tungviktarna. Har du börjat så måste du ta mer. Det är samma som på meph.
Dagen efter fick jag en skrämmande inblick i hur det antagligen är att vara dement: gick till köket för att hämta ett glas cola och såg att den inte var där (hade tidigare hällt upp det), men märkte att det stog i vardagsrummet. Hade alltså redan hämtat glaset. Det var inte så att jag kom på "aah just det har redan hämtat glaset" utan det kändes som om jag bara dök upp där jag stog, typ som om jag åkt fram i tiden (då jag fick för mig att hämta glaset). En minneslucka på 20 sekunder, vad jag vet. Bedömer tiden efter det faktum att maten inte hunnit kallna.
Om det beror på sertralinet eller ej vet jag inte.
Håller verkligen med det fetstilta, men mer ur hälsosynpunkt. Jag förstår inte ens hur detta slagit igenom med tanke på hur det svider i näsan (jag injicerar), och rövpanna är väl inte särskilt standard, iaf i festliga sammanhang (lägger mig inte doggy på ett toagolv på fest för att sedan få dörren upplåst och bli ertappad. Eller på krogen...).
Den här katinonen är den enda jag raceat på. Körde upp nära 3 gram under en session, för att sedan köra 1 gram till två dagar senare. Funkade inget vidare så det var verkligen pengar i sjön och kroppen kan inte tagit det så bra.
Det räcker kanske med att läsa det jag redan skrivit för att få en inblick i hur det är?
Kan ta det ordagrant också ändå bara för att jag är på skrivhumör idag, och jag gjorde faktiskt ingen direkt jämförelse. Men det är samma återdoseringsbehov, men på mephedrone upplever jag mer en krasch. 4-cmc är mer en lugn landning. Katinoner är som crack brukar jag säga skämtsamt, särskilt tungviktarna. Har du börjat så måste du ta mer. Det är samma som på meph.Bra inlägg!
Jag har själv inte testat 4-CMC men har använt ett flertal andra katinoner och just vad gäller minnesrubbningar tycker jag att det låter oroväckande. Det ska bli intressant att se om samma rapporter ramlar in angående 3-CMC när den väl nått den svenska marknaden - vilket blir snart. Av de andra katinoner jag har använt så har minnet visserligen påverkats - fast då har det snarare handlat om rena utmattningssymtom snarare än faktiska direkta påverkningar på hippocampus (vilken jag förmodar att dessa substanser påverkar negativt med tanke på att det är denna gråa massa som står för en stor del av minnesverksamheten i hjärnans funktion).
Dessutom så håller jag verkligen med dig om att katinoner och deras återdoseringsbehov kan liknas vid vad man fått berättat om crack. Egentligen majoriteten av centralstimulantia som kommit till marknaden på senare år har varit sådana. Kolla bara på MDPV-släktingarna eller metamfetaminanalogerna - utöver katinonerna det vill säga.