Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-17, 20:56
  #229
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja det är ju en bra ide om du vill att kvinnor inte ska kunna gå på badhus överhuvudtaget längre.
Idiot.

Tror du kvinnorna i typ Afrika skiter i att bada? Det finns hur många ställen som helst i världen där de går med bara tuttar och eller inte har könsindelning. Jag hade lätt tagit bort hela skiten om jag hade bestämt. Tack för förolämpningen förresten mr internetkrigare
Citera
2014-05-17, 20:58
  #230
Medlem
Nirvanaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
självklart ska han inte följa med in till damernas! jag själv hade för fan hår på pitten när jag var 10år...
Men herregud, inte var man i puberteten när man var 10 år.....
Citera
2014-05-17, 20:59
  #231
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Tror du kvinnorna i typ Afrika skiter i att bada? Det finns hur många ställen som helst i världen där de går med bara tuttar och eller inte har könsindelning. Jag hade lätt tagit bort hela skiten om jag hade bestämt. Tack för förolämpningen förresten mr internetkrigare
Vilka ställen i världen finns det inte könsindelning Mr Genius?
Kan du nämna mig 3 platser?
Citera
2014-05-17, 21:05
  #232
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Tror du kvinnorna i typ Afrika skiter i att bada? Det finns hur många ställen som helst i världen där de går med bara tuttar och eller inte har könsindelning. Jag hade lätt tagit bort hela skiten om jag hade bestämt. Tack för förolämpningen förresten mr internetkrigare

Ta och lugna ner dig nu gobbler, se över hur kvinnorna i afrika faktiskt behandlas.
Citera
2014-05-17, 21:08
  #233
Medlem
Jag har själv en dotter i lägre ålder och upphör aldrig förvånas över hur söndercurlade många av dagens ungar är..

Alldeles för många föräldrar är helt besatta av att trygghetsvaccinera sina juveler till varje pris..

Jag och en fullt normal morsa brukar sitta bredvid varandra på föräldramöten och inte veta ifall vi ska skratta eller gråta när trygghetsknarkarna växlar upp på allvar..

Det finns en stor hotfull värld där utanför bubblan och jag kan inte låta bli att undra hur det ska gå för dessa ungar och särskilt grabbarna..

Den här tioåringen som tydligen inte kan byta om själv (förutsätter att det inte rör sig om nåt av babbetillhållen typ sydpolen/aquakul) är ett perfekt exempel..

Undrar om lilla mamsen ska hjälpa sin grabb att sätta på gummit och rikta in picken när det om några år är dags att förlora oskulden med grannbruden..
Citera
2014-05-17, 21:36
  #234
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirvanaa
Men herregud, inte var man i puberteten när man var 10 år.....

Medelåldern för början av puberteten för pojkar är 11-12 år, vilket innebär att gott om folk påbörjar den före 11 års ålder. Hamnade själv i målbrottet när jag var 10.
__________________
Senast redigerad av fattony 2014-05-17 kl. 21:38.
Citera
2014-05-17, 21:38
  #235
Medlem
u_n_mes avatar
Barn byter ju om själva när de är 7 år till gympan i skolan och det funkar varför skulle han inte kunna gå själv in på herrarnas? Har inte läst ett vettigt argument.
Citera
2014-05-17, 22:08
  #236
Medlem
Att inte låta en tioåring byta och och duscha själv är väl nästan sjukt? När jag var tio åkte jag buss fyra mil själv till badhuset tor vad jag minns.
Citera
2014-05-17, 22:14
  #237
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Medelåldern för början av puberteten för pojkar är 11-12 år, vilket innebär att gott om folk påbörjar den före 11 års ålder. Hamnade själv i målbrottet när jag var 10.

Nä, nog för att ungar kanske beter sig som tonåringar i 10-11års ålder numer men det jävligt få som faktiskt hamnar i puberteten då.
Vad jag vet är det 13-15.
Själv fick jag mitt första stolta pubishår vid 12, det fick dock svajja ensamt några månader.
Citera
2014-05-17, 22:33
  #238
Medlem
KKNDs avatar
10år och får inte byta om själv? Hahahaha va fan? Om barnet har någon funktionsnedsättning och har svårt att byta om själv kan jag förstå men pga att mamman är nojjig för pedofiler, KOM IGEN!
Citera
2014-05-17, 22:36
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel.olivia
Jag brukar simma några gånger i veckan, för att hålla igång och må bra helt enkelt.
Ska passa en kusins tioåriga son och han vill så gärna följa med och simma, då tänkte jag visst fasen kan han få hänga på.

Dilemmat här är dock hur vi ska göra väl inne på badhuset, sonens moder vill inte att han byter om själv inne på herrarnas, vilket man kan förstå. För min del får han gärna hänga med in på damernas, jag har inga problem med att han ser mig naken eller vise versa. Tänker dock ÖVRIGA damer och flickor som finns där inne, kan de bli gnälliga tro?

Han är ju trots allt bara tio år, jag tänker nog ta med honon in trots allt.. Mina frågor är:

1. Hur ser ni kvinnor på att en kille i den åldern följer med in idag och hur hade ni sett på det när ni var mellan 8-15 år? Killen är inte 15, jag menar när du som tjej var 8-15, hur du hade sett på det i den åldern om en kille kom in som var runt 10 år.

2. Killar, är det mycket peddos inne på herrarnas må tro?

Ärligt så jag tror att det kan bli lite sura miner eftersom han trots allt är 10 år gammal. Jag minns när jag var i den åldern var vi ett grabbgäng som jämt drog till badhuset. Men det var jag det! Sen om vi ska prata om problemet, är det ett invandrartätt område du bor i? För vad jag vet så kan det förekomma endel äckliga händelser i just sånna områden(inte rasist MEN, det är tyvärr sant, kan tyvärr inte undanhålla sanningen bara för att andra vill vara PK eller "anti-rasister" ), tänkte mer på allt som hänt på aqva kul i malmö!
Citera
2014-05-17, 22:43
  #240
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hog-luvan
Fast då är ju alla i samma ålder samt så är det inga andra män/kvinnor där som är 30-40år äldre..sämsta jämförelsen i historien att jämföra byta om på ett badhus och när klassen har idrott..


Det jag syftade på är ju att anledningen till att jag inte bytte om själv när jag va 6 va ju inte peddorädsla utan mer att jag kanske skulle glömma grejor, gå vilse eller nått sånt. Har man varit på badet förut o ensam vet man ju hur man ska gå till väga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback