Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-13, 19:28
  #1
Medlem
diesel.olivias avatar
Jag brukar simma några gånger i veckan, för att hålla igång och må bra helt enkelt.
Ska passa en kusins tioåriga son och han vill så gärna följa med och simma, då tänkte jag visst fasen kan han få hänga på.

Dilemmat här är dock hur vi ska göra väl inne på badhuset, sonens moder vill inte att han byter om själv inne på herrarnas, vilket man kan förstå. För min del får han gärna hänga med in på damernas, jag har inga problem med att han ser mig naken eller vise versa. Tänker dock ÖVRIGA damer och flickor som finns där inne, kan de bli gnälliga tro?

Han är ju trots allt bara tio år, jag tänker nog ta med honon in trots allt.. Mina frågor är:

1. Hur ser ni kvinnor på att en kille i den åldern följer med in idag och hur hade ni sett på det när ni var mellan 8-15 år? Killen är inte 15, jag menar när du som tjej var 8-15, hur du hade sett på det i den åldern om en kille kom in som var runt 10 år.

2. Killar, är det mycket peddos inne på herrarnas må tro?
__________________
Senast redigerad av diesel.olivia 2014-05-13 kl. 19:35.
Citera
2014-05-13, 19:29
  #2
Medlem
BlazeEveryDays avatar
15 år är väl lite att ta i. Då kan man ju förfan byta om själv, låsa in sina saker, och gå till simhallen.
10 år känns lite riskabelt att släppa fri bland herrarnas
Citera
2014-05-13, 19:31
  #3
Medlem
Grabben lär ju iaf inte misstycka
Citera
2014-05-13, 19:32
  #4
Medlem
Tycker inte det är särskilt mycket peddos, men jag bör väl i en lite mindre stad så vet ej hur det är på andra stället.

Hade jag fått följt med in på damernas när jag var 15 hade jag inte tvekat en sekund^^
Citera
2014-05-13, 19:39
  #5
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Öhh, vad tror ni dom inne på damernas tycker? Och varför skulle inte en 10åring klara sig bland herrarnas, det var det löjligaste jag hört. Det finns pedofiler överallt och det finns flera vuxna inne på herrarnas. Ungefär som att varje ensamt barn skulle bli gruppvåldtaget på herrarnas. Känns som att nåt är fel med dagens samhälle och idéer som florerar.

Jag hade vägrat följa med bland damernas som 10åring eller 15åring. Visst hade jag smygtittat om ingen såg mig, men skulle inte vilja bli sedd därinne och framförallt inte utan kläder.
Citera
2014-05-13, 19:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Grabben lär ju iaf inte misstycka
Det tror inte jag heller.

Vet inte om det är mycket peddos, men de tittar ju bara lite om så är fallet, så det spelar väl ingen roll?
Sluta pedofilnoja, det finns andra saker som ni borde bekymra er över istället. Typ som att barn blir handikappade i vuxen ålder om de hela tiden ska skyddas och skrämmas upp.
Citera
2014-05-13, 19:42
  #7
Avstängd
Han kan väl byta på damernas toalett om han inte vill göra det öppet.
Risken finns för pedofiler om han är själv på herrarnas.
Citera
2014-05-13, 19:45
  #8
Medlem
diesel.olivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Han kan väl byta på damernas toalett om han inte vill göra det öppet.
Risken finns för pedofiler om han är själv på herrarnas.

Vad tycker du om tjej angående att killen är där inne samtidigt som du själv är näck?
Det är mer det jag tänker på?
Citera
2014-05-13, 19:47
  #9
Medlem
Expels avatar
Det är väl endå inte ett måste att duscha naken i badhuset?
Jag vet att jag sätt en hel del barn som vuxna att dem duschar med badbyxorna på och sedan går dem bort för att byta om.

Antar att du menar gubbar när du säger "peddos"?
Ja, det finns nog en hel del men det finns även "normalt" folk som förmodligen kommer stå emot och se till att inget dumt händer medans han lilla killen är på besök.

Alternativ vore nog kanske om man ber någon snäll person som ska in på herrarnas att se om lilla killen så att allt går bra.
Citera
2014-05-13, 19:50
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av diesel.olivia
Vad tycker du om tjej angående att killen är där inne samtidigt som du själv är näck?
Det är mer det jag tänker på?
Det är nästan alltid pojkar med sina mammor när jag är där.
Jag tycker inte om att byta om framför folk överhuvudtaget.
Jag tycker det är ok att pojkarna är med, för de har aldrig tittat, mer tjejer som tittar.
Jag rekomenderar ändå att ni går till ett skåp där det inte är folk.
Citera
2014-05-13, 19:52
  #11
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Han kan väl byta på damernas toalett om han inte vill göra det öppet.
Risken finns för pedofiler om han är själv på herrarnas.

Men herregud....
Killen är 10 år och skall börja mellanstadiet eller vad det nu blir.
Han är nog fullt kapabel att vistas själv i herrarnas i 4 minuter eller vad det kan tänkas ta.
Pedofilskräcken är för övrigt helt obefogad.
Nu ville hans kycklingmamma inte att han skulle byta om själv, så då får man väl försöka undvika det oavsett, men man blir ju mörkrädd.
Citera
2014-05-13, 19:56
  #12
Medlem
diesel.olivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Det är nästan alltid pojkar med sina mammor när jag är där.
Jag tycker inte om att byta om framför folk överhuvudtaget.
Jag tycker det är ok att pojkarna är med, för de har aldrig tittat, mer tjejer som tittar.
Jag rekomenderar ändå att ni går till ett skåp där det inte är folk.

Hn behöver ju inte gå runt med snoppen i vädret, han får givetvis ha byxorna på och sedan duscha mer noga hemma om han vill det. Personligen tycker jag det är lite löjligt med folk över 16 som tycker det är pinigt med små pojkar som är inne. Men kan givetvis förstå att en del kan se det som jobbigt.. Fast just det där "ohh en kille", det bör man lämna bakom sig när man är över 18 tycker jag. Fast det finns ju yngre flickor med.. Men vette fan.. Tror ej att han kommer glo så mkt om jag känner honom rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback