Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-12, 20:38
  #1
Medlem
Mikessons avatar
Bara undrar.

Hur kan folk aima i spel som cod ghost på konsol? Sikta med en spak ger ju noll känsla.
Försökt spela diverse fps spel på konsol. Lyckas aldrig sikta på gubben när jag skjuter.

Sätter jag mig vid datorn och spelar samma spel så går jag alltid plus i K/d

Några bra tips? Eller är de bara att sälja konsolen och fortsätta spela på dator?
Citera
2014-05-12, 20:43
  #2
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Får du mer känsla med mus? Känns det som du håller i en ak-47:a när du använder mus? Självklart är de en vanesak.
Citera
2014-05-12, 20:51
  #3
Medlem
Mikessons avatar
Ja. Alltså känsla som i hur känslig aimen är. Sikter flyger och far på konsol. Men med en mus får man bättre precision. Vanesak. Vet inte. I mitt fall känns de hopplöst.
Citera
2014-05-12, 21:23
  #4
Medlem
Vad tror du att du får mer precision med? En mus som ligger stabilt på bordet som du kontrollerar med hela armen/handleden/fingrarna eller en grej du håller i som du styr med tummarna?
Citera
2014-05-12, 21:25
  #5
Medlem
Mikessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Vad tror du att du får mer precision med? En mus som ligger stabilt på bordet som du kontrollerar med hela armen/handleden/fingrarna eller en grej du håller i som du styr med tummarna?

Är ju precis det jag säger?
Men uppenbarligen lyckas folk sikta med denna Stickan på fps spel. För dör gör jag heltiden.
frågade om tips. Men uppenbarligen finns inga. Så mod kan radera tråden
Citera
2014-05-12, 21:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
Är ju precis det jag säger?
Men uppenbarligen lyckas folk sikta med denna Stickan på fps spel. För dör gör jag heltiden.
frågade om tips. Men uppenbarligen finns inga. Så mod kan radera tråden

Skaffa mus till konsolen Dock kanske det blir skit med auto-aim.
Citera
2014-05-13, 08:53
  #7
Medlem
Nihennas avatar
Allt handlar om vana.

Jag har spelat FPS till konsoll sen jag var 8 år (Goldeneye) och har noll problem med att sikta på konsoll.

Kan förstå att folk som inte är särskilt vana har problem dock då det verkligen behöver tränas upp.

Kolla lite på MLG-turneringar i Halo, de killarna vet verkligen hur man använder en spak
Citera
2014-05-13, 17:16
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Vanesak, helt klart. Visst, du kan aldrig få lika bra precision som med mus men det gör inget, det går liksom att HS:a folk ändå. Dessutom spelar ju alla på lika villkor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback