Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-12, 01:04
  #1
Medlem
Unniis avatar
Hej
Om tråden ligger fel...förlåt
Kan börja med att säga att jag nu är 19 å uär 148 lång.

Och de blir en lång text men behöver verkligen hjälp nu..

När jag va 17 vägde jag runt 55kg hela tiden å åt som en gris. Sen började jag bara gå upp å i maj förra året gick jag sedan ner till 51,5 men gick snabbt upp igen då jag inte rörde mej smack. Under nyåret nu vägde jag runt 58, gjorde en annan tråd då tror jag som finns att läsa.
Men i januari skaffade jag mej en p-stav å utan att jag ändrade nånting med maten gick jag upp till 62!!!!! Jag är 148 å väger 62 kilo!!
Exakt varenda människa jag frågat gissar på qtt min vikt är 55 eller liknande.
För två veckor sen på fredagen började jag därför gå promenad varje morgon å dag å började äta mindre. åt bara mat tre gånger om dagen å inget mer. Första veckan gick jag ner 1 kg. Och dagrn efter hade jag min ätardag. Men dagrn efter den hamnade jag i bull-landet å kände men uppsvullen i flrra dagar. så jag tog längre promenader å stack till gymmet en gång å va iväg å simmade. Den veckan gick jag ner 1 kg till.

Alltså vägde jag 60,5kg i fredags.

Och nu i lördags åkte jag till Sockerland å hade mim ätardag. Men idag åt jag pytt i panna 200 kalorier å smoothie. Men blev hungrig så rpkade ta makaroner å korv två timmarefter. Å middagen blev 5 dl pyttipanna. Å nu mitt i natten tog jag en naturdietchokladgrej.

Är heöa mim planering förstörd nu???? hur ska man kunna ha ätardag utan att känna sig svullen x3 dagen efter p därför "ge upp" å ha ännu en "ätardag"
När jag ville gå ner i vikt innan jag hade p-staven gixk de hur lätt som helst! Och nej, tänker inte ta ut staven av vissa anledningar.

grejen är att mim vanliga promenad sen en vecka tillbaks är cirka 4 km å tar 45 minuter. Jag äter ändå MYCKET mindre än vaf jag gjorde innan. Så varför hjälper inget? Och är jätterädd att jag kommer vakna imorgom helt uppsvullen !

Alla säger att jag inte är tjock. Dom säger att jag är normal. Jag försöker slita ur dom något annat men min mamma gissade till å me på tio kg mindte än vad jag vägde..

Jag vet inte....vill bara ha tips nu på hurfan jag ska göra
Utom ätardagen äter jag cirka 1000 kalorier kanske...ibland mindre å ibland mer men om jag äter mer tar jag en extra promenad men det går ju inte exakt nu mitt i natten
Citera
2014-05-12, 01:09
  #2
Medlem
Balkan-Kings avatar
Ifølge BMI har du et tal på 27 cirka, hvilket betyder at sandsynligvis har lidt overskud af fett på kroppen. Hvad äta du til daglig? Kan være at din søde tand gør at du svulmer i vægt.
Citera
2014-05-12, 01:11
  #3
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
Hej
Om tråden ligger fel...förlåt
Kan börja med att säga att jag nu är 19 å uär 148 lång.

Och de blir en lång text men behöver verkligen hjälp nu..

När jag va 17 vägde jag runt 55kg hela tiden å åt som en gris. Sen började jag bara gå upp å i maj förra året gick jag sedan ner till 51,5 men gick snabbt upp igen då jag inte rörde mej smack. Under nyåret nu vägde jag runt 58, gjorde en annan tråd då tror jag som finns att läsa.
Men i januari skaffade jag mej en p-stav å utan att jag ändrade nånting med maten gick jag upp till 62!!!!! Jag är 148 å väger 62 kilo!!
Exakt varenda människa jag frågat gissar på qtt min vikt är 55 eller liknande.
För två veckor sen på fredagen började jag därför gå promenad varje morgon å dag å började äta mindre. åt bara mat tre gånger om dagen å inget mer. Första veckan gick jag ner 1 kg. Och dagrn efter hade jag min ätardag. Men dagrn efter den hamnade jag i bull-landet å kände men uppsvullen i flrra dagar. så jag tog längre promenader å stack till gymmet en gång å va iväg å simmade. Den veckan gick jag ner 1 kg till.

Alltså vägde jag 60,5kg i fredags.

Och nu i lördags åkte jag till Sockerland å hade mim ätardag. Men idag åt jag pytt i panna 200 kalorier å smoothie. Men blev hungrig så rpkade ta makaroner å korv två timmarefter. Å middagen blev 5 dl pyttipanna. Å nu mitt i natten tog jag en naturdietchokladgrej.

Är heöa mim planering förstörd nu???? hur ska man kunna ha ätardag utan att känna sig svullen x3 dagen efter p därför "ge upp" å ha ännu en "ätardag"
När jag ville gå ner i vikt innan jag hade p-staven gixk de hur lätt som helst! Och nej, tänker inte ta ut staven av vissa anledningar.

grejen är att mim vanliga promenad sen en vecka tillbaks är cirka 4 km å tar 45 minuter. Jag äter ändå MYCKET mindre än vaf jag gjorde innan. Så varför hjälper inget? Och är jätterädd att jag kommer vakna imorgom helt uppsvullen !

Alla säger att jag inte är tjock. Dom säger att jag är normal. Jag försöker slita ur dom något annat men min mamma gissade till å me på tio kg mindte än vad jag vägde..

Jag vet inte....vill bara ha tips nu på hurfan jag ska göra
Utom ätardagen äter jag cirka 1000 kalorier kanske...ibland mindre å ibland mer men om jag äter mer tar jag en extra promenad men det går ju inte exakt nu mitt i natten

Med tanke på hur kort du är (vet att du är thailändare ) så rekommenderar jag att du tar det lugnt. Du är nästan lite underviktig faktist.
Citera
2014-05-12, 01:15
  #4
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Ifølge BMI har du et tal på 27 cirka, hvilket betyder at sandsynligvis har lidt overskud af fett på kroppen. Hvad äta du til daglig? Kan være at din søde tand gør at du svulmer i vægt.
Tack jag vet redan mitt BMI........

Jag har inte så mycke fett på kroppen. Jag ser ut som jag gjorde när jag vägde 57 typ innan jag hade p-staven. Jag har fortfarande kropp som en unge typ...bara magen jag inte är nöjd över.
Fattar bara inte hur jag kam ga sä mycket när de inte syns ens !

Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Med tanke på hur kort du är (vet att du är thailändare ) så rekommenderar jag att du tar det lugnt. Du är nästan lite underviktig faktist.
Mott bMI säger ju qtt jag är ett riktigt fetto ! Jag ska ju ga ungefär 50 typ egentligen...
Ingen gissar rätt på min vikt å har inte så mycket på kroppen dså fatttar inte hur de går ihop alls

E indie, imte thailändare
vilket av dom så har jag varit liten å spinkig hela livet fram till jag va typ 17...
__________________
Senast redigerad av Unnii 2014-05-12 kl. 01:28.
Citera
2014-05-12, 01:29
  #5
Medlem
ninjutsus avatar
Skippa kolhydraterna, ät dig mätt på kött, sallad och grönsaker så ska du se att du går ner i vikt.
Citera
2014-05-12, 01:36
  #6
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Skippa kolhydraterna, ät dig mätt på kött, sallad och grönsaker så ska du se att du går ner i vikt.
De de jag gjort nu utom på tjockisdagarna
Skyller inte ifrån mej här men p-staven har krånglat till de me vikten men de kan inte bara va de. Jag har rört påmej mer dom här två veckorna än vad jag gjort på ÅR. Och ätit mindre så borde ju i alla fall kunna gå ner nånting
Citera
2014-05-12, 02:02
  #7
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
De de jag gjort nu utom på tjockisdagarna
Skyller inte ifrån mej här men p-staven har krånglat till de me vikten men de kan inte bara va de. Jag har rört påmej mer dom här två veckorna än vad jag gjort på ÅR. Och ätit mindre så borde ju i alla fall kunna gå ner nånting
Rom byggdes inte på en dag, och inte på några veckor heller. Vad förväntar du dig? Fortsätt ät rätt och rör på dig så kommer du gå ner i vikt till slut, för du är inget unikt undantag fristående från fysiklagarna. Skulle du inte gå ner någonting eller t.o.m gå upp så äter du antagligen för mycket på "tjockisdagarna".
Citera
2014-05-12, 11:57
  #8
Medlem
DrPretentiouss avatar
Min syster är 158 och väger 40 kg. Hon gymmar iofs och är vegeterian. Som indie är väl vegetarisk kost en utgångspunkt för dig, eller du kanske inte är så mycket indie som svensk?

Sätt dig in i kost och träning, lev sunt! Kroppsformen följer... förr eller senare.
Citera
2014-05-12, 12:34
  #9
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Min syster är 158 och väger 40 kg. Hon gymmar iofs och är vegeterian. Som indie är väl vegetarisk kost en utgångspunkt för dig, eller du kanske inte är så mycket indie som svensk?

Sätt dig in i kost och träning, lev sunt! Kroppsformen följer... förr eller senare.
jag e ju adopterad frpn indien
men fattar intw va de har med kosten å göra
kag va ju liten fram till jag va 17. Ser mycke mindre ut än min vikt så inget hänger ihop
Citera
2014-05-12, 12:42
  #10
Medlem
DrPretentiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
jag e ju adopterad frpn indien
men fattar intw va de har med kosten å göra
kag va ju liten fram till jag va 17. Ser mycke mindre ut än min vikt så inget hänger ihop
Nä, jag tänkte eftersom du tidigare i tråden sade att du var indie att du kanske är mer benägen att äta vegetariskt, men om du är adopterad så kan du bortse från det. Många indier är vegeterianer och äter i vilket fall inte kokött.

Din plötsliga kroppskomposition kan mycket väl vara pga förändringar på hormonell nivå, som du redan har föreslagit ang. p-stav. Östrogen ökar dina kvinnliga attribut. Om du verkligen är intresserad av din kroppskomposition kan du gå och ultraljudstesta dig för att se hur stor andel som är fett/muskler/övrigt.

Varför du ser mindre ut kan jag inte förklara, men bara för att du väger X betyder inte att du måste se ut på ett sätt.
Citera
2014-05-12, 12:51
  #11
Medlem
breakthebutterflys avatar
Testat käka lite fullkornsbröd/kvarg/etc för att miska hungerkänslan? För mig räcker det med en sked eller tugga så är jag inte sugen på något på flera timmar.

(Snygg Marilyn Monroe!)
Citera
2014-05-12, 15:04
  #12
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
Tack jag vet redan mitt BMI........

Jag har inte så mycke fett på kroppen. Jag ser ut som jag gjorde när jag vägde 57 typ innan jag hade p-staven. Jag har fortfarande kropp som en unge typ...bara magen jag inte är nöjd över.
Fattar bara inte hur jag kam ga sä mycket när de inte syns ens !


Mott bMI säger ju qtt jag är ett riktigt fetto ! Jag ska ju ga ungefär 50 typ egentligen...
Ingen gissar rätt på min vikt å har inte så mycket på kroppen dså fatttar inte hur de går ihop alls

E indie, imte thailändare
vilket av dom så har jag varit liten å spinkig hela livet fram till jag va typ 17...

Väx upp för helvete. Är du 10 år gammal? Gå till gymmet istället för att gråta ut här. Förvånar mig inte om du gråter över din vikt och är en sån där som kräks efter maten. Ta dig i kragen. Det är inte så att du kommer dö imorgon eller att någon kommer skratta åt dig för att du väger lite för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback