2015-01-01, 13:54
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, visst är det synd att inte lampard gav upp sin karriär och gick till pensionär-ligan i USA bara för att chelsea inte ville ha kvar honom varför skulle han inte vilja spela fotboll på toppnivå om tillfälle ges? för att vara "lojal" emot klubben som inte ville ge honom nytt kontrakt? jo tjena.
Lite svinigt är det att skriva kontrakt och vara med och marknadsföra klubben och få massa amerikaner att köpa årskort etc och sen inte ens dyka upp. Förståeligt men fortfarande svinigt.
2015-01-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Lite svinigt är det att skriva kontrakt och vara med och marknadsföra klubben och få massa amerikaner att köpa årskort etc och sen inte ens dyka upp. Förståeligt men fortfarande svinigt.

jo, om man ser på det på det viset så är det väl inte helt genomtänkt av lampard (fast framförallt av city/nycfc). men med tanke på att det var ett chelsea-fan som skrev det så misstänker jag att det finns andra bidragande orsaker än just lampards svek emot låtsas-fansen i new york som helt plötsligt inte vill heja på laget för att en spelare inte verkar komma förrän nästa höst.

själv ska jag nog byta AIK emot stoke när milosevic blir såld!
2015-01-01, 14:40
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, visst är det synd att inte lampard gav upp sin karriär och gick till pensionär-ligan i USA bara för att chelsea inte ville ha kvar honom varför skulle han inte vilja spela fotboll på toppnivå om tillfälle ges? för att vara "lojal" emot klubben som inte ville ge honom nytt kontrakt? jo tjena.

Chelsea erbjöd ett ettårskontrakt. Lampard ville ha ett längre kontrakt, men Chelseas policy när det gäller spelare över 30 år är att bara ge ettårskontrakt.

Han har även sagt flera gånger att han aldrig skulle kunna spela i ett annat lag i Premier League än Chelsea.
2015-01-01, 23:31
Medlem
kbaaacks avatar
Gerrard uppges lämna Liverpool efter säsongen.

"Steven Gerrards karriär i Liverpool är över i sommar.
Enligt samstämmiga uppgifter i brittisk press kommer 34-åringen meddela sitt beslut att lämna klubben under fredagen."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article20100371.ab
2015-01-02, 01:37
Medlem
snillet_1s avatar
The Telegraph rapporterar att Podolski blir klar för Inter inom 48 timmar:

Citat:
Lukas Podolski should complete his loan move from Arsenal to Inter Milan in the next 48 hours after the Italian club made an improved offer that could lead to a £5 million permanent deal at the end of the season.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11320982/Arsenal-FC-transfer-news-Lukas-Podolski-loan-move-to-Inter-Milan-should-be-completed-in-next-48-hour s.html
2015-01-02, 01:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
The Telegraph rapporterar att Podolski blir klar för Inter inom 48 timmar:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11320982/Arsenal-FC-transfer-news-Lukas-Podolski-loan-move-to-Inter-Milan-should-be-completed-in-next-48-hour s.html

Man får ju ändå ge cred till Milano-klubbarna att de skramlat ihop varsina fina spelare. Cerci och Podolski kommer vara två nyttiga spelare.
2015-01-02, 01:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Man får ju ändå ge cred till Milano-klubbarna att de skramlat ihop varsina fina spelare. Cerci och Podolski kommer vara två nyttiga spelare.

Ja, det är ju inte det att Podolski inte platsar eller inte kommer tillföra något bra, men däremot tycker jag inte att det är den typen av spelare man behöver. Jag tycker man har enormt svårt att skapa något kreativt framåt. Det är för mycket slitspelare, och för lite hjärna i Inter.

På tal om hjärna så undrar jag vem som kniper Jordi Clasie nästa sommar. Tycker Inter/Milan/Fiorentina borde vara där och dra, han kan inte bli överdrivet dyr. Men det slutar väl med att man köper en utread Fellaini eller nåt istället.
Senast redigerad av snillet_1 2015-01-02 kl. 01:57.
2015-01-02, 02:17
Medlem
Även om det inte är den position som behövs fyllas mest så vore Coleman till United riktigt trevligt. Minst lika bra framåt som Rafael och Valencia men tio gånger bättre bakåt. Han och Hummels skulle vara oerhört bra värvningar.
2015-01-02, 02:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ja, det är ju inte det att Podolski inte platsar eller inte kommer tillföra något bra, men däremot tycker jag inte att det är den typen av spelare man behöver. Jag tycker man har enormt svårt att skapa något kreativt framåt. Det är för mycket slitspelare, och för lite hjärna i Inter.

På tal om hjärna så undrar jag vem som kniper Jordi Clasie nästa sommar. Tycker Inter/Milan/Fiorentina borde vara där och dra, han kan inte bli överdrivet dyr. Men det slutar väl med att man köper en utread Fellaini eller nåt istället.

Jag är med dig angående det. Jag skrev liknande grejer i tråden tidigare. Men i dagens läge är Podolski en klart användbar spelare, det är främst på mitten som det saknas teknisk kvalitet med skarpa fotbollshjärnor. Samtidigt kan man vända sig mot att man då tar in Podolski, en forward som inte är så annorlunda de väldigt direkta anfallare man har, samt att man som sagt bör leta någon form av regista/ spelskicklig mittfältare istället. Lite kluven här. Men Podolski höjer iaf truppen an aning.
2015-01-02, 08:31
Avslutad
Tycker Gerrard gör rätt, han tänker på klubbens bästa, han känner att han inte håller samma nivå som tidigare år och väljer därför att kliva åt sidan. Skönt att han verkar gå till USA också och inte till en ligakonkurrent.

En sann legend. YNWA
2015-01-02, 12:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tycker Gerrard gör rätt, han tänker på klubbens bästa, han känner att han inte håller samma nivå som tidigare år och väljer därför att kliva åt sidan. Skönt att han verkar gå till USA också och inte till en ligakonkurrent.

En sann legend. YNWA

Hade varit kul o se reaktionerna om han gjorde en Lampard och gick via en amerikansk klubb, till att bli bänknötare i Chelsea eller något. Inte för att jag tror det händer, men det trodde man inte om Lampard heller t.ex.
2015-01-02, 12:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Skulle inte sålt coutinho då Inter hade haft just det nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in