2014-11-20, 02:27
Medlem
hakansukkurs avatar
Inga rykten an, men ar helt saker pa att Luan, fran Atletico Mineiro, kommer till Europa i Januari fonstret. En spelare tex Simeone maste ha ogonen pa. 24 arig ytter med mycket mal och riktig kampe som avgjort tre viktiga matcher i rad for CAM.
2014-11-20, 02:39
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Mer troligt att denna dossier är ett påhitt än att den är riktig.
Dessutom har jag svårt att se Reus acceptera något annat än en plats i startelvan med tanke på att han är en spelare av världsklass.

Det behöver inte nödvändigtvis bli Chelsea, men vi har iaf en plats som han kan ta i princip direkt.
Spansk press ar inte engelsk press, de har i alla fall lite krav och sallan det ar taget ur luften aven om det sa klart hander.

En Engelsk klubb ar favorit att signa Reus enligt mig. Bayern tror jag inte pa, Barca ar under transferforbud och RM ar hyggligt fullsatt. MU behover annat sa det star val mellan Chelsea och Arsenal (MC, men nej). Hade jag varit Wenger hade jag gjort allt for att varva honom. Precis vad de behover. Samtidigt tror jag han foredrar ett bygge som Chelsea.
2014-11-20, 11:05
Medlem
Jag tror också Reus drar till Chelsea, det känns rätt så troligt. Han vill nog inte svika Dortmund genom att gå till Bayern, i Real och Barca hade han inte fått en garanterad startplats - vilket han lär kräva med tanke på hur bra han är.
2014-11-20, 11:44
Medlem
Axezzs avatar
Rapporter från Spanien säger att Khedira har/kommer skriva ett pre contract med Bayern Munchen.
2014-11-20, 12:37
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Spansk press ar inte engelsk press, de har i alla fall lite krav och sallan det ar taget ur luften aven om det sa klart hander.

En Engelsk klubb ar favorit att signa Reus enligt mig. Bayern tror jag inte pa, Barca ar under transferforbud och RM ar hyggligt fullsatt. MU behover annat sa det star val mellan Chelsea och Arsenal (MC, men nej). Hade jag varit Wenger hade jag gjort allt for att varva honom. Precis vad de behover. Samtidigt tror jag han foredrar ett bygge som Chelsea.
Löjlig sak att säga. Både Spanien och England har media som är trovärdiga och mindre trovärdiga. Tro inte att Spanien sätter någon gyllene standard när det gäller journalistik.

Daily Mail som är en av de värsta har bland annat ofta använt spanska källor för sina artiklar som visade sig vara skitsnack till slut.
2014-11-20, 14:27
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Löjlig sak att säga. Både Spanien och England har media som är trovärdiga och mindre trovärdiga. Tro inte att Spanien sätter någon gyllene standard när det gäller journalistik.

Daily Mail som är en av de värsta har bland annat ofta använt spanska källor för sina artiklar som visade sig vara skitsnack till slut.
Ja, proves my point, nar s.k. kallor kan ga och fa sina rykten publicerade i Engelsk press.
2014-11-20, 14:57
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ja, proves my point, nar s.k. kallor kan ga och fa sina rykten publicerade i Engelsk press.
Inte direkt, då flera av dessa källor har varit spanska tidningar. Med andra ord styrker det snarare mitt påstående om att båda länder har bra och dålig press. Jag ser inte direkt något kontroversiellt med att säga det.

Många tidningar går efter möjligheter snarare än konkret information. Reus är en av världens hetaste spelare, kan gå för en låg summa sett till kapacitet och och endast ett fåtal klubbar är intressanta. Med andra ord kan tidningar skjuta och ha en bra chans att träffa rätt utan att veta mer än oss andra.

Som många har sagt; Dortmund vill helst undvika att tappa ännu en spelare till BM, Barca är under transfer-förbud, RM har CR och Bale som knappast petas vilket lämnar i princip PSG, City och Chelsea. Alla kan erbjuda allt det ekonomiska, vilket leder till en fråga om lagens styrka, möjligheter i Europa samt staden.
Både London & Paris >>>>>> Manchester, medan Chelsea gjort bättre ifrån sig i Europa över de senaste fem åren än både City och PSG.
PL är också en attraktivare liga än Ligue 1 samtidigt som Chelsea leder den bekvämt just nu.

Om vi utgår från att Reus inte skriver på ett nytt kontrakt så känns Chelsea som den troligaste destinationen, även om det absolut inte är någon garanti att det händer. BM har dock också en väldigt bra chans att ta honom.
Senast redigerad av Viking- 2014-11-20 kl. 15:00.
2014-11-20, 23:15
Medlem
zizacons avatar
Mertesacker har erkänt att man gör vissa övertalningsförsök med Khedira. Det är inte alldeles otroligt att tanken har varit att plocka honom gratis nu i sommar. Khedira har ju som bekant vissa löneanspråk, men det blir ju enklare om man slipper betala 20 miljoner pund - eller vad det nu är - i övergångssumma och kan ge en del av det till honom i handen istället.

"He said: "I'm up for more quality Germans to [join] the club," Mertesacker said in a Q&A session last night.

"Ozil and I spoke with Khedira a few times to join Arsenal. His contract is up next summer.""
2014-11-21, 05:32
Medlem
hakansukkurs avatar
Forst maste jag klargora att detta ar rykten och inte seriosa tidningar som skriver

RM ar villiga att salja Bale for att ta in Reus - Goleada

RM vill inte langre forlanga med Khedira, fri att ga.

RM kan tanka sig att salja Coentrao och ta in Alaba - Francois Gallardo
2014-11-21, 19:33
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
RM ar villiga att salja Bale for att ta in Reus - Goleada

Skulle det finnas minsta sanning i det där kan RM brinna. Måste vara tidernas jävla felkalkylering i så fall.
2014-11-21, 20:17
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Skulle det finnas minsta sanning i det där kan RM brinna. Måste vara tidernas jävla felkalkylering i så fall.

Att folk ens bryr sig om sånt här suck. Varför skulle man byta eller sälja bale efter en och en halv säsong när man la enorma summor på honom? Bale är nog med i det nya RM som ska byggas upp.

RM kan fixa reus om 2-3 år när ronaldo börjar komma till åren.

Om yaya toure skulle lämna så kan city fixa khedira imo
2014-11-21, 23:31
Medlem
Det hade varit otroligt om Bale lämnade. Han är en av världens bästa spelare, han är en tongivande spelare, han är älskad av både Ancelotti och Perez och sen så lade Real ner enormt mycket energi och pengar för att värva honom. Jag ser det som ett osannolikt scenario.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in