2014-12-16, 13:16
Medlem
snillet_1s avatar
Ödegaard klar för Bayern München enligt Sport1:

http://www.sport1.de/de/fussball/fussball_bundesliga/newspage_997327.html
2014-12-16, 13:59
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ödegaard klar för Bayern München enligt Sport1:

http://www.sport1.de/de/fussball/fussball_bundesliga/newspage_997327.html

Inte riktigt, star bara att de leder racet.
2014-12-16, 14:05
Medlem
Jaxxxs avatar
Finns ju stor risk att man får äta upp detta, men känns det inte som Ödegaard kommer att gå i Freddy Adus fotspår. Sällan bra att vara så upphypad så tidigt...
2014-12-16, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Finns ju stor risk att man får äta upp detta, men känns det inte som Ödegaard kommer att gå i Freddy Adus fotspår. Sällan bra att vara så upphypad så tidigt...

Lite skev jämförelse kan jag tycka. Adu levde ju bara på att han var tidigt utvecklad fysiskt (eller äldre än vad som står i pappren ) och saknade egentligen grundtalang. Ödegaard har ju allt annat än fysiken på sin sida utan är hypad för att han har talang för spelet.

Men visst går det till överdrift när en 15 åring åker runt och tränar med en massa storklubbar och sen förväntas välja en av dessa
2014-12-16, 14:12
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Lite skev jämförelse kan jag tycka. Adu levde ju bara på att han var tidigt utvecklad fysiskt (eller äldre än vad som står i pappren :evilgrin39:) och saknade egentligen grundtalang. Ödegaard har ju allt annat än fysiken på sin sida utan är hypad för att han har talang för spelet.

Men visst går det till överdrift när en 15 åring åker runt och tränar med en massa storklubbar och sen förväntas välja en av dessa :|

Så är det kanske.
Brukar bli skeptisk för spelare som blir för bra på FM, brukar vara ett dåligt omen.
2014-12-16, 14:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Lite skev jämförelse kan jag tycka. Adu levde ju bara på att han var tidigt utvecklad fysiskt (eller äldre än vad som står i pappren ) och saknade egentligen grundtalang. Ödegaard har ju allt annat än fysiken på sin sida utan är hypad för att han har talang för spelet.

Men visst går det till överdrift när en 15 åring åker runt och tränar med en massa storklubbar och sen förväntas välja en av dessa

Varför har det gått till överdrift? Det är väl bara mer än rätt att enskilda spelare även kan gynnas av den globaliserade fotbollen och att det inte enbart är klubbarna som skördar talanger världen över. Sitter man i den förhandlingspositionen så gör man givetvis allt för att få till det bästa valet.
2014-12-16, 15:14
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Med petningen av Mignolet och Jones kapacitet bör Liverpool vara sugna på en målvakt i januari. Har själv för dålig koll på målvakter men här är en lista på de som ryktats till klubben det senaste. Listan baseras inte på hur stor chans man har att få spelaren utan vad skribenten anser vore en bra värvning. Om man sedan köper de pros and cons som anges är upp till diskussion. Självklart vore Cech en dröm men det är väl just också en dröm. Vad som behövs är en rutinerad målvakt med gnistan kvar. Vilket gör att att Begovic verkar vara mest rimligt. Med tanke på att han borde varit ett alternativ när Mignolet köptes så är ju bara det ett misslyckande i sig. Perin verkar mest spännande men frågan är om det är realistiskt samt vad som behövs just nu.

Citat:
10. John Ruddy
9. Sergio Romero
8. Neto
7. Ochoa
6. Timo Horn
5. Kike Casilla
4. Perin
3. Casillas
2. Begovic
1. Cech

http://www.empireofthekop.com/anfield/2014/12/16/analysing-ranking-rating-10-goalkeepers-linked-liverpool-diego-lopez-asmir-begovic/

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vet inte hur pass trovärdig Daily Mail är men nog börjar väl marken under Rodgers att gunga?
Den gör den definitivt. Det skulle inte förvåna om Liverpool vill ha Klopp om Rodgers sparkas men hur ofta får Liverpool den man vill ha? Även om det mer rör sig om spelare. Ser det inte som speciellt troligt att Klopp skulle komma till Liverpool när han lämnar Dortmund.
2014-12-16, 15:44
Medlem
Seppo1337s avatar
Begovic känns väl rimlig, men tror inte Liverpool kommer att gå efter en målvakt om jag ska vara ärlig. Casillas får väl klassas som 'omöjlig' att få nu när han ändå har lyckats rycka upp sig några nivåer, och får spela i princip alla matcher för Real.

Ska bli intressant att se vad Tottenham har för planer nu i fönstret. Ryktats en del om Albiol i Napoli, men det är väl nästan en fråga om vilka spelare de ska sälja, inte vilka de ska köpa..

i en drömvärld skulle de väl skeppa bort Soldado för en okej summa till ett mer passande lag för honom, kanske även Adebayor, och hitta en ung och lovande forward som har potential att bli någonting riktigt stort. Synd att man hade dessa två när Everton köpte Lukaku.

Både Adebayor och Soldado kommer nog att bli kvar dock. Albiol känns väl som rimlig för Tottenham också. Inte speciellt överjävligt bra, utan mer en OK mittback som är stabil, typ.
2014-12-16, 16:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Begovic känns väl rimlig, men tror inte Liverpool kommer att gå efter en målvakt om jag ska vara ärlig. Casillas får väl klassas som 'omöjlig' att få nu när han ändå har lyckats rycka upp sig några nivåer, och får spela i princip alla matcher för Real.

Ska bli intressant att se vad Tottenham har för planer nu i fönstret. Ryktats en del om Albiol i Napoli, men det är väl nästan en fråga om vilka spelare de ska sälja, inte vilka de ska köpa..

i en drömvärld skulle de väl skeppa bort Soldado för en okej summa till ett mer passande lag för honom, kanske även Adebayor, och hitta en ung och lovande forward som har potential att bli någonting riktigt stort. Synd att man hade dessa två när Everton köpte Lukaku.

Både Adebayor och Soldado kommer nog att bli kvar dock. Albiol känns väl som rimlig för Tottenham också. Inte speciellt överjävligt bra, utan mer en OK mittback som är stabil, typ.

Har du sett mycket av Albiol i Napoli? Han är ju en säkerhetsrisk deluxe.
Senast redigerad av 4522 2014-12-16 kl. 16:02.
2014-12-16, 16:03
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Har du sett mycket av Abiol i Napoli? Han är ju en säkerhetsrisk deluxe.
Det kan jag tänka mig, haha! Har inte sett Napoli alls, förutom CL-matcherna mot Chelsea och den svängen förra säsongen. Man såg ju tendenser på att han var en säkerhetsrisk i Real, men då hade han väl bättre medspelare att förlita sig på.
2014-12-16, 16:11
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Det kan jag tänka mig, haha! Har inte sett Napoli alls, förutom CL-matcherna mot Chelsea och den svängen förra säsongen. Man såg ju tendenser på att han var en säkerhetsrisk i Real, men då hade han väl bättre medspelare att förlita sig på.

Med det sagt så passar ju Albiol ganska bra in i Spurs värvningspolicy.
2014-12-16, 16:22
Medlem
Borde inte Victor Valdes kunna vara något för Liverpool? Grym målvakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in