2014-11-03, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
På tal om Lazio. Biglia och Candreva måste vara intressanta för några av de största klubbarna. Hört att Biglia tackade nej till Real Madrid i somras - men det känns som en nivå för högt även för honom.

Biglia var aktuell för Arsenal för ett par år sen vill jag minnas. Kan eventuellt vara nåt om det inte blir någon Khedira eller Bender.
2014-11-03, 23:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Biglia var aktuell för Arsenal för ett par år sen vill jag minnas. Kan eventuellt vara nåt om det inte blir någon Khedira eller Bender.

Gärna. Har varit briljant under säsongsupptakten. Har både fötterna och positionsspelet. En sån balanserande mittfältare jag verkligen gillar. Genomklok spelare.
Senast redigerad av anteri17 2014-11-03 kl. 23:35.
2014-11-03, 23:27
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Är William Carvalho och Geoffrey Kondogbia helt avskrivna från den rykteskarusellen?
2014-11-04, 07:34
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Gärna. Har varit briljant under säsongsupptakten. Har både fötterna och positionsspelet. En sån balanserande mittfältare jag verkligen gillar. Genomklok spelare.

Biglia i Premier League? Det hade nog inte blivit en vacker upplevelse, särskilt inte i Arsenal. Han har det alldeles för svårt i högintensiva matcher.
2014-11-04, 23:19
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Biglia i Premier League? Det hade nog inte blivit en vacker upplevelse, särskilt inte i Arsenal. Han har det alldeles för svårt i högintensiva matcher.

På tal om något helt annat, du som kan din portugisiska fotboll. Hur bra är Anderson Talisca egentligen?
2014-11-04, 23:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Det är möjligt. Det är ju hans uppenbara brist, även om man hört det samma om andra spelare som sedermera lyckats ganska väl.
2014-11-05, 19:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
På tal om något helt annat, du som kan din portugisiska fotboll. Hur bra är Anderson Talisca egentligen?

Mycket svårt att sia om då han verkligen är i zonen just nu. Han är dock superspännande på många sätt, särskilt med sitt skott och sina frisparkar. I en match hemma i Brasilien, där han spelade som en offensiv playmaker, minns jag att han gjorde två frisparksmål. Det var ganska många klubbar som var intresserade innan han hamnade i Benfica, bland annat Udinese, Standard Liege och Arsenal.

Låt oss vänta och se när han svalnat lite. Men som sagt, en superspännande spelare. Två av sommarens bästa värvningar hittar vi, inte särskilt förvånande, i Portugal med Talisca och Brahimi. Båda har varit helt löjligt bra i säsongsinledningen.
2014-11-17, 19:41
Medlem
Viking-s avatar
Chelsea och främst Mourinho ryktas också vara väldigt intresserade i Talisca.

Vad är Reus situation i Dortmund just nu? Även om det hittills har varit skitsidor som skrivit om det så har det trots allt ryktats lite om honom till Chelsea.
Från början var jag lite skeptisk då han spelar som bäst på vänsterkanten där Hazard redan huserar, men samtidigt så brukar Hazard röra sig över planen och skulle kunna rotera friskt med Reus.

En ny ytter är inte alls så långt ifrån som man kan tro. Salah är halvvägs borta, medan Schurrle inte har väldigt högt förtroende hos Mou. Hans spelstil passar inte överdrivet bra i Chelsea och det vore nog bäst för båda parter om han lämnade. Han har fortfarande ett högt marknadsvärde, speciellt efter VM, och skulle nog gå för en fin slant.

Jag skulle gärna se att Schurrle ersätts med Reus och Salah med Boga.
Truppen skulle bli mycket starkare utan att för mycket pengar spenderas.
2014-11-17, 22:14
Moderator
zanteras avatar
Skulle väl inte vara omöjligt att se någon form av bytesaffär där Reus går till Chelsea och Schürrle samt pengar går till Dortmund, speciellt inte med tanke på hur Dortmund säsong efter säsong är det lilla laget som sakta blir nermonterat av större lag, men ändå gör det fint.
2014-11-17, 22:34
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Skulle väl inte vara omöjligt att se någon form av bytesaffär där Reus går till Chelsea och Schürrle samt pengar går till Dortmund, speciellt inte med tanke på hur Dortmund säsong efter säsong är det lilla laget som sakta blir nermonterat av större lag, men ändå gör det fint.
Jo, precis så jag tänkte.

Egentligen börjar Chelsea's offensiv bli perfekt, men jag tycker fortfarande att högerflanken är svag. Willian bidrar till defensiven, men om han gjorde fler mål/assist så skulle det i slutändan inte vara lika vitalt att han alltid är där när det behövs.

Hade gärna sett detta lag nästa säsong:

Costa
Hazard - Oscar - Reus
Matic - Fabregas
Cesar/Luis - Terry - Zouma - Ivanovic
Courtois

Jag litar inte på Cahill utan Terry, och Terry sjunger sista versen. Vi kanske borde hugga på Chiellini nu när han snart är gratis. Något måste göras på mittbacken inför nästa säsong.
Jag tror dock att Reus och Hazard på kanterna vore en skönhet att beskåda.
Reus skulle också passa i Chelsea.
2014-11-17, 23:19
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Chelsea och främst Mourinho ryktas också vara väldigt intresserade i Talisca.

Vad är Reus situation i Dortmund just nu? Även om det hittills har varit skitsidor som skrivit om det så har det trots allt ryktats lite om honom till Chelsea.
Från början var jag lite skeptisk då han spelar som bäst på vänsterkanten där Hazard redan huserar, men samtidigt så brukar Hazard röra sig över planen och skulle kunna rotera friskt med Reus.

En ny ytter är inte alls så långt ifrån som man kan tro. Salah är halvvägs borta, medan Schurrle inte har väldigt högt förtroende hos Mou. Hans spelstil passar inte överdrivet bra i Chelsea och det vore nog bäst för båda parter om han lämnade. Han har fortfarande ett högt marknadsvärde, speciellt efter VM, och skulle nog gå för en fin slant.

Jag skulle gärna se att Schurrle ersätts med Reus och Salah med Boga.
Truppen skulle bli mycket starkare utan att för mycket pengar spenderas.
Spansk press lackte RMs dossier om Reus i veckan och han ar definitivt patankt. Reus skall aven vara positiv till Madrid flytt enligt rykten, som aven sager att det redan finns en deal. Tror dock endast Reus gar till RM om han vet/blir lovad att fa spela och det tror jag inte RM kan erbjuda som det ser ut just nu. Blir spannande att folja denna cirkus dar alla sjalvklart vill vara med att hugga.
2014-11-18, 01:10
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Spansk press lackte RMs dossier om Reus i veckan och han ar definitivt patankt. Reus skall aven vara positiv till Madrid flytt enligt rykten, som aven sager att det redan finns en deal. Tror dock endast Reus gar till RM om han vet/blir lovad att fa spela och det tror jag inte RM kan erbjuda som det ser ut just nu. Blir spannande att folja denna cirkus dar alla sjalvklart vill vara med att hugga.
Mer troligt att denna dossier är ett påhitt än att den är riktig.
Dessutom har jag svårt att se Reus acceptera något annat än en plats i startelvan med tanke på att han är en spelare av världsklass.

Det behöver inte nödvändigtvis bli Chelsea, men vi har iaf en plats som han kan ta i princip direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in