Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
En liten summering från min sida om Liverpools värvningar. Det man kan konstatera är att man förlorat en av ligans allra bästa spelare i Suarez. Oerhört svår att ersätta. Truppen var också tvungen att breddas. Truppen var för tunn redan förra säsongen och då hade man inte spel i Europa att tänka på.
Lovren – Dyr. Tänkt att vara den nya ledaren i backlinjen. Imponerade i träningsmatchen mot Dortmund men i ligaspelet har man ännu inte sett vad man önskat. För tidigt att döma ut honom redan nu men med tanke på priset är kraven höga.
Moreno – Jagades hela sommaren och blev till slut klar. Ska ta en ordinarie plats som vänsterback. Bra offensivt men en del att jobba på defensivt var vad jag hade hört. Hittills stämmer det bra med vad vi fått se.
Manquillo – Lån. Vet inte vad vi har för avtal angående honom egentligen. Har en del att slipa på men har ändå övertygat mer än vad jag förväntat mig. Kan knappast kommit som tänkt förstaval men har ändå chans att bli det.
Can – Talang värvad som max rotationsspelare till att börja med. Såg intressant ut på försäsongen. Mindre speltid i ligan men har agerat inhoppare och har då inte gjort något större avtryck vare sig positivt eller negativt. Vilket i sig är mest positivt.
Lallana – Dyr. Tänkt att åtminstone utmana om en startplats. Får garanterat speltid. I teorin en perfekt värvning men det kan vara en enorm skillnad på teori och praktik. Har varit skadad och har inte kunnat visa upp sig. Bör vara tillbaka efter landslagsuppehållet.
Markovic – Talang. Lovande men inte tänkt att vara en startspelare denna första säsong. Snabb och det lilla vi har fått se honom har gett positiva tankar.
Lambert – Back-up som kan vara nyttig om man jagar mål. Stort Liverpoolfan och att han nu finns i klubben har gett bra mycket mer uppmärksamhet än vad han kan bidra med spelmässigt. Inte imponerat men hans blotta närvaro på planen har ändå hjälpt.
Balotelli – Den ”stora” värvningen men samtidigt en chansning. Lyckas han blir han ett kap för priset man betalade. Kvalitéer saknas inte. Men kan också bli ett stort störningsmoment.
Origi – Lovande talang som lånats tillbaka till Lille för att förhoppningsvis utvecklas än mer.
Man har även värvat 17-årige Madger från Villareal. Får se om det blir något av honom.
Jag är faktiskt ganska nöjd. En spelare som Sanchez eller di Maria hade varit perfekt men det blev bara drömmar. Många nya spelare, främst i försvaret gör att det kan ta tid att bli samspelta och tålamod krävs. Ur ett längre perspektiv tycker jag att det har värvats riktigt bra men man kan ju inte veta hur spelare utvecklas.
Som stort saints-fan kan jag bara lyfta på hatten och tacka för slanten. Det kommer att visa sig under säsongen att ni betalat överpris.
Lambert unnar jag dock övergången och önskar lycka till, tror han kan bli en bra pjäs att slänga in sista kvarten vid underläge,när det börjas lyfta långt. Han har trots allt få övermän i luften.
Moreno fick direkt veta att misstag straffar sig i världens bästa liga, mot city.. Men det blir säkert en bra värvning, han har bra fötter.
Balotelli kommer hursomhelst att bli sevärd, kan bli en dyngflopp, men hoppas lite på att han lyckas.. det finns ju fotboll i den killen.