2006-01-31, 11:45
Citat:
En sådan gobit skulle du inte missa. Den skulle ältas av alla förintelsekramare hur länge som helst.
Ursprungligen postat av stanislav
1) Ja, den tyska originaltexten borde ha varit med.
2) Så alla dokument som innehållet språkliga brister är falska. kom igen nu för f-n! Och hur ska jag veta att den engelska översättningen inte har manipulerats av revisarna?
2) Så alla dokument som innehållet språkliga brister är falska. kom igen nu för f-n! Och hur ska jag veta att den engelska översättningen inte har manipulerats av revisarna?
Om du är så slängd på tyska så borde du väl läsa boken på tyska också. Då försvinner en del av den problemställningen.
Nej, alla dokument som innehållet språkliga brister är inte falska. Har någon sagt så? (Hur har du det med svart och vitt i semantiken?) Däremot är det ett indicium på att allt inte står rätt till då ett dokument från en tysk myndighet har rejäla syntaxfel.
Citat:
Jag menar att det inte är mycket att komma med. Om du tycker att han inte har haft med orginaltexten i sin bok. Varför inte bara skriva det. I och för sig så tycker jag att det är bra att du sprider delar av Jürgen Graf:s böcker med några små invändningar. Då är ju resten sant.
3) Att du ens frågar var skon klämmer tyder på att du inte har förstått speciellt mycket. Jag är alltid ironisk när det gäller revisar.
Citat:
Det står "No Western historian has ever made a serious attempt to establish the figure." Antingen så tycker han inte att C Lukas har försökt ordentligt eller så har han missat honom. Jag har ingen aning. Att han uppsåtligt skulle ljuga om detta har jag svårt att förstå. Det är knappast någon stor revisionistisk fråga.
Oscar111, vad anser du om att Graf uppenbarligen ljuger om att inga västerländska historiker har skrivit om antalet mördade icke-judiska polacker då?
Det var inga värre fusk i den här tråden. Vilket av dom tycker du var värst?
Har du någon synpunkt på mitt svar till din fråga om var förnekarnas gräns går?