2016-08-21, 20:41
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsvenskan
Men så möter de också en artist som har bestämt sig för att aldrig hålla tillbaka, en artist som värderar intensitet högre än coolhet och som vet att de flesta som betalar för att se henne bryr sig mer om scennärvaro än om perfekt flow. Hon dansar med yviga rörelser som många rappare inte skulle våga sig på om de var ensamma i ett mörkt rum med dubbla lås och känns helt uppriktig varje gång hon förklarar sin kärlek för publiken

Eller, som det uttrycks på ren svenska: Hon rappar hellre än bra.

Just ingen lyssnar på henne heller. Hennes mest spelade video på Tuben har 240 000 visningar på ett år. Sedan ett par runt 100 000 de andra lägre. Som jämförelse har Loreen, som väl ingen vet något om längre, 700 000 visningar på sin senaste låt.
Citera
2016-08-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Eller, som det uttrycks på ren svenska: Hon rappar hellre än bra.

Ja, precis. En person som stöter fram sina texter med plakatmässig hårdhet, Betonar Varenda Ord i sina Rim och dessutom flänger runt och skuttdansar för att täcka över sina tekniska brister, allt detta till en helt förinspelad och rasslande musikbakgrund - det är naturligtvis inte bra. Det är knappt ens vad vi andra skulle kalla en riktig konsert.
Citera
2016-08-21, 22:52
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananasdunk
På Silvanas wikipediasida står det att hon studerat psykologi. Är det någon som vet om hon endast läst en kurs eller om hon gått ett helt program?
Då kanske hon kan behandla sig själv iaf. Det behövs. Hörde henne i p1-programmet stil häromdagen och ja.. hon är hemsk. Får se när jag orkar lyssna på "sommar" med henne. Och hennes sk musik är ju direkt pinsam.
Citera
2016-08-21, 23:53
Medlem
volvo 240s avatar
Feministeliten gör en rapplåt. https://www.youtube.com/watch?v=fQrGJdRGbNQ

Så fruktansvärt pinsamt... Jaja nu vet man iaf att man ska undvika Sabina Dumba och Seinabo Sey med, att även dessa har helt vridna åsikter.
Citera
2016-08-22, 00:35
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Wolodarski på DN kom väl i byxan när han publicerade den artikeln.

Ytterligare ett tecken på hur nutida subkulturella ungdomsrörelser som entusiastiskt uppmärksammas av media är av det slaget av etablissemangskorrekta åsikter – bara det att den är paketerad som "upprorisk" och "sparkandes uppåt". Säkert företrädda av samma nationshatande storföretag som för femton-tjugo år sedan snarare var föremålet för fistpumpande musikgrupper av typen "anti-etablissemang".

Detta är den nya tiden. Storföretag och NWO-vurmande politiker-as förenas med P3-hiphoparna, hipsters och SJW-fjortisarna i sitt hat mot den vanliga människans motstånd mot avskaffandet av sitt eget självbestämmande.
Kan bara tänka på en rad från en Zyklon Boon låt "när du snackar om din kamp blir du inte utbuad, fatta om man är ett hot blur man inte interjuvad.Ursäkta om jag kommer och stör mitt i maten men sånt som hotar staten och pengar betalar inte staten" " som kraftfull proteserade åt etablissemanget vilka genast applåderade åt det arrangemanget"

https://www.youtube.com/watch?v=eULeWt6bb8U Andra versen. Prickar bra in det sjuka i den här skattefinansierade samhällskritiken.
Citera
2016-08-22, 07:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananasdunk
På Silvanas wikipediasida står det att hon studerat psykologi. Är det någon som vet om hon endast läst en kurs eller om hon gått ett helt program?
Hörde henne prata om det i P3 (var annars?) och då verkade det som att hon läst fristående kurser i några terminer. Inget program i alla fall...
Citera
2016-08-22, 12:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Hennes politiska åsikter ger jag inget för och tycker väll inte att hennes musik ens går att betygsätta. Jag hör liksom inte ens vad jag ska tycka är musik så nog fel person att kritisera

Hon är däremot på alla sätt det som svensk vänster vill köra ner i halsen på en och på så vis är det bara att säga grattis till henne och sina framgångar. Fullträff!

Men blatte? Ser hon sig själv som det? Förutom namnet mitt skulle jag kunna kalla mig blatte isf också
Citera
2016-08-22, 17:25
Medlem
trumpetsvamps avatar
Kommer hon inte från Östeuropa? Människor med vänsteråsikter från Östeuropa, födda innan murens fall... Hade helst sluppit dem.
Är det inte kulturell appropiering hon håller på med? Hon är ju vitare än Vanilla Ice och dessutom lyckas hon vara en sämre rappare.
Citera
2016-08-22, 18:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetsvamp
Kommer hon inte från Östeuropa? Människor med vänsteråsikter från Östeuropa, födda innan murens fall... Hade helst sluppit dem.
Är det inte kulturell appropiering hon håller på med? Hon är ju vitare än Vanilla Ice och dessutom lyckas hon vara en sämre rappare.
Hon är halvlitauiska och halvsyriska har jag för mig, så rasifieringssnacket kan hon stoppa upp.
Citera
2016-08-22, 20:11
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Feministeliten gör en rapplåt. https://www.youtube.com/watch?v=fQrGJdRGbNQ

Så fruktansvärt pinsamt... Jaja nu vet man iaf att man ska undvika Sabina Dumba och Seinabo Sey med, att även dessa har helt vridna åsikter.

Den där är ju gammal ... upptäckte du den nu eller ...
Citera
2016-08-22, 21:33
Medlem
Zikniks avatar
Hade hon inte varit en lesbisk invandrare hade hennes enda chans till uppmärksamhet varit att delta i någon dokusåpa om de fortfarande görs.
Nu kan hon låta hur jävla illa hon vill och skryta om hur rassehomofoberna inte gillar henne.
Om fem år max är hon borta ur rampljuset, sitter och skär sig i förorten.
Citera
2016-08-23, 15:55
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrie
Den där är ju gammal ... upptäckte du den nu eller ...
Ja jag upptäckte den nu och tyckte den passade bra i tråden. Men 11 månader är inte gammalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in