Vet inte hur pass mycket det fungerar, men visst kan man styra saker med sina tankar.
Jag har själv testat det. Vissa dagar tänker jag att ingen vill prata med mig på stan, då pratar folk sällan (näst intill aldrig) med mig. Andra gånger har jag testat att tänka helt tvärtom, då kan det komma fram många och prata med mig, en gång började totalt 4 stycken prata med mig under en timme. Men det är ju "in action", så det styrs väl av signaler från mitt kroppsspråk antar jag.
Kan tillägga att det inte funkar om jag inte tror på det och inte tänker tillräckligt djupt.
Jag kan med andra ord inte bara tänka att folk vill prata med mig, jag måste VETA att de vill.
Min hypotes om hur det fungerar är att hjärnan försöker återskapa tankarna/önskningarna man har i sitt huvud. Så man styr sig själv undermedvetet mot att återskapa dom i verkliga livet.
Vi är ju styrda omedvetet av vårat inre, så bygger man upp massa bilder i sitt inre så försöker hjärnan sen återskapa dom genom att flytta kroppen till olika positioner.
Mina andra tankar om dina upplevesler (om vi nu utgår från att de är sanna) är att hjärnan känner av omgivningen mer än vad man tror, och att man på ett omedvetet plan känner av vart folk rör sig i samhället.
Så du styr dig själv mot mötet, om det finns en bra möjlighet till att göra det.
Lite svårt att träffa på Obama runt hörnet, lite enklare att träffa på sin granne i mataffären.
Jag har också haft liknande upplevelser som du har haft.
Citat:
Ursprungligen postat av
En jävla smartskalle
Alla tonårspojkar på 80talet fick knulla Samantha Fox, för de tänkte så intensivt på det?
Ne, för svårt, för svag attraktion. Sen måste man tänka på rätt sätt också verkar det som.
Desperata tankar fungerar inte har jag märkt.
Se det lite som två magneter. Det får inte vara för mycket saker i vägen, och de får inte vara för långt ifrån varandra.