Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Menar du att det inte kan vara så i detta fall, att du tänker på alla, för att tankarna är intensiva?
Ja precis. Tankar flyger ju runt hela tiden utan att man tänker på det. Men just såna här tankar är mer intensiva, djupgående och skapar känslor på ett helt annat sätt.
Men jag vill inte spekulera så mycket i det för våra hjärnor är så förvirrade så det är svårt att skapa en korrekt bild av allt som händer och alla tankar.
Men något jag vet är att man skapa ögonblick och reaktioner hos andra människor med sina tankar. Sen kan man även styra sig själv åt olika håll med hjälp av sina tankar, som jag skrev om tidigare.
Världen och upplevelsen av nuet innehåller sjukt mycket information, så hjärnan sorterar bort sjukt stora mängder av allt som händer runt omkring oss. Det är inte ett "nu" runt omkring oss, det finns oändligt många kombinationer. Genom att fokusera tankar så kan man uppleva allt på andra sätt.
Så man styr verkligheten med hjälp av sina tankar.
Börja tänka på något (vad som helst) så kommer du hela tiden börja uppleva det.
En tråkig dag måste inte vara tråkig, otur/tur/lycka/missnöje osv är bara illusioner skapade våra hjärnor.