• 1
  • 2
2014-05-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Menar du att det inte kan vara så i detta fall, att du tänker på alla, för att tankarna är intensiva?
Ja precis. Tankar flyger ju runt hela tiden utan att man tänker på det. Men just såna här tankar är mer intensiva, djupgående och skapar känslor på ett helt annat sätt.
Men jag vill inte spekulera så mycket i det för våra hjärnor är så förvirrade så det är svårt att skapa en korrekt bild av allt som händer och alla tankar.

Men något jag vet är att man skapa ögonblick och reaktioner hos andra människor med sina tankar. Sen kan man även styra sig själv åt olika håll med hjälp av sina tankar, som jag skrev om tidigare.
Världen och upplevelsen av nuet innehåller sjukt mycket information, så hjärnan sorterar bort sjukt stora mängder av allt som händer runt omkring oss. Det är inte ett "nu" runt omkring oss, det finns oändligt många kombinationer. Genom att fokusera tankar så kan man uppleva allt på andra sätt.
Så man styr verkligheten med hjälp av sina tankar.
Börja tänka på något (vad som helst) så kommer du hela tiden börja uppleva det.
En tråkig dag måste inte vara tråkig, otur/tur/lycka/missnöje osv är bara illusioner skapade våra hjärnor.
Senast redigerad av Endofin 2014-05-09 kl. 19:16.
Citera
2014-05-09, 19:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Ja precis. Tankar flyger ju runt hela tiden utan att man tänker på det. Men just såna här tankar är mer intensiva, djupgående och skapar känslor på ett helt annat sätt.
Jag tror att det är samma fenomen, oavsett hur intensiva tankarna är.
Det kan ju lika gärna vara så att du har intensiva tankar om alla.
Citera
2014-05-10, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag tror att det är samma fenomen, oavsett hur intensiva tankarna är.
Det kan ju lika gärna vara så att du har intensiva tankar om alla.
Tankarna är inte lika intensiva. Jag har lite koll på det där, det är en stor skillnad mot vanliga tankar.
De skapar så starka känslor, vilket är mycket ovanligt för min del
Men däremot så kan det vara slumpen, kombinerat med att jag har glömt bort många av gångerna det inte har hänt något när jag tänkt så.

Skulle vara kul om TS utvecka lite vad han menar med intensiva tankar.
Citera
2014-05-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Jag har på senare tid:

1. Stött ihop med flera människor som jag har haft extremt intensiva tankar på. Lägg märke till att sannolikheten för att träffa de var väldigt låg! Jag tänkte på de av olika anledningar, hat/beundran/kärlek osv..

2 Saker jag tänker på börjar manifesteras i verkligheten.
Saker jag tänkt på om någon viss person har manifesterats i verkligheten, inte precis så men ganska likt ändå. Även i detta fall så var sannolikheten låg. Dvs händelseförlopp osv.. Tankar blir fan till verklighetn!

Jag är inget fan av the secret och sånt egentligen. Har alltid varit skeptisk, men nu kan jag se att det ligger något i det. Utan att jag medvetet har brukat "lagen om attraktion" så har saker jag tänkt mycket på skett i verkligheten, för många gånger för att det skulle vara slump. Det är inte jag som övertolkar, för som sagt, det är inte så att jag har trott på skiten och försökt eller så.

VAD ÄR DET FRÅGAN OM? Det blir inte precis som jag tänkt, men ungefär så..

Din uppmärksamhet har fångats.

Ungefär som vid "spells" så får ibland en person en smärre "chock" när den stöter på viss information, och sinnet "goes analog" och informationen "blir sanning" - därefter försöker hjärnan hitta "bevis" för traumat och se mönster, vilket hjärnans vissa delar är expert på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in