2014-06-25, 01:44
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Så om du hade möjligheten att välja

1. Rädda hunden som dör framför dig

eller

2. Rädda ett barn i Tyskland som annars dör av någon anledning

Så hade du valt HUNDEN eftersom det sker framför dig? Intressant. Hur kan du i så fall hävda att människobarnet är viktigare än hunden? Eftersom du enligt din egen logik skulle välja hunden i det här fallet. Eller vart drar du gränsen? Frankrike? Oslo? Island?? När blir barnet för långt bort för att hundens liv ska bli mer värt

Du fattar väl att du VARJE DAG har möjligheten att hjälpa en mängd barn. För varje snickers du käkar kan du rädda ett barn. Är alltså din snickers mer värd än ett barns liv? DU är för i helvete sjuk i huvudet. Förtjänar inte att kallas människa, så kallhjärtad som du är.. hur kan Godis vara mer värt än en människa? Du måste ha kraftiga psykiska problem...

Fast nu handlade det ju inte om det. Läs trådstarten.
Citera
2014-06-25, 01:52
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Fast nu handlade det ju inte om det. Läs trådstarten.

Jo det handlar precis om det. Du hävdar att ett människoliv är mer värt än ett hundliv, rakt av, utan hänsyn till exempelvis relationsband.

Men ditt argument faller ju på att du har möjligheten att rädda massa barn, men väljer istället att köpa godis, en ny tröja eller fiskmat till ditt akvarium. Det är hycklande på hög nivå.

Du säger "Vad kan jag göra åt att barn i afrika dör?". Ja du kan givetvis skänka pengar, kläder och mat. Du kan gräva brunnar och bygga hus.

Eftersom ett barns liv är mer värt än något annat, varför gör du inte det? Prioriterar du alltså godis och tandkräm framför ett barns liv? Nämen, gud så sjukt.
Citera
2014-06-25, 02:04
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Jo det handlar precis om det. Du hävdar att ett människoliv är mer värt än ett hundliv, rakt av, utan hänsyn till exempelvis relationsband.

Men ditt argument faller ju på att du har möjligheten att rädda massa barn, men väljer istället att köpa godis, en ny tröja eller fiskmat till ditt akvarium. Det är hycklande på hög nivå.

Du säger "Vad kan jag göra åt att barn i afrika dör?". Ja du kan givetvis skänka pengar, kläder och mat. Du kan gräva brunnar och bygga hus.

Eftersom ett barns liv är mer värt än något annat, varför gör du inte det? Prioriterar du alltså godis och tandkräm framför ett barns liv? Nämen, gud så sjukt.

Fast även om jag skulle skänka pengar så skulle det inte göra någon skillnad i det stora hela. Negroider skulle fortfarande vara negroider. De måste själva lära sig att ta ansvar för sina folk och länder, precis som vi fått göra.
Citera
2014-06-25, 02:10
Medlem
Citat:
Klart att det är tråkigt att barn svälter och dör runt om i världen. Men vad tusan ska jag göra åt det? Det är liksom inte mitt fel att t. ex. negroider är för korkade för att skapa fungerande samhällen och inte lärt sig att använda kondomer.

Min fetstil.

Det är inte MITT fel att föräldrar inte ser till att deras barn inte drunknar. Om de är för korkade för att kunna simma och inte lärt sig använda flythjälpmedel?

Hur är detta inte samma argument?
Citera
2014-06-25, 02:15
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Min fetstil.

Det är inte MITT fel att föräldrar inte ser till att deras barn inte drunknar. Om de är för korkade för att kunna simma och inte lärt sig använda flythjälpmedel?

Hur är detta inte samma argument?

Vilket jävla trams. Det vi diskuterar är en situation som sker mitt framför ens egna ögon och ingenting annat. Och då skulle en normal människa instinktivt välja att rädda barnet istället för hunden.
Citera
2014-06-25, 02:19
Medlem
Gidalezus avatar
Ett människoliv är mer värt. varför kommer det sig att Svenskarna är så jävla djur älskare? Är det för att folk har det ensammt?

Jag tänker mig så här; Ifall jag hade en hung i 10 år och ifall JAG dog, då skulle hunden inte ens bli ledsen, kanske första dagen, sen skulle den inte tänka mer på det. Jag förstår inte ens varför jag kommenterar denna jävla tråden, blir bara upprörd av det. SANNINGEN; ERAN HUND SKITER I ER, DET ÄNDA DEN BRYR SIG OM ÄR ATT ÄTA, SOVA OCH LEKA, ALLTSÅ EN JÄVLA EGOIST. Jag tycker att folk som tycker att djurliv är mer värt är sjuka, folk som laddar upp videoklipp på torterade djur medans dem blundar och skiter i att det dödas flera tusentals människor över hela världen.
Citera
2014-06-25, 02:21
Medlem
Gidalezus avatar
förlåt för min jävla svenska
Citera
2014-06-25, 02:23
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Vilket jävla trams. Det vi diskuterar är en situation som sker mitt framför ens egna ögon och ingenting annat. Och då skulle en normal människa instinktivt välja att rädda barnet istället för hunden.

Nej, vi diskuterar ditt uttalande om att alla människoliv är mer värda än alla hundliv. Vi har nu krossat det argumentet genom att påtala det idiotiska med den logiken (det skulle innebära att även hamburgaren du åt i lördags är mer värd än ett människoliv). Men du verkar inte fatta detta.

Nåväl.. vad kan man egentligen förvänta sig från någon som värderar en hamburgare framför ett barns liv?
Citera
2014-06-25, 02:25
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Fast även om jag skulle skänka pengar så skulle det inte göra någon skillnad i det stora hela. Negroider skulle fortfarande vara negroider. De måste själva lära sig att ta ansvar för sina folk och länder, precis som vi fått göra.

Men det är irrelevant i den här diskussionen huruvida du kan rädda hela afrika eller ej. Det intressanta är ju att du kan rädda 1 eller kanske 10 barn! De är ju värda mer än en hunds liv så säkerligen är de värda mer än en hamburgare också? Varför prioriterar du hamburgaren? Är den mer värd än ett barns liv?
Citera
2014-06-25, 02:26
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Nej, vi diskuterar ditt uttalande om att alla människoliv är mer värda än alla hundliv. Vi har nu krossat det argumentet genom att påtala det idiotiska med den logiken (det skulle innebära att även hamburgaren du åt i lördags är mer värd än ett människoliv). Men du verkar inte fatta detta.

Nåväl.. vad kan man egentligen förvänta sig från någon som värderar en hamburgare framför ett barns liv?

Så du menar alltså att jag ska sluta leva bara för att folk dör i Afrika? Varför det? Varför ska inte vi få njuta av den rikedom vi skapat?
Citera
2014-06-25, 02:29
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidalezu
Ett människoliv är mer värt. varför kommer det sig att Svenskarna är så jävla djur älskare? Är det för att folk har det ensammt?

Jag tänker mig så här; Ifall jag hade en hung i 10 år och ifall JAG dog, då skulle hunden inte ens bli ledsen, kanske första dagen, sen skulle den inte tänka mer på det. Jag förstår inte ens varför jag kommenterar denna jävla tråden, blir bara upprörd av det. SANNINGEN; ERAN HUND SKITER I ER, DET ÄNDA DEN BRYR SIG OM ÄR ATT ÄTA, SOVA OCH LEKA, ALLTSÅ EN JÄVLA EGOIST. Jag tycker att folk som tycker att djurliv är mer värt är sjuka, folk som laddar upp videoklipp på torterade djur medans dem blundar och skiter i att det dödas flera tusentals människor över hela världen.

Läs tråden eller håll käften.
Det finns tydligen vetenskaplig forskning som fastställt att hundar och människor skapar samma känslomässiga band till varandra som föräldrar och barn gör. Din svenska verkar suga så du förstår väl antagligen inte det här inlägget.. värt ett försök åtminstone.
Citera
2014-06-25, 02:34
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Så du menar alltså att jag ska sluta leva bara för att folk dör i Afrika? Varför det? Varför ska inte vi få njuta av den rikedom vi skapat?

Nej, du ska inte sluta leva. Är du verkligen så här trög?

Precis som du säger lever du rikt, medan massa barn lever så fattigt att de dör. Eftersom du värderar människobarns liv framför hundliv, borde du rimligtvis också värdera barnens liv framför dina chipspåsar, din 42" tv och 100 gig internet. Fattar du inte?

Poängen är att du i dagsläget värderar din lyxkonsumtion mer än barnens liv. Du äter hellre chipspåsar och ost, än räddar barns liv.

Fattar du vart jag vill komma? Du har inget som helst band till dessa små negrer som dör i afrika. Du bryr dig inte om att de dör, trots att det är människor och barn. Därför kan du njuta av dina chips.

Av samma anledning räddar jag min hund, som betraktas som en familjemedlem. Jag har inget som helst band till ungen som dör. Däremot är min hund nära och kär.

Det handlar helt enkelt om vilken relation man har, inte om huruvida det är en människa eller hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in