Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-08, 00:05
  #1
Medlem
Skinballes avatar
Hej!

Tänker försöka sälja mitt PS3 snart men har lite funderingar angående spel jag köpt och laddat ner, och spel jag fått genom Playstation plus. Det jag undrar är helt enkelt om den som köper själva konsolen av mig kommer att kunna använda de spel jag köpt i Playstation store, och de spel jag fått gratis genom Playstation Plus(så länge de har Playstation Plus aktiverat förstås), eller om alla de spelen är kopplade till mig personligen på något vis, och jag således bara kan sälja de spel jag har i fysisk form?

Undrar även om någon kan ge en grov indikation på vad man kan få för ett PS3 120gb(tror jag), tre dosor, playstation move + playstation navigation-extention, ~15 spel(inräknat de på konsolen). Spel som finns är bland andra GTA IV, FIFA 14, COD: MW3, BF4, Harry Potter: Book of Spells, Journey, Tekken 5 mfl.
Citera
2014-05-08, 00:22
  #2
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinballe
Hej!

Tänker försöka sälja mitt PS3 snart men har lite funderingar angående spel jag köpt och laddat ner, och spel jag fått genom Playstation plus. Det jag undrar är helt enkelt om den som köper själva konsolen av mig kommer att kunna använda de spel jag köpt i Playstation store, och de spel jag fått gratis genom Playstation Plus(så länge de har Playstation Plus aktiverat förstås), eller om alla de spelen är kopplade till mig personligen på något vis, och jag således bara kan sälja de spel jag har i fysisk form?

Undrar även om någon kan ge en grov indikation på vad man kan få för ett PS3 120gb(tror jag), tre dosor, playstation move + playstation navigation-extention, ~15 spel(inräknat de på konsolen). Spel som finns är bland andra GTA IV, FIFA 14, COD: MW3, BF4, Harry Potter: Book of Spells, Journey, Tekken 5 mfl.

De spel du har på ditt konto/plus konto kommer dom inte komma åt. (om du inte är sugen på att ge dom det med förståss)

Så de spelen du kan ge dom är de du har i fysiskt format.

Angående pris mellan 1800-2500 efter att jag gjort en snabbsökning på blocket. Sedan gäller det även att hitta den så kallade köparen. Svårt att ge dig ett hum om priset då man inte vet vilka av dina 15 som är låsta till ditt konto.
Citera
2014-05-08, 00:40
  #3
Medlem
Skinballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
De spel du har på ditt konto/plus konto kommer dom inte komma åt. (om du inte är sugen på att ge dom det med förståss)

Så de spelen du kan ge dom är de du har i fysiskt format.

Angående pris mellan 1800-2500 efter att jag gjort en snabbsökning på blocket. Sedan gäller det även att hitta den så kallade köparen. Svårt att ge dig ett hum om priset då man inte vet vilka av dina 15 som är låsta till ditt konto.

Har inget intresse av att ha kvar några spel, då om jag skulle skaffa en ny konsol skulle det med största sannolikhet bli PS4. Men samtidigt är det ju jobbigt att ge bort ett konto kopplat till ens mail. Det verkar dock som att Sony är ganska chill med att ändra information. Namn, mail, adress och sånt kan ändras fritt verkar det som, så det bör ju funka. Online-id verkar inte gå att ändra men det känns inte som en så stor deal.

Ska nog dock försöka sälja till någon kompis i första hand, det känns som minst nojj och krångel..

Måste säga att det känns lite kasst av Playstation att ha det så, man bör väl ha rätt att sälja sin konsol och då även spelen man köpt till den även om de inte är fysiska..
Citera
2014-05-08, 08:12
  #4
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
De spel du har på ditt konto/plus konto kommer dom inte komma åt. (om du inte är sugen på att ge dom det med förståss)

Så de spelen du kan ge dom är de du har i fysiskt format.

Angående pris mellan 1800-2500 efter att jag gjort en snabbsökning på blocket. Sedan gäller det även att hitta den så kallade köparen. Svårt att ge dig ett hum om priset då man inte vet vilka av dina 15 som är låsta till ditt konto.

Är du säker på det? Är det inte så att alla användare på konsolen kan komma åt de spel som är lagrade på hårddisken? PS+ spelen är ju kopplade till ditt konto såklart men spelen som man faktiskt köpt är jag rätt säker på att en ny användare på samma konsol också får tillgång till.
Citera
2014-05-08, 12:24
  #5
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är du säker på det? Är det inte så att alla användare på konsolen kan komma åt de spel som är lagrade på hårddisken? PS+ spelen är ju kopplade till ditt konto såklart men spelen som man faktiskt köpt är jag rätt säker på att en ny användare på samma konsol också får tillgång till.

Så länge man har kvar sitt egna konto på konsollen. Men tar man bort kontot som står som ägare på spelen så går dom inte att komma åt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback