• 1
  • 2
2014-05-06, 20:36
Bannlyst
Själv har jag inte rökt ett bloss på tre dagar nu, går galant det här. Runkade vet jag inte när jag gjorde senast men jag tror det var 8 dagar sen, kanske 9.

Hur jag har lyckats sluta röka? Börjat snusa istället, känner ingen större abstinens alls. När det gäller att sluta runka har jag slutat glo porr, funkar perfekt.

Nu undrar jag, ni som lyckats med båda eller håller på, vilket beroende är det största och varför?
Citera
2014-05-06, 20:37
Medlem
Svår fråga eftersom det är 2 olika sug.

Men jag skulle nog klassa ciggen som svårast, dock så kan man ju bara byta ut det mot snus som du sa så blir det lättare
Citera
2014-05-06, 20:38
Medlem
varför sluta runka för?
Citera
2014-05-06, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sprattels
varför sluta runka för?

Tror man mår bättre av det.
Citera
2014-05-06, 20:39
Medlem
Det är hälsosamt att runka, minskar chansen för prostatacancer
Citera
2014-05-06, 20:40
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scandstick
Tror man mår bättre av det.

LIES!

Det är bra att rensa systemen
Citera
2014-05-06, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zob
LIES!

Det är bra att rensa systemen

Synd att det skulle vara så extremt beroendeframkallande bara, har hållit på med detta i över 10 år.
Citera
2014-05-06, 20:43
Medlem
TrotsTrollets avatar
Det är ju ett för människan naturligt beteende att onanera. Så jag ser egentligen ingen anledning till att se det som en last.

Men nu till din fråga. Spontant tror jag det är lättare att sluta röka. En rökare kan ju se till att isolera sig från cigaretter, tills den värsta abstinensen gått över. En onanist har ju lite svårare att ta till den metoden...
Citera
2014-05-06, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
Det är ju ett för människan naturligt beteende att onanera. Så jag ser egentligen ingen anledning till att se det som en last.

Men nu till din fråga. Spontant tror jag det är lättare att sluta röka. En rökare kan ju se till att isolera sig från cigaretter, tills den värsta abstinensen gått över. En onanist har ju lite svårare att ta till den metoden...

Varför skulle en onanist ha svårare?
Citera
2014-05-06, 20:55
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Varför skulle en onanist ha svårare?

Alltså... Om du röker och vill sluta kan du se till att isolera dig från cigg, tills den värsta abstinensen gått över. Du kan inte (utan kirurgiskt ingrepp) isolera dig från ditt könsorgan.
Citera
2014-05-06, 20:56
Bannlyst
Jaha, du menade så. Det är väl bara att ge fan i att runka? Så himla svårt kan det inte vara.
Citera
2014-05-06, 20:58
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Jaha, du menade så. Det är väl bara att ge fan i att sluta runka? Så himla svårt kan det inte vara.

Vet inte, har aldrig provat, har aldrig rökr regelbundet heller iof. Men cigg går ju att utesluta ur vardagen på ett helt annat sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in