Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-06, 10:12
  #1
Medlem
Hur påverkas min träning från gymmet om jag direkt efter drar iväg och sportar, t.ex. spelar innebandy eller fotboll?
__________________
Senast redigerad av VisningsFinger 2014-05-06 kl. 10:17.
Citera
2014-05-06, 10:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VisningsFinger
Hur påverkas min träning från gymmet om jag direkt efter drar iväg och sportar, t.ex. spelar innebandy eller fotboll?

Visst påverkas det negativt men träningen ger ändå skillnad, dvs, ja det ger något. Dock så riskerar även innebandy eller fotboll passet bli lite lidande, i synnerhet om du tränat ben på gymmet.

Relativt sällan jag kör kondition och styrka samma dag men gör jag det så föredrar jag utan tvekan köra kondition först och sedan mat mellan passen samt helst minst ca 3 timmars vila.
Citera
2014-05-06, 10:52
  #3
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisningsFinger
Hur påverkas min träning från gymmet om jag direkt efter drar iväg och sportar, t.ex. spelar innebandy eller fotboll?


Kan du göra det då är din träningsrutin ändå skit så det spelar ingen roll.
Citera
2014-05-06, 18:43
  #4
Medlem
Mogelkryddans avatar
Efter ett gympass är dina glykogendepåer nästan tömda beroende på hur hårt du tränat, alltså ditt energiförråd är tömt, men får du i dig mycket kolhydrater kan kroppen göra om energin till glukos som lagras i levern och musklerna som energireserv och om du väntar 30 min så har du fått tillbaka lite ny energi iallafall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback