2015-03-28, 18:05
Medlem
Hovmastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Ja, du kan farma bloodstone chards (och blood vials) från fiendertyper som de två precis innan bossen nu nämnde.

Lär ju ta jävligt med skada i så fall. Ska prova

Vart uppgraderar jag vapnet då?
Citera
2015-03-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastarn
Lär ju ta jävligt med skada i så fall. Ska prova

Vart uppgraderar jag vapnet då?

Du uppgraderar vapnet i Hunters Dream, gå upp in till byggnaden och vid skrivbordet med alla ljus trycker du på "Fortify Weapon".

När det gäller Cleric Beast är den inte så svår, ta din tid, tänk på att du har 20 Vials och var inte rädd att dodga mot honom när han slåss. Försök hålla dig till hans högra sida (med lilla armen) och spela utan Lock On, kameran kommer fokusera på bossens mittpunkt och det blir svårare att se sin omgivning. Lycka till
Citera
2015-03-28, 19:32
Medlem
Hovmastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Du uppgraderar vapnet i Hunters Dream, gå upp in till byggnaden och vid skrivbordet med alla ljus trycker du på "Fortify Weapon".

När det gäller Cleric Beast är den inte så svår, ta din tid, tänk på att du har 20 Vials och var inte rädd att dodga mot honom när han slåss. Försök hålla dig till hans högra sida (med lilla armen) och spela utan Lock On, kameran kommer fokusera på bossens mittpunkt och det blir svårare att se sin omgivning. Lycka till

Klarade han med yxan nu. Hållt på hela dagen och klarade äntligen min första boss haha. Blev lite enklare med ett uppgraderat vapen. Ska väl ge mig på Cleric Beast sen också.

Har säkert skrivits tidigare men finns det många olika vapen/armor's i spelet?
Citera
2015-03-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastarn
Klarade han med yxan nu. Hållt på hela dagen och klarade äntligen min första boss haha. Blev lite enklare med ett uppgraderat vapen. Ska väl ge mig på Cleric Beast sen också.

Har säkert skrivits tidigare men finns det många olika vapen/armor's i spelet?

Jaha trodde du menade att du hade problem med Cleric Beast, ursäkta, det var min första boss.

Jag klarade spelet med samma armor hela vägen och använde kanske totalt 3 olika vapen, det finns färre vapen i Bloodborne än vad det gör i alla andra Souls spel, men trick-vapnen ger spelaren många fler alternativ när det gäller attacker. Hur många armors det finns vet jag inte.
Citera
2015-03-28, 19:51
Medlem
mophrs avatar
Hur många här spelade Demon Souls? Räknar nästan det som snäppet vassare än Dark Souls (som står klart över Dark Souls 2, även om detta hade GRYM pvp imo).
Citera
2015-03-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Hur många här spelade Demon Souls? Räknar nästan det som snäppet vassare än Dark Souls (som står klart över Dark Souls 2, även om detta hade GRYM pvp imo).

Spelade Demon's när det släpptes, men klarade aldrig spelet tyvär, däremot är jag grymt sugen när jag är klar med Bloodborne. Jag har aldrig testat PvP i Souls, hur funkar det egentligen? Man bara söker efter dueller eller bara invaderar hit och dit?
Citera
2015-03-28, 20:21
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr

Jag har runt 200 timmars speltid i demon's souls, fantastiskt spel.
Citera
2015-03-28, 20:27
Medlem
Grankulas avatar
Tjenare tjenare, har varit sugen på att köra bloodborne ett tag nu. Undrar bara om det är värt att köpa nu i början speciellt till PC, eller är det t.ex massa buggar och krims krams som de inte patchat ännu ?tänker på assassins creed unity och dess buggar som det var problem med på PC.
Eller är det bara tuta och köra ?
Citera
2015-03-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Tjenare tjenare, har varit sugen på att köra bloodborne ett tag nu. Undrar bara om det är värt att köpa nu i början speciellt till PC, eller är det t.ex massa buggar och krims krams som de inte patchat ännu ?tänker på assassins creed unity och dess buggar som det var problem med på PC.

Det är tyvär exklusivt till PS4
Citera
2015-03-28, 20:30
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula

Spelet är exklusivt till PS4.
Citera
2015-03-28, 20:36
Medlem
Distruktions avatar
Är det någon som har hittat någon covenant i spelet än? Har kommit en bra bit, men har inte hittat någonting än. Är de lika svårfunna som t.ex Darkwraiths var i Dark Souls 1?
Citera
2015-03-28, 21:51
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Är det någon som har hittat någon covenant i spelet än? Har kommit en bra bit, men har inte hittat någonting än. Är de lika svårfunna som t.ex Darkwraiths var i Dark Souls 1?

finns de covenants?

hur e pvp? blir de inte tråkigt om alla har samma vapen o armor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in