Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-03, 19:42
  #1
Medlem
Tror detta är rätt tråd, annars får den gärna flyttas.

Jag har tränat nu i två månader men ser inget resultat och om jag kollar på vågen så står det samma vikt. Mitt mål är att gå ner 7-10kg så snabbt som möjligt. På gymmet har jag tränat styrketräning 4-5 dagar i veckan och crosstrainern 1-2 ggr i veckan 1 timma. Nu har jag tappat motivationen eftersom jag inte ser resultat. Äter vanlig hemlagad mat, mycket protein och när jag jobbar brukar jag äta en XL-bar (måltidsersättning) och ibland även dextrosol när jag känner mig trött. När det kommer till läsk dricker jag bara Cola Zero och det kanske är Max 3 ggr i veckan och då är det 1st 50cl. Kan zeron göra så att jag inte går ner även fast det inte är socker i? Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag inte äter godis, för det gör jag. Inte mycket men eftersom jag jobbar i en affär där vi får ta ifrån smågodiset så blir det att man oftast småäter lite då man blir godissugen och jag vet att sockret gör att man går upp i vikt så det behöver jag hjälp med också...

Så det jag behöver hjälp av er är:

* Hur får jag tillbaka min motivation?
* Hur ska jag träna på bästa sätt för att fettförbränna?
* Vad är bra vs dåligt att äta?
* Hur blir jag av med mitt sötsug?
* Kan jag fortsätta äta dextrosol, XL-bars och dricka Cola Zero?
* Nyttiga saker att äta istället för socker?
Citera
2014-05-03, 19:48
  #2
Medlem
dumpa all cola zero dextrosol och skiten helt onödigt. Eftersom vikten står på samma äter du för mycket cal/dag det du måste göra är att se över exakt hur många calorier du stoppar i dig per dag för att se om du ligger för högt vilket du uppenbarligen gör.
Citera
2014-05-03, 19:52
  #3
Medlem
Hur räknar jag ut hur mycket cal jag ska äta för att gå ner i vikt?
Citera
2014-05-03, 20:04
  #4
Medlem
HaveFuns avatar
Hade du varit lite funtad hade du sett att det finns tonvis med information att hämta från bland annat google eller stickys i forumet, här kan du läsa lite mer (allt) du behöver veta. Har du specifika frågor annat än "hur gör jag" kan vi hjälpa dig mer.

(FB) Allt du behöver veta om näringslära
Citera
2014-05-03, 21:00
  #5
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartsforus
Tror detta är rätt tråd, annars får den gärna flyttas.

Jag har tränat nu i två månader men ser inget resultat och om jag kollar på vågen så står det samma vikt. Mitt mål är att gå ner 7-10kg så snabbt som möjligt. På gymmet har jag tränat styrketräning 4-5 dagar i veckan och crosstrainern 1-2 ggr i veckan 1 timma. Nu har jag tappat motivationen eftersom jag inte ser resultat. Äter vanlig hemlagad mat, mycket protein och när jag jobbar brukar jag äta en XL-bar (måltidsersättning) och ibland även dextrosol när jag känner mig trött. När det kommer till läsk dricker jag bara Cola Zero och det kanske är Max 3 ggr i veckan och då är det 1st 50cl. Kan zeron göra så att jag inte går ner även fast det inte är socker i? Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag inte äter godis, för det gör jag. Inte mycket men eftersom jag jobbar i en affär där vi får ta ifrån smågodiset så blir det att man oftast småäter lite då man blir godissugen och jag vet att sockret gör att man går upp i vikt så det behöver jag hjälp med också...

Så det jag behöver hjälp av er är:

* Hur får jag tillbaka min motivation?
* Hur ska jag träna på bästa sätt för att fettförbränna?
* Vad är bra vs dåligt att äta?
* Hur blir jag av med mitt sötsug?
* Kan jag fortsätta äta dextrosol, XL-bars och dricka Cola Zero?
* Nyttiga saker att äta istället för socker?


Du äter för mycket om du inte går ner i vikt. Minska ditt matintag.
Se det som ett maraton, inte ett race. Att bygga muskler och gå ner i vikt tar lång tid. Deal with it.
Det mesta är bra att äta - det handlar om mängderna. Men fett är väldigt mycket kalorier i. En matsked olja är cirka 120 kalorier.
Dextrosol är det druvsocker? Ät det bara om du ska träna precis efter du ätit det om du känner att du måste. Men i lagom mängd.
Vet inte vad XL-bars är och Cola Zero går bra.
Nyttiga saker istället för socker? Göra egna grejer med proteinpulver, kakor, brownies osv, frukt, quest-bars, naturella nötter, mandlar, sultan russin. osv. Notera dock att mycket innehåller socker, men det är ju såklart bättre att äta russin än att äta godis.

Vill du räkna kalorier så skaffa en våg och regga dig på Myfitnesspal.com
Citera
2014-05-04, 01:39
  #6
Medlem
sånt här är jävligt simpelt om du tänker efter.
Kroppen fungerar som så att den energi kroppen behöver kommer från ditt matintag. Äter du däremot för mycke och kroppen får mer energi än den behöver så blir den där ''extra'' energin överskotssfett. Men om du istället äter mindre och får i dig mindre energi än vad kroppen behöver så börjar kroppen använda de där sparade ''extrafettet'' som energi och det är då du börjar gå ner i vikt.

Jag tycker du helt enkelt inte ska slänga i dig så mycket kalorier och äta mer proteiner samt kolhydrater. Nyttig mat helt enkelt. Kör både styrketräning och konditionsträning då du blir starkare och får bättre kondition plus att du bränner det extra fettet och går ner i vikt.

Använd google på scheman som bör passa dig och dina mål och jag lovar att du kommer hitta något. Är du verkligen taggad kan du ju ta hjälp av pt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback