2014-05-05, 00:04
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Suck, för tredje gången, att en slumpmässigt vald pedofil har större sannolikhet att vara homo är inte samma sak som att en slumpmässigt vald homo har högre sannolikhet att vara pedofil. Det sistnämnda är ju självfallet relevantare och intressantare i det här fallet.
Möjligen korrekt om man definitionsmässigt utesluter pedofili från definitionen av homosexualitet. Vilket är högst tvivelaktigt. Gruppen homosexuella pedofiler bör räknas bland gruppen homosexuella liksom gruppen heterosexuella pedofiler bör räknas bland gruppen heterosexuella.
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Den äldre forskningen hade stora metodologiska problem eftersom de undersökte och intervjuade dömda sexbrottslingar och diagnostiserade pedofiler och undersökte hur stor andel som var homosexuella. Här visade det sig att det ligger till som du menar, det finns en överrepresentation.

Modernare, och mer korrekt, forskning kan bland annat gå till på så sätt att man tar x antal slumpmässigt utvalda heteron och y slumpmässigt utvalda homon, för att sedan med hjälp av sonder undersöka om testpersonerna blir upphetsade av "pedofilt" material. I dessa fall kan det inte visas att det finns någon överrepresentation. Gällande referenser kan du nog hitta dessa själv, det verkar vara tolkningen som är problemet
Nej, jag vill ha en källa som anger detta. Jag vet att det finns studier med penismätningar av upphetsning som visar att homosexuella i allmänhet inte är pedofiler. Dessa små studier säger inget om skillnaderna mellan homosexuella och heterosexuella beträffande en mycket liten minoritet som pedofiler.

Redan som sagt angett en nyligen gjord litteraturöversikt som stöder överrepresentation.
Citera
2014-05-05, 01:11
Medlem
ojojros avatar
Ne jag håller med TS i detta fall, något psykiskt är det eftersom modernatur har gjort så att pusselbitarna passar och inte så att du får två trubbiga ändar emot varandra eller två hål emot varandra. Även fast jag respekterar bögar så tror jag så.
Citera
2014-05-05, 01:44
Medlem
marcus90_kungs avatar
Är det något särskilt som skiljer denna tråden från de tiotusen andra på samma ämne? Utöver att de andra trådskaparna har lagt ner mer tid och energi i sina resonemang?
Citera
2014-05-05, 03:51
Medlem
Constaits avatar
Det fina med samkönade föräldrar är att du vet att de verkligen vill ha barn och har verkligen tänkt på det engagemang som krävs för att uppfostra de.

Länken nedan visar att - Vetenskapen Stöder Homosexuella Föräldrar.

https://www.youtube.com/watch?v=IaA3R15fJis
Citera
2014-05-05, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Ne jag håller med TS i detta fall, något psykiskt är det eftersom modernatur har gjort så att pusselbitarna passar och inte så att du får två trubbiga ändar emot varandra eller två hål emot varandra. Även fast jag respekterar bögar så tror jag så.

Fast man kan ju också se det som moder naturs sätt att försöka tämja den totalt urartade överbefolkningen av våran planet. Behövs helt enkelt lite gays som håller nere tillväxten av människor Win win
Citera
2014-05-05, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
det finns inget som tyder på att en taskig uppväxt skapar homosexualitet och folk strävar inte efter att bli bögar och intalar dig själva att de är de, tvärtom de förnekar det och kämpar för att vara straighta.
Din slutsats och teori är helt befängd.
Det är bara min observation av samhället. Om det är rätt eller fel vet jag inte, då jag själv inte är homosexuell.

Men om jag ser tillbaka på min skolgång så "blev" alla mobbade och barn som var utanför antingen satanister, nazister, punkare, kommunister, bögar, nördar eller annat som inte klassas som "normal-svensson". Om någon var blyg, hade fel kläder och var allmänt ful så blev han bög eller något annat. Ingen av dom "coola" killarna som snusa, åkte moped och festa blev bögar. Och det är där jag frågar mig varför.

Hänger detta ihop? Jag tror det. Jag tror att det är socialpsykologiskt, att man med taskig barndom växer upp och intalar sig själv att man är annorlunda.

Nämn en homosexuell person som inte var avvikande(mobbad, ful, utstött, utsatt) som ung. Gärna någon känd person så jag har något att kolla upp själv. Kan du göra detta så är det väl bara positivt, då min teori om att utsatta intalar sig själva att dom inte är normala för att dom är utanför och därför söker sig till något annat inte är sant. För jag tycker att det är djupt beklagligt.

Jag minns att Peter Jöback berättade om sin barndom att han blev sexuellt utsatt av någon äldre herre, och sedan blev han bög. Har det ett samband?
Senast redigerad av aftershaveigroggen 2014-05-05 kl. 04:25.
Citera
2014-05-05, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och detta skrev du i februari...

TS är klart en förvirrad homofob som egentligen är osäker på sin egen sexuella läggning. Detta ger sig i uttryck i homofobiska bannor. TS bör sätta sig vid datorn och kika på lite bögporr och acceptera verkligheten.
Citera
2014-05-05, 08:53
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftershaveigroggen
Det är bara min observation av samhället. Om det är rätt eller fel vet jag inte, då jag själv inte är homosexuell.

Men om jag ser tillbaka på min skolgång så "blev" alla mobbade och barn som var utanför antingen satanister, nazister, punkare, kommunister, bögar, nördar eller annat som inte klassas som "normal-svensson". Om någon var blyg, hade fel kläder och var allmänt ful så blev han bög eller något annat. Ingen av dom "coola" killarna som snusa, åkte moped och festa blev bögar. Och det är där jag frågar mig varför.

Hänger detta ihop? Jag tror det. Jag tror att det är socialpsykologiskt, att man med taskig barndom växer upp och intalar sig själv att man är annorlunda.

Nämn en homosexuell person som inte var avvikande(mobbad, ful, utstött, utsatt) som ung. Gärna någon känd person så jag har något att kolla upp själv. Kan du göra detta så är det väl bara positivt, då min teori om att utsatta intalar sig själva att dom inte är normala för att dom är utanför och därför söker sig till något annat inte är sant. För jag tycker att det är djupt beklagligt.

Jag minns att Peter Jöback berättade om sin barndom att han blev sexuellt utsatt av någon äldre herre, och sedan blev han bög. Har det ett samband?
Vid vilken ålder inträder "bögheten"? Svara gärna på den frågan. Du måste veta, med tanke på det du skriver här. Många homosexuella blir utstötta p g a beteende, utseende, etc. De behöver inte nödvändigtvis ha varit hetero innan.
Din bild av homosexualitet är inkonsekvent.

Kanske en kliché, men vad säger du om bögsex i "naturen", så att säga? T ex andra mammalier som utövar homosexualitet. Utfrysning av individer och psykologiska kval i djurvärlden?
Citera
2014-05-05, 08:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljmunken
Fast man kan ju också se det som moder naturs sätt att försöka tämja den totalt urartade överbefolkningen av våran planet. Behövs helt enkelt lite gays som håller nere tillväxten av människor Win win
Relaterat: http://en.wikipedia.org/wiki/John_B._Calhoun#Mouse_experiments

Citat:
The population reached 620 by day 315, after which the population growth dropped markedly. The last surviving birth was on day 600. This period between day 315 and day 600 saw a breakdown in social structure and in normal social behavior. Among the aberrations in behavior were the following: expulsion of young before weaning was complete, wounding of young, inability of dominant males to maintain the defense of their territory and females, aggressive behavior of females, passivity of non-dominant males with increased attacks on each other which were not defended against. After day 600, the social breakdown continued and the population declined toward extinction. During this period females ceased to reproduce. Their male counterparts withdrew completely, never engaging in courtship or fighting. They ate, drank, slept, and groomed themselves – all solitary pursuits. Sleek, healthy coats and an absence of scars characterized these males. They were dubbed “the beautiful ones”.
Citera
2014-05-05, 09:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Ja, fast tvärtom. Att förse homosexuella par med barn är ett sätt att normalisera denna form av parrelation så att det blir fullständigt likvärdigt med det heterosexuella paret.

Och varför skulle den inte vara det? Det handlar om två människor, vad de har mellan benen är ointressant.
Citat:
Nej, jag gillar inte den vidriga ideologin som använder barn som redskap till att normalisera den homosexuella relationen.

Fast nu är nog inte syftet med att adoptera barn att "normalisera relationen".
Citat:
Var homosexuella fullt ut men ta skeden i vacker hand och inse att på vissa punkter skiljer den sig från heterosexuella relationen.
Även heterosexuella par kan adoptera så vad skulle vara skillnaden? Ska sterila män i heteroförhållanden inte heller kunna ha barn?

Citat:
Sen återvänder du till att förringa de yttre omständigheter som inverkar på hur personer bemöts. Det är ett oansvarigt blundande för de faktiska omständigheterna. Att vi delvis inte kan påverka tar ni som ett giltigt skäl att kapitulera fullt ut. I viss mån lägger ni skulden på offret själv.

Jag säger att vad som helst kan användas som orsak till mobbing, det är knappast att förringa orsakerna. Om vi ska komma åt mobbing måste vi inrikta oss på mobbarna och inte på de mobbade.
När jag gick i tredje klass kom det en ny kille som hade den dåliga smaken att ha en röd toppluva på sig. Varvid han fick epitetet "rödluvan" och blev utfryst från början.
Ska vi nu förbjuda röda toppluvor?
Citat:
Skulle inte förvåna mig om du är anhängare till ideologin att man får vad man förtjänar, att allt är upp till en själv.
Skulle inte förvåna mig om du är religiös.
Citera
2014-05-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Vid vilken ålder inträder "bögheten"? Svara gärna på den frågan. Du måste veta, med tanke på det du skriver här. Många homosexuella blir utstötta p g a beteende, utseende, etc. De behöver inte nödvändigtvis ha varit hetero innan.
Din bild av homosexualitet är inkonsekvent.

Kanske en kliché, men vad säger du om bögsex i "naturen", så att säga? T ex andra mammalier som utövar homosexualitet. Utfrysning av individer och psykologiska kval i djurvärlden?
Vilken ålder? Puberteten? När man blir nyfiken på sex och relationer? Konstig fråga, men det är väl då som alla upptäcker och utforskar sin sexualitet.

Jag skrev ganska tydligt att jag inte vet om det är sant eller ej, det är bara min observation.

Folk som hamnar i utsatthet pga. mobbing och annat drar sig åt utanförskap, eller rättare sagt så föses dom dit mot sin vilja. Där är vi på samma plan antar jag?

Om det även leder till att folk blir homosexuella eller om man föds som homosexuell vet jag ej, men det var min teori. Och jag tror därmed inte att det är en psykisk störning, jag tror att det är socialpsykiskt om något.

Folk tar allt så personligt och ska förstora upp allt. Speciellt din sista fråga tycker jag är helt onödig. Vad vill du ens att jag ska svara på den? Jag tycker inte att jämförelsen är gångbar i huvud taget, det är allt för mycket som skiljer en människa från djurvärlden. Jag har ingen aning om varför en babianhane skulle föredra analsex framför vaginalt med en hona, det är mitt svar.
Citera
2014-05-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallKaften
Även om den upplevs som positiv för vissa individer som har den(och accepterar den) så anser jag att det är en psykisk störning oavsett eftersom vi är egentligen skapta att föröka oss och det kan inte bögar eller lebbar göra.

Så fungerar inte verkligheten. Du kan inte anse saker fram till sanning. Anser gör man om värderingar. Du kan t.ex. inte anse 1+1=3 fram till sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in