Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-03, 19:02
  #1
Medlem
Tjäna! Har haft ont över rumpan i mer än en vecka och det känns inte bättre. Det är precis under enknöl som jag får ont på vänster sida. När jag går så får jag ont och om man trycker tummen (eller nåt annat finger) mot så går det utan att det smärtar. Är det nån som har/haft ett liknande problem?Och hur gjorde ni för att det skulle gå över. Och ska jag göra några övningar för att stärka ryggen?
Tacksam för svar!
Citera
2014-05-03, 19:26
  #2
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otto9924
Tjäna! Har haft ont över rumpan i mer än en vecka och det känns inte bättre. Det är precis under enknöl som jag får ont på vänster sida. När jag går så får jag ont och om man trycker tummen (eller nåt annat finger) mot så går det utan att det smärtar. Är det nån som har/haft ett liknande problem?Och hur gjorde ni för att det skulle gå över. Och ska jag göra några övningar för att stärka ryggen?
Tacksam för svar!

Du menar att du har ont i ländryggen då? Gjort tunga/ dåliga marklyft eller knäböj innan du fick ont? Slitit dig eller sträckt dig när du gjort något annat?

Om det sitter på vänster sida av ländryggen känns det ju inte som att det är något diskbråck eller nåt, snarare som en muskelskada. Testa att smörja med voltaren eller att susa in på vårdcentralen.
Citera
2014-05-03, 21:06
  #3
Medlem
Nej har mer sträckt mig när jag spelat fotboll ouppvärmd. Ska till vårdscentralen på måndag om det inte blir bättre. Tack så mycket! Vet ni hur länge det kommer sitta i och när jag kan börja lira boll igen? Tack för hjälpen!
Citera
2014-05-03, 23:22
  #4
Medlem
ischias ?
Citera
2014-05-04, 15:48
  #5
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
ischias ?

Den smärtan brukar väl sprida sig nedåt från röven?
Citera
2014-05-04, 19:05
  #6
Medlem
DrNoss avatar
Låter som nåt jag har, så du får gärna uppdatera tråden när du varit på vårdcentralen!

Jag gick och fick mina knölar (har två, nästan symmetriskt placerade vid sidan om mittlinjen på ryggen ca i höjd med höftkammen) kollade för nåt år sedan, kanske mer, och då sa man att det bara var muskelknutor och jag blev satt på antiinflammatorisk ett par dagar. Tror att det hjälpte något, men de har aldrig helt gått bort och växlar i storlek. Har haft mina i flera år och de är inte relaterade till träning (hade "aldrig" tränat när jag upptäckte dem), men liksom för dig så ömmar/stramar/bränner det liksom nedanför dem. Ibland mer, ibland mindre. Nu börjar de bli jobbiga och stör känslan vid både mark och böj så jag får nog ta och kolla upp dem igen...om/när jag gör så kan jag ju också uppdatera här i tråden.
Citera
2014-05-04, 22:14
  #7
Medlem
sedans avatar
Träning --> Skador och rehabträning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback