Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-03, 13:12
  #1
Medlem
Tänkte börja sälja mina produkter med endast Paypal då jag inte har råd med andra betalningsystem. Hur populärt är det bland svenska kunder att använda sig av Paypal? Hur bra är det för mig som företagare?

Har hört att köparen alltid får rätt i och med Paypal och säljaren inte har mycket att säga till om kunden ger sin synpunkt på det hela.

Om jag säljer bra i framtiden tänkte jag applicera fler betallösningar, men tror ni att Paypal räcker i början? Tänker bara sälja i Sverige.
Citera
2014-05-03, 13:33
  #2
Medlem
Jag tror att de "vana" internetköparna har möjlighet till paypal, men det är nog ett hinder om din målgrupp inte är samma personer som drar hem massa skit på ebay och är mycket aktiva. De flesta tror jag fortfarande drar sig för att ens använda kort, så fundera på om paypal ändå inte driver bort fler än det attraherar. Det tror nämligen jag.

Edit. Jag har hört att Payson kan ge lösning för kreditkort med procentsats utan fasta avgifter, kanske är så fortfarande?
Citera
2014-05-03, 13:40
  #3
Medlem
Skaffa Swisch!
Citera
2014-05-03, 13:42
  #4
Medlem
zobs avatar
Läs på paypals sida. Det finns ett betalningssystem som dom har där personer som inte har paypal kan betala med kort ( visa, mastercard etc) istället. Allt är fortfarande genom paypal. Sitter på mobilen just nu så kan inte riktigt hitta länken men kan söka senare idag
Citera
2014-05-03, 15:27
  #5
Medlem
thegoodshepherds avatar
Payson är bättre och mer omtyckt, kommer öka din försäljning mycket pga deras internetbank system. Är f.ö gratis.
Citera
2014-05-03, 20:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsmat
Jag tror att de "vana" internetköparna har möjlighet till paypal, men det är nog ett hinder om din målgrupp inte är samma personer som drar hem massa skit på ebay och är mycket aktiva. De flesta tror jag fortfarande drar sig för att ens använda kort, så fundera på om paypal ändå inte driver bort fler än det attraherar. Det tror nämligen jag.

Edit. Jag har hört att Payson kan ge lösning för kreditkort med procentsats utan fasta avgifter, kanske är så fortfarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Skaffa Swisch!

Citat:
Ursprungligen postat av zob
Läs på paypals sida. Det finns ett betalningssystem som dom har där personer som inte har paypal kan betala med kort ( visa, mastercard etc) istället. Allt är fortfarande genom paypal. Sitter på mobilen just nu så kan inte riktigt hitta länken men kan söka senare idag

Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Payson är bättre och mer omtyckt, kommer öka din försäljning mycket pga deras internetbank system. Är f.ö gratis.
Vänner! Jag kommer sälja via Tictail och därmed är jag låst och dessa alternativ fungerar ej för mig. Anledningen till att jag kör Tictail är för att jag inte har råd med vettigare system. Om produkterna skulle sälja som smör i framtiden kanske jag får råd med att göra en riktig hemsida. Tictail erbjuder Klarna men det är aningen för dyrt för mig så här i början.

Man sitter lite som i en rävsax men vad ska man göra om man inte har mer pengar att gå in med?
Citera
2014-05-03, 21:15
  #7
Medlem
Får man fråga hur budgeten för företaget ser ut när du varken har råd med det nödvändigaste som webbplats och betalningslösning. Totalt sätt så är det billigare att göra rätt från början. Att flytta butiken mellan olika webblösningar gör att gamla trogna kunder kanske inte hittar tillbaka. Konstiga betalningslösningar gör att folk är försiktiga och väljer en annan butik.
Citera
2014-05-03, 22:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Får man fråga hur budgeten för företaget ser ut när du varken har råd med det nödvändigaste som webbplats och betalningslösning. Totalt sätt så är det billigare att göra rätt från början. Att flytta butiken mellan olika webblösningar gör att gamla trogna kunder kanske inte hittar tillbaka. Konstiga betalningslösningar gör att folk är försiktiga och väljer en annan butik.
Är Paypal en konstig betallösning? Sidan ligger fortfarande på samma domän om man flyttar den. Jag har ingen stor budget då jag är student.
Citera
2014-05-03, 23:18
  #9
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adsorb
Är Paypal en konstig betallösning? Sidan ligger fortfarande på samma domän om man flyttar den. Jag har ingen stor budget då jag är student.

Fortfarande brukar det så myyycket bättre ut om man inte använder några färdiga lösningar såsom Tictail tex.
En "Payment Gateway" går på runt $90 i uppstartningsavgift och sen $20/månaden. Det tycket jag inte är så speciellt dyrt...

Sen så finns det mååånga olika färdiga webshops templates man kan ladda hem och med bara lite kunskap bädda in sin Payment Gateway i den. Ett tips dock på redan färdiga system är tex WP e-commerce eller whmcs (beroende på vad du säljer)
Citera
2014-05-04, 00:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zob
Fortfarande brukar det så myyycket bättre ut om man inte använder några färdiga lösningar såsom Tictail tex.
En "Payment Gateway" går på runt $90 i uppstartningsavgift och sen $20/månaden. Det tycket jag inte är så speciellt dyrt...

Sen så finns det mååånga olika färdiga webshops templates man kan ladda hem och med bara lite kunskap bädda in sin Payment Gateway i den. Ett tips dock på redan färdiga system är tex WP e-commerce eller whmcs (beroende på vad du säljer)
Payment Gateway, är det ett sätt att kunna betala med kort? Hur ser det ut med att kunna lägga in betallösningar som tex Svea Ekonomi där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback