Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-03, 01:20
  #1
Medlem
Bonnatorps avatar
Drar om 10 timmar till Egypten, närmare bestämt Sharm el Sheikh och Kairo (möjligen Luxor också, vill kolla på Karnaktemplet och lite annat skoj) i nästan 3 veckor. Åker tillsammans med en kille som äger ett par butiker i Sharm och har gott rykte, så han kan med all säkerhet fixa fram det mesta

Hade glömt det allra viktigaste; d.v.s att göra en tråd på flashback med skoj grejer man kan få tag i.
Brunt kommer förstås rökas var och varannan dag. Tramadol är tydligen vanligt, men vill inte stoppa i mig kemiska grejer (utom LSD, men det visste han knappt vad det var).
Svampar och kaktus fanns tydligen inte, men det kan väl hända att han bara inte kollat efter då det inte intresserat honom.
Dock ska ju beduinerna pyssla med en del opiumodling, men opium visste han inte heller vad det var. Kallas det något annat där borta månntro?

Några andra rekommendationer som kan vara trevligt medan man snorklar, chillar i öknen/på stranden, åker bil/jeep eller fixat ett luder?
Något som kan vara värt att plocka med hem som inte voffsingarna känner igen?
Inte för att jag någonsin mött hundar på flygplatsen, men ändå.
Citera
2014-05-03, 01:43
  #2
Medlem
utan.att.stannas avatar
Din "chilla" syn på sharm el sheik delar jag verkligen inte med dig. Aldrig mer dit. Jag såg ingen inhemskt brud på 8 dagar.
Citera
2014-05-03, 05:19
  #3
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Din "chilla" syn på sharm el sheik delar jag verkligen inte med dig. Aldrig mer dit. Jag såg ingen inhemskt brud på 8 dagar.
Åker man som turist är det ganska mycket av en självklarhet då precis varenda kotte som bor där endast arbetar med turismen. Har man inhemska kontakter finns det dock det mesta att tillgå oavsett var man är, men utbudet får vi väl se hur det står till med
Att se inhemska "brudar" i arabvärlden är dessutom lite optimistiskt då de flesta de facto är helmantlade med gardiner, alternativt gamla nog för att ha byggt pyramiderna.

I övrigt finns det väldigt fina ställen där vid kusten och god tillgång på bra mat om man hittar rätt krubbhak.

Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Du vet väl att man kan flyga när man knarkar? Hittar du en riktigt hög byggnad så släng dig ut vind för våg, så ska du se att du kan flyga.
Hade hellre knarkat när jag flög, men misstänker att turkish airlines inte uppskattar det...
Citera
2014-05-03, 11:33
  #4
Medlem
Valium finns receptfritt på apotek. Var där 2010 och då ville det specifika apoteket jag var på ha 30 kr för en karta 5 mg Valium. Köpte aldrig utan jag drack öl istället. 10 kr för en halv liter åttaprocentig inhemsk öl på restaurang. Drack tre och blev rätt full. Annars är det mycket hasch där.
__________________
Senast redigerad av 199011x 2014-05-03 kl. 11:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback