Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-05-01, 17:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslittleSunshine
Har varit precis i samma sits som du! -Massor med bra text-

Tack för att du delade med dig! Det måste varit fruktansvärt att han bara drog på det där viset. Får jag fråga var anledningen/anledningarna var?

Skönt att ni fick prata ut, tids nog.

Det vore nog det bästa men jag är nog omedvetet rädd för att väcka upp massor med gamla känslor jag inte har bearbetat färdigt. Det skulle skapa en situation som vore helt ohållbar och tio gånger värre än denna.
Citera
2014-05-01, 17:03
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Dålig idé att dela detta med din nuvarande tjej. Red ut det med den gamla tjejen istället eller försök gå vidare ändå.

Tack!
Citera
2014-05-01, 17:18
  #27
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrotaltorment
Jag är en envis jäkel, tyvärr.

Då är det inte så konstigt att du mår så dåligt.

Ring till honom och prata ut så ska du se att du kommer må mycket bättre än du gör nu. Att trycka undan känslor är skadligt för både dig och honom om tanken är att ni båda ska må bra nu och du vill honom och dig väl i denna situation.
__________________
Senast redigerad av Key. 2014-05-01 kl. 17:30.
Citera
2014-05-01, 17:47
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrotaltorment
Tack för att du delade med dig! Det måste varit fruktansvärt att han bara drog på det där viset. Får jag fråga var anledningen/anledningarna var?

Skönt att ni fick prata ut, tids nog.

Det vore nog det bästa men jag är nog omedvetet rädd för att väcka upp massor med gamla känslor jag inte har bearbetat färdigt. Det skulle skapa en situation som vore helt ohållbar och tio gånger värre än denna.

Ja, det var inte den roligaste tiden i mitt liv! Nej, han hade bland annat mycket problem med sig själv. Var otroligt utseendefixerad, hade lite psykiska problem etc. Jag anförtrodde mina problem, hans problem samt våra gemensamma problem till en tjej som jag trodde jag kunde lita på vilket det visade sig att jag inte kunde. Strax efter att vi flyttat isär bodde de ihop, var förlovade och som tur var utvecklades de inte längre än så.

Hon förbjöd honom att prata med mig i alla fall, hon ville inte ge mig chansen att förklara mig (såklart) och hon bredde nog på en hel del med. Hemsk människa! Borde ha sett de komma. Det är i alla fall slut mellan de idag, hon var otrogen mot honom och utnyttjade honom (främst ekonomiskt) och han har bett om ursäkt för de valet han tog och att han idag hade gjort det saker och ting helt annorlunda!

Så du har kanske inte bearbetat färdigt, men tänk på din nuvarande tjej som faktiskt inte vet om vad som försiggår i ditt huvud.. Inte rätt mot henne precis! tänk om den tjejen du är med nu är "den rätta" och om du inte kan vara ärlig och ta itu med saker från ditt förflutna, hur ska du då kunna gå vidare? Säger bara - 5 år, 5 tuffa år!
Citera
2014-05-01, 18:42
  #29
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrotaltorment
Tack! Det skulle nog vara sunt att börja i den ändan, helt klart.

Det här var lite mer än en intim händelse och berodde på tankar han inte kunde släppa.

Däremot är jag livrädd att det skulle bli någon snyftig "jag saknar dig!"- historia, och den situationen skulle nog vara svårare att hantera än vad denna är.

Börja i den ändan, ge dig själv den tiden först. Ett avslut kan du få till själv, skriv och träna fysiskt. Självklart har ditt ex det bra. Han kom in på utbildningen han ville och möjligheterna knackar på dörren - tänk så. Gör det till din sanning (högst trolig också).

Du känner dig själv, din stolthet och rädsla tyder på att dina känslor för honom är starkare än vad du erkänner. Hypotetiskt: skulle du dumpa din nuvarande för ditt ex?
Citera
2014-05-02, 13:12
  #30
Medlem
Förstår inte varför du skulle berätta något sådant för din nuvarande . På vilket sätt tror du hon ska glädjas och ha nytta av att höra att du har känslor för ditt x. Håll ditt inre för dig själv om det inte tillför något positivt till relationen. Helt naturligt att känslorna kan flacka fram och tillbaka så här i början. Skulle du vilja höra samma sak själv? Risken är överhängande att denne tolkar saken fel och drar oavsett vad du säger sen.
Citera
2014-05-02, 13:32
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
Då är det inte så konstigt att du mår så dåligt.

Ring till honom och prata ut så ska du se att du kommer må mycket bättre än du gör nu. Att trycka undan känslor är skadligt för både dig och honom om tanken är att ni båda ska må bra nu och du vill honom och dig väl i denna situation.

Jag antar att du har rätt. Har antagligen tryckt på detta länge utan att förstå det själv.

Jag ska prova att ringa! Det kommer säkerligen lugna ner sig, tids nog. Och om det nu skulle riva upp ännu mer gamla känslor... Ja, då får jag ta tag i det problemet då. Jag tror att detta är ett resultat av alldeles för mycket kvinnligt överanalyserande.
Citera
2014-05-02, 13:35
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslittleSunshine
Text.

Vilken hemsk kvinna! Det är helt otroligt vilka människor det finns. Det måste varit långa, jobbiga år, ja. Vad skönt att ni fick prata ut till slut.

Jag ska inte förhasta något och såra min nuvarande i onödan.
Citera
2014-05-02, 13:37
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theDarkTriad
Börja i den ändan, ge dig själv den tiden först. Ett avslut kan du få till själv, skriv och träna fysiskt. Självklart har ditt ex det bra. Han kom in på utbildningen han ville och möjligheterna knackar på dörren - tänk så. Gör det till din sanning (högst trolig också).

Du känner dig själv, din stolthet och rädsla tyder på att dina känslor för honom är starkare än vad du erkänner. Hypotetiskt: skulle du dumpa din nuvarande för ditt ex?

Det ska jag göra! Ja, jag får anta att han har det bra. Om jag känner honom rätt skulle han säkerligen hört av sig om han hade mått dåligt. Han är nog på väg vidare i sitt liv.

Ja, jag är nog inte helt ärlig mot mig själv där. Då jag är en omtänksam person känns det hemskt att tänka på någon annan på det här viset. Och nej, jag skulle aldrig dumpa min nuvarande för mitt ex.
Citera
2014-05-02, 13:39
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Förstår inte varför du skulle berätta något sådant för din nuvarande . På vilket sätt tror du hon ska glädjas och ha nytta av att höra att du har känslor för ditt x. Håll ditt inre för dig själv om det inte tillför något positivt till relationen. Helt naturligt att känslorna kan flacka fram och tillbaka så här i början. Skulle du vilja höra samma sak själv? Risken är överhängande att denne tolkar saken fel och drar oavsett vad du säger sen.

Antagligen skulle han inte glädjas, nej. Undermedvetet så kanske det mer är jag som vill döva dåligt samvete eller övertygar mig själv om att det är bra att vara ärlig.
Men vissa saker är nog bäst att hålla för sig själv, om man är medveten om att det går över med tid.

Tack!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback