2014-11-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Antar att du menar att Alnajjar- och Ashoursläkterna har gaddat ihop sig.
Det skulle alltså vara osanning, som både Yaras mamma och Amani har sagt, att de inte skypade med bild under vistelsen i Landskrona, eller hur menar du?

Jag menar att advokaten var angelägen att höra detta vittne, efter att åklagaren hade dragit tillbaka vittnet.

Alnajjar- och Ashoursläkterna är parter i målet, inte vittnen, och inget har visat hittills att de skulle vara trovärdiga i denna sak. Madi är inte heller trovärdig då hon inte gör något som skulle gynna det egna försvaret.

Jag vet inte varför någon skulle ljuga om skypandet, men de ljuger hela tiden om allt, även om saker som saknar betydelse. Jag kan inte se hur man skulle kunna få det till att frun i huset skulle ljuga om vistelsen i Landskrona, och varför hon skulle göra det.

Men fakta är att allt med Yara var "normalt", under vistelsen i Landskrona, ingen misshandel pågick, och Rami var borta på resa.

Hur advokaten tänker och sen kommer använda kusinens vittnesmål blir intressant. När advokaten ska sammanställa det han har, är det intressant för oss alla. Han måste koka en soppa på en spik, för han har ju inte mycket att komma med i övrigt för att hjälpa sin klient.
Citera
2014-11-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
I vissa kretsar matar man också gäster - även vuxna - med handen, dvs man ger en tugga åt gästen, för att visa kärlek och omtanke. Hela måltiden matas inte. Jag har råkat ut för det själv
I detta fall kan det då få dubbla syften, att demonstrativt visa kärlek till Yara och dölja hennes fumlighet. Men det är inte troligt att hon stoppade in hela portionen i Yaras mun, det hade blivit för löjligt - bara var demonstrativt kärleksfull, som sagt.

I detta fall är den rätta tolkningen på matningen, att det ska vara ett tecken på omsorg och kärlek!

En positiv beskrivning av Madis moderliga omsorger som också omfattade Yara!
Citera
2014-11-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag menar att advokaten var angelägen att höra detta vittne, efter att åklagaren hade dragit tillbaka vittnet.

Alnajjar- och Ashoursläkterna är parter i målet, inte vittnen, och inget har visat hittills att de skulle vara trovärdiga i denna sak. Madi är inte heller trovärdig då hon inte gör något som skulle gynna det egna försvaret.

Jag vet inte varför någon skulle ljuga om skypandet, men de ljuger hela tiden om allt, även om saker som saknar betydelse. Jag kan inte se hur man skulle kunna få det till att frun i huset skulle ljuga om vistelsen i Landskrona, och varför hon skulle göra det.

Men fakta är att allt med Yara var "normalt", under vistelsen i Landskrona, ingen misshandel pågick, och Rami var borta på resa.

Hur advokaten tänker och sen kommer använda kusinens vittnesmål blir intressant. När advokaten ska sammanställa det han har, är det intressant för oss alla. Han måste koka en soppa på en spik, för han har ju inte mycket att komma med i övrigt för att hjälpa sin klient.
OK nu förstår jag hur du menar.
Jag håller med om att allt som kommer fram går ut på att skydda Rami.
Han är den som har mest att förlora på avslöjandena om Yaras verkliga tillvaro hos paret.
"Han slog hårdast" hade ju Yara sagt till en klasskamrat.
Citera
2014-11-21, 11:50
Medlem
Citat:

Det var säkert normalt för att de befann sig i ett riktigt hem och gäst hos andra människor och inte isolerade i det spartanska hemmet utan något mer att göra än att titta på tv.

Enligt tidslinje som visar frånvaro från skolan var hon frånvarande hela veckan från 7 April, veckan efter var påsklov (14-18 April), den 22 var hon inte i skolan, den 23 reste de till Landskrona.

Så hon var hemma från skolan nästan 1 månad.
Citera
2014-11-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det var säkert normalt för att de befann sig i ett riktigt hem och gäst hos andra människor och inte isolerade i det spartanska hemmet utan något mer att göra än att titta på tv.

Enligt tidslinje som visar frånvaro från skolan var hon frånvarande hela veckan från 7 April, veckan efter var påsklov (14-18 April), den 22 var hon inte i skolan, den 23 reste de till Landskrona.

Så hon var hemma från skolan nästan 1 månad.

Skadorna kan förklaras som uppkomna i hemmet, med en paus i misshandeln i Landskrona, där Rami inte var med!
Citera
2014-11-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
OK nu förstår jag hur du menar.
Jag håller med om att allt som kommer fram går ut på att skydda Rami.
Han är den som har mest att förlora på avslöjandena om Yaras verkliga tillvaro hos paret.
"Han slog hårdast" hade ju Yara sagt till en klasskamrat.

Madis advokat borde kräva omförhör och ta i hårdhandskarna. Det är för mycket som denne Rami inte behövt svara på och min tanke är att han skjutit över målet. Brödkaveln har inte orsakat bitmärken, rivsår, lösa hårtussar m.m.

Att Madis advokat inte kan pressa sin egen klient är märkligt, för jag tror barnen betyder mycket för henne. Saklig information om barnens framtid och om hur hennes påverkan på dem kommer bli, borde ge resultat.
Citera
2014-11-21, 12:11
Medlem
Citat:
Skadorna kan förklaras som uppkomna i hemmet, med en paus i misshandeln i Landskrona, där Rami inte var med!

Så kan vara fallet.
När man tittar på frånvaron från skolan så började frånvaron öka i Februari då hon var hemma veckan efter sportlovet.
I Mars var det 13 frånvarodagar 5,7,11-14, 17-21 samt 27-28, frånvaron var i princip 3,5 vecka i sträck.
Citera
2014-11-21, 12:19
Medlem
Är det någon som har spekulationer på varför Rami slutat raka sig?

Är han lat?

Är det en markering till oss alla och släkten att han hittat Allah och profeten Muhammed?

Jag finner det mycket osmakligt, som att han vill gömma sitt ansikte. Och framstå som en god muslim!
Citera
2014-11-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, utan för att ansiktet på människa som varit död några timmar eller en längre tid ser helt annorlunda ut än ansiktet på en person som levt några minuter innan. Ambulanspersonalen åkte dit för att rädda liv på ett barn som slutat andas tio minuter innan de kom dit.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad stöder du det fetade på ??

Det absolut mest sannolika är att hon inte levde vid Rami's filmtagningar vilket är ca 40-45 minuter innan ambulansen anländer, de har både burit henne, duschat henne, satt på nya kläder innan placeringen i soffan.

Förmodligen har hon avlidit tidigare än ovan angivet, upp till två timmar innan ambulansen anländer.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag håller helt med dig. Jag inte ''fetat'' min text. Jag tror att hennes ansiktsform såg annorlunda ut och att hon hade blånader på benen därför att hon hade varit död ett bra tag innan ambulansen kom.

Det var jag som fetade din text som nu är understruken. "tio minuter innan" de (ambulansen) kom dit vilket jag anser inte stämmer med vad som framkommit.
Citera
2014-11-21, 12:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Är han lat?

Är det en markering till oss alla och släkten att han hittat Allah och profeten Muhammed?

Jag finner det mycket osmakligt, som att han vill gömma sitt ansikte. Och framstå som en god muslim!

Ja, han vill visa att han är en from man? Växer det ännu mer kanske han kan gå med i IS?

Det är också de som protesterar mot att raka sej under uppsikt på häktet som låter bli att raka sej.
Citera
2014-11-21, 12:27
Medlem
Citat:

Rami hade endast 3 dagars närvaro å sin praktikplats under April månad och så mycket ogiltig frånvaro på den Korta vägen att han fick sluta så om han inte befann sig i hemmet under alla dessa veckor Yara inte var i skolan så måste han antingen varit mycket delaktig, själv utfört misshandeln eller befunnit sig hos någon annan för att kunna missa de svåra skador som gjorde att hon inte kunde gå till skolan.
Citera
2014-11-21, 12:30
Medlem
Pethruss avatar
Citat:

Är han lat?

Amani sa i något förhör i rätten att det var första gången hon såg Rami med skägg och att skägget var ett tecken på att han sörjde en närstående. Alltså något kulturellt eller religiöst. Riktigheten i detta kanske någon islamkunnig kan bekräfta eller vederlägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in