Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturellatantella
Antar att du menar att Alnajjar- och Ashoursläkterna har gaddat ihop sig.
Det skulle alltså vara osanning, som både Yaras mamma och Amani har sagt, att de inte skypade med bild under vistelsen i Landskrona, eller hur menar du?
Jag menar att advokaten var angelägen att höra detta vittne, efter att åklagaren hade dragit tillbaka vittnet.
Alnajjar- och Ashoursläkterna är parter i målet, inte vittnen, och inget har visat hittills att de skulle vara trovärdiga i denna sak. Madi är inte heller trovärdig då hon inte gör något som skulle gynna det egna försvaret.
Jag vet inte varför någon skulle ljuga om skypandet, men de ljuger hela tiden om allt, även om saker som saknar betydelse. Jag kan inte se hur man skulle kunna få det till att frun i huset skulle ljuga om vistelsen i Landskrona, och varför hon skulle göra det.
Men fakta är att allt med Yara var "normalt", under vistelsen i Landskrona, ingen misshandel pågick, och Rami var borta på resa.
Hur advokaten tänker och sen kommer använda kusinens vittnesmål blir intressant. När advokaten ska sammanställa det han har, är det intressant för oss alla. Han måste koka en soppa på en spik, för han har ju inte mycket att komma med i övrigt för att hjälpa sin klient.