2014-04-27, 19:50
Medlem
Man önskar ju att man skulle känna överraskning och ilska över detta..
Men istället börjar det bara kännas uppgivet och tragiskt.
Citera
2014-04-27, 20:24
Medlem
kEzis avatar
Och SVT ska vara politiskt oberoende...?
Citera
2014-04-27, 20:26
Medlem
Pixelknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi
Nu bor jag inte i Sverige så jag vet inte alls hur det ligger till, men om man måste vara neutral och politiskt oberoende för att jobba hos SVT så borde ju detta vara något hon kan få sparken för, eller?

Det beror ju säkert också på hur offentliga och kopplade till hennes SVT-profil dessa uttalanden hon gjort är.
Citera
2014-04-27, 20:29
Medlem
Maldorors avatar
Och så Jan Helin som VD på det
Citera
2014-04-27, 20:43
Medlem
tuffkatts avatar
Från hennes Twitter.

Citat:
jag är inte anställd av svt så det funkar alldeles utmärkt
Citat:
ser att det står svt där. ska be dem ändra. jag är anställd av Eyeworks
Citera
2014-04-27, 21:00
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Från hennes Twitter.
SVT köper fortfarande in det här psykfallet produktioner, fast med tanke på att de köper in vänsterporpaganda från hela världen samtidigt som de vägrar visa saker som Hjernevask så är det knappast förvånande.
Citera
2014-04-27, 21:23
Medlem
Ska inte anställda på SVT agera med politisk neutralitet?
Citera
2014-04-27, 21:28
Medlem
kEzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Ska inte anställda på SVT agera med politisk neutralitet?

Det trodde jag också, men hon verkar väl inte vara anställd av SVT?
Citera
2014-04-27, 21:49
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi

Ja,
de ska vara fullständigt oberoende från partier som inte ingår i den Röd-gröna röran....
Citera
2014-04-28, 00:03
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vadå subjekt? Ska man se kvinnor som ämnen? Fattar inte vad hon menar.

Subjekt = individ. Typ, eller rättare sagt en tänkande och handlande individ som styrs av sin subjektivitet (=deras innehåll såsom självbild, språk, identitet, etc).
Citera
2014-04-28, 00:11
Medlem
Engelskas avatar
Jag förstår inte... ska SVT tvinga produktionsbolagen att inte anställa folk med någon uttalad politisk övertygelse? "Åh, er programidé verkar spännande och vi skulle gärna satsa på er idé men om ni fortsätter att anställa kameramän som är sossar så kan vi inte köpa in er produktion" eller klassikern "Sorry men om du som VD säger någonting politiskt så måste vi säga upp ALLT samarbete med er, det är bäst ni inte yttrar er i någonting politiskt öht. Det är så det får bli när ni ska arbeta med den svenska tv-marknadens största organisation för att prästerskapet på Flashback inte ska bli arga och sura". Mmm, yeah right baby.
Citera
2014-04-28, 01:36
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelska
Jag förstår inte... ska SVT tvinga produktionsbolagen att inte anställa folk med någon uttalad politisk övertygelse? "Åh, er programidé verkar spännande och vi skulle gärna satsa på er idé men om ni fortsätter att anställa kameramän som är sossar så kan vi inte köpa in er produktion" eller klassikern "Sorry men om du som VD säger någonting politiskt så måste vi säga upp ALLT samarbete med er, det är bäst ni inte yttrar er i någonting politiskt öht. Det är så det får bli när ni ska arbeta med den svenska tv-marknadens största organisation för att prästerskapet på Flashback inte ska bli arga och sura". Mmm, yeah right baby.
Vi kan väl försiktigt försöka utgå ifrån tanken att inte någon politisk propaganda ska vara tillåten från det skattefinansierade propagandainstitutet vid namn SVT!
Om det nu ska vara tillåtet med politisk propaganda så bör den enbart vara tillägnad Nordiska Motståndsrörelsen!
Eller hur din intoleranta fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in