• 1
  • 2
2014-04-27, 14:46
Medlem
GanjahSmokes avatar
Jag undrar om jag räknas som nynazist och om det i så fall är olagligt för mig att gå runt och kalla mig detta.

Jag tycker judendomen är en sekt och en farlig sekt.
Denna sekt har jag aldrig fått ifrågasätta i min skola under hela min uppväxt och detta är helt klart skumt för ett krig har alltid två sidor och den ena sidan gör självklart inte allt ting rätt som dom försökte lära mig.
Jag tycker att Israel inte ska bli erkänt som eget land och att typ FN tar över landet eller ännu bättre att Putin gör det.
Sedan tycker jag att Gaza ska användas som fängelse och att dom ca 1,7 miljoner invånare som bor där i dag ska bytas ut mot 1,7 miljoner av dom värsta krigsförbrytarna i Israel som sedan ska leva resten av sina liv där på samma vis som folk i Gaza lever i dag.
Jag tycker också att ca 50 000 ska avrättas med giftinjektioner på samma vis som dom avrättar folk i USA i dag. Då dom flesta politiker och högt uppsatta militärer.

Så räknas jag som nynazist ?
Är det i så fall olagligt för mig att gå runt och kalla mig detta eller är det bara olagligt att bära nynazistiska symboler ?
Citera
2014-04-27, 15:03
Bannlyst
Det beror på vem du frågar. Rent objektivt verkar du mest tycka illa om judar överlag, men det säger ju inte så mycket om din politiska tillhörighet och ideologi. Finns ju mängder med människor runt om på jorden och i världshistorien som känt en djup och genuin aversion till det utvalda folket, men som ändå inte har varit "nazister" i någon egentlig mening, även om kanske dagens etablissemang ser på det annorlunda.

Och ja, man får kalla sig för "nazist" och "nynazist", även om det är dumt och löjligt om man bor i Sverige. I Tyskland är det dock förbjudet och så också i vissa andra länder, där är det lag på att man måste vara "demokrat", och detta försöker mörka krafter också driva igenom i Sverige.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-27 kl. 15:06.
Citera
2014-04-27, 15:40
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det beror på vem du frågar. Rent objektivt verkar du mest tycka illa om judar överlag, men det säger ju inte så mycket om din politiska tillhörighet och ideologi. Finns ju mängder med människor runt om på jorden och i världshistorien som känt en djup och genuin aversion till det utvalda folket, men som ändå inte har varit "nazister" i någon egentlig mening, även om kanske dagens etablissemang ser på det annorlunda.

Och ja, man får kalla sig för "nazist" och "nynazist", även om det är dumt och löjligt om man bor i Sverige. I Tyskland är det dock förbjudet och så också i vissa andra länder, där är det lag på att man måste vara "demokrat", och detta försöker mörka krafter också driva igenom i Sverige.

Det kan nog vara så att jag tror att jag är nazist för att jag inte gillar judar och att man har blivit inpräntad detta i skolan. Nazism är ju klart mycket mer än att bara hata judar så klart.

Får man bära nazist symboler i Sverige. Typ en nynazist banderoll runt armen ?
Nynazism fanns ju inte på den tiden och vad det är helt finns det väll ingen riktig definition av ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nynazism
Citera
2014-04-27, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Får man bära nazist symboler i Sverige. Typ en nynazist banderoll runt armen ?
Nynazism fanns ju inte på den tiden och vad det är helt finns det väll ingen riktig definition av ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nynazism

Ingen symbol är förbjuden i sig (annars hade ju inte diverse antirasistiska muppar kunna ha överkorsade hakkors på sin logos).

Det är dina intentioner och dina åsikter som avgör huruvida symboler du bär är att klassa som HMF eller inte. EN komiker med hakkorsflagga kommer inte att dömas, en nationalistisk demonstrant med en hakkorsbindel runt armen kommer dock att göra det.

Så har åtminstone jag uppfattat det.
Citera
2014-04-27, 15:48
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ingen symbol är förbjuden i sig (annars hade ju inte diverse antirasistiska muppar kunna ha överkorsade hakkors på sin logos).

Det är dina intentioner och dina åsikter som avgör huruvida symboler du bär är att klassa som HMF eller inte. EN komiker med hakkorsflagga kommer inte att dömas, en nationalistisk demonstrant med en hakkorsbindel runt armen kommer dock att göra det.

Så har åtminstone jag uppfattat det.

Om jag bär en nazist banderoll runt armen som protest mot apartheiden i Palestina är detta då lagligt ?
Jag tänker att det är ett bra sett för mig att få ut mitt budskap för då kommer ju folk fråga.
Citera
2014-04-27, 15:49
Bannlyst
Citat:
Om jag bär en nazist banderoll runt armen som protest mot apartheiden i Palestina är detta då lagligt ?
Jag tänker att det är ett bra sett för mig att få ut mitt budskap för då kommer ju folk fråga.
Nej, det kan jag inte tänka mig då ditt syfte ju är "antijudiskt". Du kommer med all sannolikhet dömas för detta.

Överlag är nog hakkors i politiska sammanhang som inte är uttalat antirasistiska och pro-judiska ett big "nono".
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-27 kl. 15:55.
Citera
2014-04-27, 15:53
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Budskapet går nog tveklöst hem hos de flesta, men tyvärr också hos åklagare som lär åtala dig på momangen för HMF. Att protestera mot judiskt förtyck genom att använda den indoeuropeiska frihetssymbolen är nog det tydligaste brottet enligt gummiparagrafen HMF man kan begå i dagsläget.
Citera
2014-04-27, 16:01
Medlem
Judar kan man tycka illa om av ett flertal olika anledningar. Gör du det på grund av det judiska monopolet på västerländsk massmedia, på grund av deras tro att vara Guds utvalda folk eller på grund av Israels krigföringar?

Är du även motståndare till exempelvis kommunism och homofili?

Det är svårt att placera dig i en politisk tillhörighet att döma av den begränsade informationen.
Citera
2014-04-27, 16:06
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Judar kan man tycka illa om av ett flertal olika anledningar. Gör du det på grund av det judiska monopolet på västerländsk massmedia, på grund av deras tro att vara Guds utvalda folk eller på grund av Israels krigföringar?

Är du även motståndare till exempelvis kommunism och homofili?

Det är svårt att placera dig i en politisk tillhörighet att döma av den begränsade informationen.

Jag tycker illa om dom för allt du skriver dock är jag inte motståndare till homofili.
Citera
2014-04-27, 16:15
Medlem
Citat:
Jag tycker illa om dom för allt du skriver dock är jag inte motståndare till homofili.
Anser du att Sverige och övriga Europa ska vara monoetniskt?
Citera
2014-04-27, 16:18
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Anser du att Sverige och övriga Europa ska vara monoetniskt?

Nej men helt fritt från religiösa människor och att det ska vara olagligt att sprida religös propaganda.
Citera
2014-04-27, 16:28
Medlem
GanjahSmokes avatar
Jag tänker att nazism och nynazism inte är helt samma sak och att nynazismen är något som finns nu och därför går att tolka lite som man vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in