Citat:
Ursprungligen postat av
Abraham.Foxman
Det är inte fråga om vad du är, utan vad du lider av. Du lider av en sjukdom som kallas antisemitism. Den går dock att bota. Utöver att du bör söka psykisk hjälp bör du även läsa rätt böcker och tidningar. En bok jag rekommenderar dig att läsa är Anne Franks dagbok som skulle lära dig ett och annat om tolerans, medmänsklighet och hur vi alla faktiskt är lika mycket värda..
Saken är den att jag tycker att det är konstigt att allt som nazisterna gjorde var fel och allt som alla andra gjorde var rätt. Varför ska jag då fortsätta att läsa bara böcker som handlar om att det bara var synd om judarna ?
Detta är ju den ända sidan vi har fått lära oss om i skolan, inte en ända positiv sak om nazisterna och detta är ju exakt samma sak då man drar alla tyskar över en kant.
Jag skulle kunna tänka mig att läsa en bok som beskriver mer om nazismens värderingar för det måste varit mer än att bara göra Europa renrasigt och att det bara var ondska dom kom med.
Jag har faktist inte vågat läsa nazist propaganda för att skulle man tycka något stämmer där så blir man klassad som typ galen.
Jag ska nog börja läsa mein kampf och efter det Anne Franks dagbok så får jag väll se vad jag har för inställning efter det.
Skulle det finnas böcker som Anne Franks dagbok som var skriven av tyskar från den tiden tror du inte amerikanerna och judarna har bränt upp dessa då ?
Detta tror jag självklart att dom har gjort eftersom kristendomen och judendomen har förstört andras skrifter i tusentals år innan världskrigen då detta har varit ett propaganda redskap som dom använt sig av länge som dom flesta vet.