2015-04-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnderArmour
Jag gillar att 'playa' dividera
Peruanen och polacken blev i princip frikända, vad beror det på?

För att dem inte var svarta givetvis.

Peruanen och polacken? Polackens (Drescu) dom kommer vid ett senare tillfälle då han sitter fast nere i Polen på något psyke och för sig själv.

Sedan att de (tingsrätten/hovrätten) inte kunnat bevisa att de utfört detta i samförstånd vet jag inte.

Men samtidigt känns det aningen skumt att Mauri och Drescu skulle beställa ett möte på Bakfickan om de i verkligheten skulle ha för avsikt att släcka B. Hade inte en ödslig skog passat bättre då?
Nej jag tror liksom förhörsledarna och vad som framkom i förundersökningarna att Abshir handlade helt och hållet utanför gängets agenda och på eget bevåg.

Detta är saxat ifrån domen.

Citat:
Själva utförandet av brotten, valet av plats, flyktvägen från platsen och flyktbilen talar
snarare mot än för att det var en gemensam plan.
Men det är ju trotts allt endast de inblandade som vet vad som var meningen att hända där på Bakfickan.

Aja, jag orkar inte spekulera mera. Abshir är dömd, end off story!
Senast redigerad av Horknullarn 2015-04-11 kl. 01:27.
Citera
2015-04-11, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
För att dem inte var svarta givetvis.

Peruanen och polacken? Polackens (Drescu) dom kommer vid ett senare tillfälle då han sitter fast nere i Polen på något psyke och för sig själv.

Sedan att de (tingsrätten/hovrätten) inte kunnat bevisa att de utfört detta i samförstånd vet jag inte.

Men samtidigt känns det aningen skumt att Mauri och Drescu skulle beställa ett möte på Bakfickan om de i verkligheten skulle ha för avsikt att släcka B. Hade inte en ödslig skog passat bättre då?
Nej jag tror liksom förhörsledarna och vad som framkom i förundersökningarna att Abshir handlade helt och hållet utanför gängets agenda och på eget bevåg.
Men det är ju trotts allt endast de inblandade som vet vad som var meningen att hända där på Bakfickan.

Aja, jag orkar inte spekulera mera. Abshir är dömd, end off story!
Jezus, vad begriper ni inte? Klart AH är skyldig. Men när man friar dom andra snubbarna...då ligger HR löst till. Juridiskt kan man ej göra så. Tro mig.
Senast redigerad av UnderArmour 2015-04-11 kl. 01:31.
Citera
2015-04-11, 01:39
Medlem
Citat:
Jezus, vad begriper ni inte? Klart AH är skyldig. Men när man friar dom andra snubbarna...då ligger HR löst till. Juridiskt kan man ej göra så. Tro mig.

Men läs domen igen då istället för att sitta här och gno!
Enligt hovrätten liksom i tingsrätten så tror dem inte att de övriga var medvetna om Abshir´s egna agenda.
De övriga har blivit dömda för det dem kan bli dömda för. Dvs vapenbrott och diverse annat skit.

Jag orkar verkligen inte kopiera in hela Hovrättsdomen här utan hänvisar dig till själva domen. Men som jag utläser det hela så har rätten inte kunnat bevisa att de andra varit medvetna om Abshirs agenda och kan således inte dömas för medhjälp till mord.
Dock kan jag känna såhär i efterhand att han (Abshir) fick åka med i bilen tillbaka till Haninge och då har samtliga åtalade främjat hans flykt och skall således kunna dömas för "främjande av flykt". För alla i bilen var medvetna om det som inträffade inne på Bakfickan men valde att hjälpa gärningsmannen ifrån platsen.
Men däremot var det som sagt troligtvis inte medvetna om Abshirs planer innan själva gärningen.
Senast redigerad av Horknullarn 2015-04-11 kl. 01:46.
Citera
2015-04-11, 01:43
Bannlyst
Citat:
Men läs domen igen då istället för att sitta här och gno!
Enligt hovrätten liksom i tingsrätten så tror dem inte att de övriga var medvetna om Abshir´s egna agenda.
De övriga har blivit dömda för det dem kan bli dömda för. Dvs vapenbrott och diverse annat skit.

Jag orkar verkligen inte kopiera in hela Hovrättsdomen här utan hänvisar dig till själva domen. Men som jag utläser det hela som har rätten inte kunnat bevisa att de andra varit medvetna om Abshirs agenda och kan således inte dömas för medhjälp till mord.
Är du 'mentally challenged'? en Dom betyder inget.
Citera
2015-04-11, 01:50
Medlem
Citat:
Är du 'mentally challenged'? en Dom betyder inget.

Använd en hövlig ton gentemot mig eller skit i att quote dina inlägg gentemot mig.

Vem är det som går på starka mediciner? Vadå en dom betyder ingenting? Tydligen innebär denna domen ett livstidsstraff i alla fall.

Hur hade du velat att de övrigas domar skulle utformats då?
Senast redigerad av Horknullarn 2015-04-11 kl. 01:53.
Citera
2015-04-11, 01:56
Bannlyst
Citat:
Använd en hövlig ton gentemot mig eller skit i att quote dina inlägg gentemot mig.

Vem är det som går på starka mediciner? Vadå en dom betyder ingenting? Tydligen innebär denna domen ett livstidsstraff i alla fall.

Hur hade du velat att de övrigas domar skulle utformats då?
Mate, du har noll koll, är man korkad finns det ingen panacea.
Citera
2015-04-11, 04:30
Bannlyst
Sjävklart är ju babben AH skyldig. Dock har ingen domstol bevisat det. Fast jag kanske är dum
Citera
2015-04-11, 08:06
Citat:
Sjävklart är ju babben AH skyldig. Dock har ingen domstol bevisat det. Fast jag kanske är dum
Bland det dummaste på länge faktiskt. Det är för övrigt åklagaren som ska bevisa de tilltalades skuld, inte domstolen.

Horknullarn gör åttor runt dig.
Citera
2015-04-11, 09:12
Medlem
Journalistkopians avatar
Citat:

Ska du inte tillföra en tung analys av kriminal/rättsfallet?
Citera
2015-04-11, 10:36
Medlem
NitGrits avatar
Citat:

Du är ju dum på riktigt. HAHA
Citera
2015-04-11, 11:27
Medlem
Citat:

Kommentar överflödig!

Och återigen ställer jag frågan som du envist undvikit.
Hur skulle domarna utformats för de resterande? Hur skulle domen för Abshir sätt ut enligt dig?
Citera
2015-04-11, 12:52
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Dock kan jag känna såhär i efterhand att han (Abshir) fick åka med i bilen tillbaka till Haninge och då har samtliga åtalade främjat hans flykt och skall således kunna dömas för "främjande av flykt". För alla i bilen var medvetna om det som inträffade inne på Bakfickan men valde att hjälpa gärningsmannen ifrån platsen.
Men däremot var det som sagt troligtvis inte medvetna om Abshirs planer innan själva gärningen.

Du har nog missuppfattat vad främjande av flykt egentligen är. Kort och gott kan man säga att det är när någon hjälper någon att rymma ifrån en brottsplats, alltså inte alls i skedet när någon flyr från en brottsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in