Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-21, 02:43
Medlem
notice88s avatar
Allt är väl väldigt objektivt som jag anser det.
Citera
2025-11-18, 20:20
Medlem
Gubbelisas avatar
Bumpar en gammal tråd.
Hur smakar rysk kaviar i jämförelse med Abbas finkorniga svarta rom? Finns det likheter?
Och varför är rysk kaviar godare? har stören bättre rom än det som är i Abbas kaviar?
Citera
2025-11-18, 23:01
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Bumpar en gammal tråd.
Hur smakar rysk kaviar i jämförelse med Abbas finkorniga svarta rom? Finns det likheter?
Och varför är rysk kaviar godare? har stören bättre rom än det som är i Abbas kaviar?
Ett tips är att du prövar laxkaviar för att se om du gillar det innan du ger dig på beluga ("rysk kaviar") eller någon liknande dyr störkaviar. Laxkaviar är också den ganska dyr men det är i förhållandevis en billigare upplevelse av "kaviar-kaviar". Det finns bra märken från Tyskland och Spanien.

Beluga är mer smörig, fyllig, krämig och den är inte knastrig som det finkorniga från Abba utan smälter nästan i munnen. Det tråkiga är att smaken lägger sig ganska fort bortsett från den salt-nötiga tonen.
Citera
2025-11-18, 23:04
Medlem
Det smakar salt.
Citera
2025-11-21, 19:49
Medlem
Vem0ths avatar
Jag skulle inte säga att det smakar gott däremot har rysk kaviar en textur som överraskar hjärnan varje gång vilket ger en dopaminkick i kombination med vad man äter. Det smakar bara havsvatten egentligen så ja det ger sälta i maten men texturen i sig får hela matupplevelsen att lyfta sig.

Ärligt talat så är störkaviar riktigt överskattat då laxrom av högre kvalité ger snarlik textur(men inte samma men nära).
Citera
2025-11-27, 19:09
Medlem
Sladdarens avatar
Nä inte gott
Citera
2025-11-28, 20:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Varför skulle rysk Kaviar vara så speciellt bra som jag hört hela mitt liv nu? Det är ju ryskt så bättre med Kalles Kaviar! Och går det ens få tag på längre?
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-11-28 kl. 20:56.
Citera
2025-11-29, 10:38
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Varför skulle rysk Kaviar vara så speciellt bra som jag hört hela mitt liv nu? Det är ju ryskt så bättre med Kalles Kaviar! Och går det ens få tag på längre?

Kalleskaviar är ju typ barnmat , finkaviar är typ vuxenmat o inget för wt-pöbel o tjackpundare som er i tråden uppvuxna på falukorv,snabbmakaroner o billig ketchup
Citera
2025-11-29, 10:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Kalleskaviar är ju typ barnmat , finkaviar är typ vuxenmat o inget för wt-pöbel o tjackpundare som er i tråden uppvuxna på falukorv,snabbmakaroner o billig ketchup
Nu är du elak! Sluta med det!

Fin svensk Kaviar typ Kalix-rom är bättre än ryzzk-kaviar!

Ryzzk Kaviar smakar väl salt och fulvodka!

Kör på din svennes-Kaviar du - Det blir bra det!
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-11-29 kl. 11:00.
Citera
2025-11-29, 10:47
Medlem
448s avatar
Citat:
Nu är du elak! Sluta med det!
Fin svensk Kaviar typ Kalix-rom är bättre än rysk-kaviar!

Ha var mera ett skämt men, ja så är det - rysk kaviar fin äts me kex,skumma franska ostar o små plocbordsgojsminimackor på tandpetare

Kalleskaviar smetar ni wt på det högprocesssade vita brödet med högprocessat margarin allt handlat på stora coop
Citera
2025-11-29, 10:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ha var mera ett skämt men, ja så är det - rysk kaviar fin äts me kex,skumma franska ostar o små plocbordsgojsminimackor på tandpetare

Kalleskaviar smetar ni wt på det högprocesssade vita brödet med högprocessat margarin allt handlat på stora coop
Jag äter mycket sällan bröd och köper mycket sällan Kaviar av någon sort och inte heller margarin och Coop är en butik jag inte handlat på 15 år!

Ryzzk- Kaviar är det bojkott (går ej få tag på dessutom - Utfiskat och svårt att exportera och inte ens GW får tag på det) på och Kalix-rom är nog bra! Kalix-rom är nog mycket bättre än ryzzk-kaviar!
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-11-29 kl. 11:04.
Citera
2025-11-29, 11:17
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Jag äter mycket sällan bröd och köper mycket sällan Kaviar av någon sort och inte heller margarin och Coop är en butik jag inte handlat på 15 år!

Ryzzk- Kaviar är det bojkott (går ej få tag på dessutom - Utfiskat och svårt att exportera och inte ens GW får tag på det) på och Kalix-rom är nog bra! Kalix-rom är nog mycket bättre än ryzzk-kaviar!

Du har så rätt så, belugan är svår att få fram de senaste åren...

Det ligger nämligen i stora ekfat, mittemot det enorma faten med ladd på det ukrainska skrivborden - som finansieras av ofrivilliga skattebetalare i västvärlden - och som påhejjas glädjande av dess blinda får med handhjärtan uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in