2014-04-22, 18:20
Medlem
Det här är första gången en skilsmässa bland syrianer mynnar i mord. Vad som trigga att det eskalera är svårt att säga. Det hände något under söndag vilket gjorde en del gick bärsärkargång.

Att rasisterna kommenterar som dem gör säger väl mer än dem än händelsen. En bunt förlorare med mindervärdeskomplex spm försöker skylla sitt krälande i dyngan på andra. Detta i ett land med alla möjligheter och utan diskriminering mot dem.
Citera
2014-04-22, 18:27
Medlem
Jag finner detta svårt bekymmersamt. Hur ska polisen kunna utreda denna händelse utan att upprätta något som efteråt kommer kallas syrianregister och fördömas av en samlade media och politikerelit?
Citera
2014-04-22, 18:27
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977.2.0
Det här är första gången en skilsmässa bland syrianer mynnar i mord. Vad som trigga att det eskalera är svårt att säga. Det hände något under söndag vilket gjorde en del gick bärsärkargång.

Att rasisterna kommenterar som dem gör säger väl mer än dem än händelsen. En bunt förlorare med mindervärdeskomplex spm försöker skylla sitt krälande i dyngan på andra. Detta i ett land med alla möjligheter och utan diskriminering mot dem.

Nej du, det är långt i från första gång första gången.

http://www.swedenconfidential.info/2012/01/31/hayek-abraham-minakos-knivmordade-sin-fru-fangelse-14-ar-och-utvisning/
Citera
2014-04-22, 18:29
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Det här är första gången en skilsmässa bland syrianer mynnar i mord.

Hur har du kommit fram till det och vad styrker ditt påstående eller är du bara ironisk?
Citera
2014-04-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Ingen bryr sig om skillnaden mellan syrianer, syrier och assyrier.

För korkade hönshjärnor kanske det inte har en betydelse men för oss intellektuella så har det en betydelse.
Citera
2014-04-22, 18:31
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Vad är det för kritisk fråga du vill höra? Ge ett exempel.

.....
  • Varför kallar ni till presskonferans när ni egentligen inte har något att berätta?
  • Varför har ni bara kontakt med den svenska kristna kyrkan?
  • Hur länge kommer ni hålla denna krisgrupp aktiv när det nu är uppenbart att det saknas behov för den, inte ens er uppsökande verksamhet ger vid handen att det finns ett behov?
  • Vad är kommunens ansvar i den uppkomna situationen?
  • Vad kommer kommunen att vidta för åtgärder för att en liknade situation inte kommer att uppstå igen?
  • Är denna konflikt kulturellt eller socialt betingad?

Då jag vet att journalister hänger i denna tråd och tar del av massor med information, (vilken ni inte skulle kunna komma i närheten av om så hela redaktionen var på plats i Norrköping) mha denna information går det så klart att spinna vidare, att skaffa sig edge och ställa kritiska frågor.

Men ni är så djävla skitnödiga och vill för allt i världen inte att avslöja att ni hänger på Flashback, ni avstår hellre från att göra ert jobb...

Det är nu allt blir väldigt pinsamt för er, ni (och dom, Norrköpings kommunledning) stjäl tid av oss mediekonsumenter när ni lånar er till en totalt intetsägande presskonferens, ni inte kan formulera en enda kritisk fråga trots att samtliga större mediehus är på plats.

Fortfarande kl 18 i Svt så använder man orden "familjebråk" & "allt startade med några örfilar", kalla saker för vad det är förbannade twitterfitter!

/Provokatör
Citera
2014-04-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Grejen är ju den att ska vi räkna antalet sådana fall så är ju kulturberikare majoritet. Även om dom är minoritet i samhället. Gör om gör rätt. Bevisa mina fördomar, för jag har absolut inga problem med folk från andra länder. Förutom Somalier möjligtvis som inte vet hur man jobbar, hur man handlar mat eller kör bil.
Men mord är väldigt ovanligt bland syrianer. Räknar man bort de kriminella ligger den i stort på noll.

En annan sak jag faktiskt reflektera efter är faktiskt att ingen syrian har mördat någon svensk under de ca. 40 år som vi har varit här.
Citera
2014-04-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
va fan har du länkat till ?

Männen finns på FB-länk tidigare i tråden

Jag har gått igenom varje sida utan att hitta FB-länk till de nu döda bröderna. Och en massa *-tecken gör inläggen otroligt röriga
Citera
2014-04-22, 18:34
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Men mord är väldigt ovanligt bland syrianer. Räknar man bort de kriminella ligger den i stort på noll.

En annan sak jag faktiskt reflektera efter är faktiskt att ingen syrian har mördat någon svensk under de ca. 40 år som vi har varit här.
Räkna bort dom kriminella mördarna och lämna kvar.. Vilka då? Dom laglydiga mördarna?
Citera
2014-04-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Nej du, det är långt i från första gång första gången.

http://www.swedenconfidential.info/2012/01/31/hayek-abraham-minakos-knivmordade-sin-fru-fangelse-14-ar-och-utvisning/
Jag skrev skilsmässa och sen är han från Irak antalet Syrianer från Irak kan man räkna på ena handens fingrar.
Citera
2014-04-22, 18:39
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
  • Varför kallar ni till presskonferans när ni egentligen inte har något att berätta?
  • Varför har ni bara kontakt med den svenska kristna kyrkan?
  • Hur länge kommer ni hålla denna krisgrupp aktiv när det nu är uppenbart att det saknas behov för den, inte ens er uppsökande verksamhet ger vid handen att det finns ett behov?
  • Vad är kommunens ansvar i den uppkomna situationen?
  • Vad kommer kommunen att vidta för åtgärder för att en liknade situation inte kommer att uppstå igen?
  • Är denna konflikt kulturellt eller socialt betingad?

Man skulle kunna lägga till frågan vad det är för fel på folk i kommunen som lugnt sitter kvar när larmet går?
Eller så kanske de har ett larm som betyder "utrym" och ett annat som betyder "sitt kvar"...
Citera
2014-04-22, 18:39
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaealy
Komisk presskonferens från Norrköping, de har endast kontaktat svenska kyrkan men inte den syrisk ortodoxa kyrkan. Personen ser dessutom helt blåst och frågande ut när han får frågan av en journalist varför det inte har skett när det är den som borde vara mest aktuell.
Ja, det är konstigt. Johannes kyrka här utanför mig har haft öppet hela dagen för folk som vill tända ljus, prata om det etc. Inte en enda har kommit tydligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in