2014-04-22, 17:07
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du beskriver ungefär en sådan situation där en vanlig svensk man gråter en skvätt, jobbar lite extra hårt på bruket, kanske knyter handen i byxfickan, och eventuellt skriver en fin ballad om olycklig kärlek och hur han fortfarande älskar kvinnan som lämnat honom.

Men inte fan går han och hela hans släkt och skjuter hela kvinnans släkt? Det beteendet hör liksom inte riktigt hemma här.

Polisen lär få en diger uppgift att lösa detta. Man måste navigera försiktigt mellan PK-minor, och upprörda klaner, och risken är stor att det bli mer våld, vad tror ni?

Det ena har lett till det andra helt enkelt.
Det var icke skottlossning och massdöd direkt.

Du kan tycka så att det inte hör hemma här just idag men om jag ska vara ärlig så har det beteendet funnits här betydligt längre tid än motsatta dvs som nu.

Risken lär vara riktigt stor då bägge döda var bara från en sida?
Sen hur många skadade från bägge det blev vet jag inte iaf.

Läste om ena iaf att dom är som vilka som helst och inte direkt våldsamma. Men men.
Citera
2014-04-22, 17:07
Medlem
LouizCyphers avatar
Orkade inte läsa allt men här står det lite om händelsen:

http://petterssonsblogg.se/2014/04/22/tva-syrianer-mordade-i-slaktfejd/
Citera
2014-04-22, 17:08
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverfish
Nix, en hora är en kvinna som agerar som hon gjorde. Två personer dog och flera skadades för att hon ville jävlas men du tycker att mitt ordval va "magstarkt?" Tillåt mig..

Gubben du skäms för att din uppväxt va sådan och inte hur andra beter sig.

Nej, snarare dog två personer och flera skadades för att en släkt inte kunde hantera att en kvinna lämnade deras son/kusin/bror whatever...

Att hon skiljde sig är med facit i hand rätt givet. Hon blev säkert både misshandlad och förnedrad av sitt ex. med anhang.

Att du ens försvarar det inträffade visar också vilken "stam" du tillhör.
Citera
2014-04-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Det här är grov brottslighet som med största sannolikhet är kopplad till organiserad brottslighet. Jag undrar om någon i sin enfald tror att Syrianernas mångkulturella bidrag är någonting positivt för Sverige? Den där typen av pisskultur hör hemma på en jävla sophög. Eller ska det bli fackeltåg nu mot "rasismen"? Än en gång, tänk om lilla Stina eller Lotta fått en förlupen kula i nacken strax under cykelhjälmen. Såklart skulle det heta olyckshändelse av riksmedia. Och att vi måste öka vår förståelse.
Problemet är att du inte vet ett dyft om händelsen men sitter som en chimpans och gormar. Antingen är du en av Sveriges största idioter eller förlorare.

Men jag håller med om att Sverige gör vi inte så här. I Sverige skjuter man exet med en avsågad hagelgevär rakt i nyllet och när GM kommer ut ur fängelset så styckar tjejens släkt GM och dumpar honom i en sjö.

Det mest intressanta är att i det ena fallet är det avundsjuka och hämnd medan i detta fall är det alltså kultur. Så gå och borsta tänderna innan du uttalar dig fjant!
Citera
2014-04-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jisses, vilka tomtar från kommunen som sitter och bara pratar runt, runt, till synes helt utan kännedom om fallet. De känner inte ens till att det handlar om en släktfejd, det har de aldrig hört talas om.

Fantastiskt sedan, när en reporter efter drygt 20 minuter i inslaget är den första att nämna den syrianska aspekten (hon frågar om man varit i kontakt med syrianska kyrkan); lämpligt nog går ett högljutt alarm igång precis i samband med detta och man tvingas undersöka vad som ligger bakom. Stor komik! SVT:s reporter kliver in i bilden med kommentaren, "Saved by the bell".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/kommunen-om-skottdramat-i-norrkoping-1

Vilket jävla skämt. Varför säger inte karl rakt ut att han inte har någon koll överhuvud taget?! Men visst, kanske Svenska kyrkan kommer få fler samtal än den syrianska, för de kommer lösa allt på sitt eget speciella sätt.

Jävla tomtar.
Citera
2014-04-22, 17:16
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyKick
Vilket jävla skämt. Varför säger inte karl rakt ut att han inte har någon koll överhuvud taget?! Men visst, kanske Svenska kyrkan kommer få fler samtal än den syrianska, för de kommer lösa allt på sitt eget speciella sätt.

Jävla tomtar.

Det här klippet med idioten som irrar med blicken när han hör det förbjudna ordet (inte nigger i det här fallet) och sen i nästa sekund någon som agerar utifrån instruktionen: "Om någon jävel säger syrian så trycker du på brandlarmet" är värt att spara till eftervärlden.
Citera
2014-04-22, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jisses, vilka tomtar från kommunen som sitter och bara pratar runt, runt, till synes helt utan kännedom om fallet. De känner inte ens till att det handlar om en släktfejd, det har de aldrig hört talas om.

Fantastiskt sedan, när en reporter efter drygt 20 minuter i inslaget är den första att nämna den syrianska aspekten (hon frågar om man varit i kontakt med syrianska kyrkan); lämpligt nog går ett högljutt alarm igång precis i samband med detta och man tvingas undersöka vad som ligger bakom. Stor komik! SVT:s reporter kliver in i bilden med kommentaren, "Saved by the bell".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/kommunen-om-skottdramat-i-norrkoping-1
Exakt 21:23 sitter mannen till vänster och flinar lite åt den kommentaren.

NÅGON TRYCKTE PÅ LARMKNAPPEN!
Citera
2014-04-22, 17:17
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977.2.0
Problemet är att du inte vet ett dyft om händelsen men sitter som en chimpans och gormar. Antingen är du en av Sveriges största idioter eller förlorare.

Men jag håller med om att Sverige gör vi inte så här. I Sverige skjuter man exet med en avsågad hagelgevär rakt i nyllet och när GM kommer ut ur fängelset så styckar tjejens släkt GM och dumpar honom i en sjö.

Det mest intressanta är att i det ena fallet är det avundsjuka och hämnd medan i detta fall är det alltså kultur. Så gå och borsta tänderna innan du uttalar dig fjant!

Så du menar på fullt allvar att det är kutym (och acceptabelt därtill) att ha ihjäl sitt ex om man är svensk?
Citera
2014-04-22, 17:19
Medlem
bananasvennes avatar
Är detta en av de mördade som nämnts i tråden?

http://2006.nt.se/GEN_Tjanster_nyfodda.asp?q=07-04-28

Är dom släkt med fotbollsspelaren George Mourad
Citera
2014-04-22, 17:21
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Är detta en av de mördade som nämnts i tråden?

http://2006.nt.se/GEN_Tjanster_nyfodda.asp?q=07-04-28

Är dom släkt med fotbollsspelaren George Mourad

va fan har du länkat till ?

Männen finns på FB-länk tidigare i tråden
Citera
2014-04-22, 17:21
Bannlyst
Citat:

Håller med på sätt och vis. Men om det är 3 stycken eller vad det nu var i fallet du refererar till känns det som familjegräl/hämnd. Är det 50 pers inblandade känns kultur/hämnd mer passande. De två fallen är mina ögon väldigt svåra att jämföra.

Klart det är en stor del av kulturellt beteende inblandat i detta fall.

Just in case, nej jag röstar inte på SD...
Citera
2014-04-22, 17:22
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Så du menar på fullt allvar att det är kutym (och acceptabelt därtill) att ha ihjäl sitt ex om man är svensk?
Nej, det är sånt som kan hända. Jag känner 100 talssom är skilda men inget har hänt. Faktum är det första gången det har renderat i mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in