Citat:
Ursprungligen postat av
svennebabbian
enligt vittnet knivade/kuttade dom och sköt dom i 12-15min
och utdelningen var inte mer än 2 bidragstagare/sandneger mindre och 6 skadade.
få hoppas på lite mer sammanstötningar så det blir lite mer självsaneringar och lättande på skattetrycket
Så där kan ingen frisk människa skriva

Alla liv är lika mycket värda och du glömmer att
Sverige är ett väldigt ungt land. Vad är Svenskt ? Allt vi har kommer från influenser från andra länder. Vi skapades av invandring från början och har utvecklats och influerats av invandring under hela landets historia! Tror du att den första Svensken blev nersänd hit från himlen, ariskt ren och fin? Sveriges befolkning härstammar från varmare breddgrader. Fattar man inte det så är man mentalt efterbliven!
Lättar på Skattetrycket? Vad tror du denna Polisinsats, olika utredningar tex från försäkringsbolag, sjukvård, rättegångskostnader osv kostar samhället? Dessutom är jag rätt övertygad om att de inblandade bidrar till samhället och skatteverket mera än vad du gör eller nånsin har gjort! Du missar att det är väldigt få Syrianer som går på bidrag. De flesta driver företag och skattar och tjänar mycket mera än medelsvensson. Ändå jämför du dem helt felaktigt med tex nyanlända Irakier eller Syrier som flytt hals över huvud utan tillgångar. DE lever på bidrag ja! Inte Syrianerna. De flesta Syrianer kom hit med arbetskraftinvandringen, lite efter alla Greker. De blev inbjudna till Sverige för vi saknade arbetskraft till industrin.
Detta är en tragiskt händelse mellan olika familjer. Däremot så håller jag med om att sånt här INTE tillhör hur man ska bete sig i ett modernt samhälle. Oavsett vilket land man bor i. Sånt här tjafs med heder och anseende som feltolkas och inte hör hemma i 2000-talet. Vi lever inte på Moses tid längre. Det är något som framför allt invandrare måste lära sig och börja ta till sig. Man går inte så här långt. Sen att tjejen borde ha vetet bättre när hon känner "killen" och känner till många Syrianers synsätt och hur lätt det kan eskalera, ja det måste jag hålla med om! Hon borde ha vetat bättre

Däremot så borde hon ha rätt att säga eller göra vad hon vill i ett samhälle på 2000-talet och då dessutom i Sverige. Det ska inte behöva bli värre än några glåpord och kanske några som hamnar i luven på varandra. Inte så här allvarligt.
Jag kan bara ge min åsikt om killen det gäller och som diskuteras mest. Han är ingen duvunge och ingen man ska bråka med. Fast jag har alltid sett honom som rättvis och trevlig. Han har ändrat sig mycket under årens lopp. En sådan person provocerar man inte i onödan tycker jag. Ibland så kaxar folk för mycket med någon och man väntar bara på att det ska explodera. Varje gång som det då inte exploderar så beror det på att den personen lyckas att behärska sig. Man kan inte peta fingret i ögat på alla människor och utgå i från att det ska gå bra. För man får inte slå någon, får inte skada någon. Fast så fungerar inte alla. Allas gener är inte uppbyggda så. Vissa människor bör man inte oh ska man inte provocera för mycket

Det är sunt förnuft och borde vara logiskt.