Citat:
Ursprungligen postat av
DivJunk
Jag tror det är extremt ovanligt att polisen går in i någon lägenhet och placerar ut kameror och mikrofoner. I alla fall för "vardagsbrott". Möjligen att SÄPO kan göra det vid misstanke om terrorism. Misstänker att det måste vara en domstol som måste godkänna sådant.
Så jag tror inte att TS behöver oroa sig.
Men som du skriver, det är vardagsmat att polisen begär ut info från operatörerna, samt begär "tömning" av masterna. Men då är det för att kolla VAR den misstänkte varit, VEM han har pratat med, VAD han har skickat i SMS etc.
Vad du tror eller inte, spelar givetvis mindre roll.
Det han skriver stämmer till 100%
Jag har själv några som är dömda på grund av det. Det händer mycket oftare än vad "man" kan tro..
Sen ska vi absolut inte glömma bort. Hur ofta lyssnar dom av mobiler/buggar utan att ha stöd/tillstånd för det? Vad ska hända? Polisanmäla polisen för att du har hittat en bugg? Lycka till.
Olagliga avlyssningar förekommer överallt i sverige, dagligen. Att det inte används till en rättegång är en helt annan sak. Mer info är alltid välkommet till polisen.
Du får helt enkelt lyssna på dom som har erfarenhet från det här. Eller tro på vad som skrivs i tidningarna...