Citat:
Ursprungligen postat av
DivJunk
Fast hur tror du att en domstol skulle hantera bevis som bygger på olaglig avlyssning? Visserligen har vi fri bevisföring i Sverige, men något sådant lär dom inte släppa igenom.
Eller menar du att vi även har hemliga domstolsförhandlingar?
Vilken brännvinsadvokat som helst skulle skratta hela vägen till banken om han fick en FUP med sådana bevis i handen.
Vad du "tror" spelar givetvis mindre roll när du pratar med en människa som (vet) att det går till så.
Hoppas du förstår mitt svar på rätt sätt. annars får du "tro" på det du gör. Varför vill man ha sanningen när man kan ha sin egen fantasi?
Det dom lyssnar/kollar, kommer givetvis inte upp på några papper.
Det finns många exempel på det här, både i min krets och bland många andra.
Du ska inte tro att alla kriminella är dumma i huvudet och helt utan kontakter inom polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
199011x
Jag kan tänka mig om detta sker att dom gör det för att få information som kan ge dom bevis som håller i domstol. Avlyssnar man telefonen olagligt och någon säger i telefonen att man skall mötas vid fontänen i grönparken kl 23:00 på Fredag så kan man gå vidare och börja spana vid grönparken på Fredagen. Att man fick fram den informationen genom olaglig telefonavlyssning dokumenteras inte.
Exakt det här är vad jag tänker på.
Detta sker dagligen. Och det är inte någon sorts fantasi/psykoz.
Fakta. Vissa saker kan bara inte polisen veta, utan att ha en olaglig avlyssning.
Det är ett mycket bra alternativ för polisen, tyvärr.