Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-28, 16:08
  #37
Medlem
Christian Bale's Batman filmer gillar jag inte. Dom gamla är definitivt bättre, förutom Batman & Robin då.
Citera
2017-12-28, 16:18
  #38
Medlem
Tim Burtons filmer har inte åldrats speciellt väl. Framstår mest som löjliga och rentav tråkiga. Otroligt läckra rent foto- och scenografimässigt, dock.

Batman Begins är helt klart den bästa Batman-filmen, enligt mig. The Dark Knight är okej, men för lång och full av onödiga scener. The Dark Knight Rises är kass.

Schumachers filmer ska vi inte ens tala om, haha. Så vulgo-glättiga att man blir illamående. Motbjudande!
Citera
2017-12-28, 16:41
  #39
Medlem
Erk Swedes avatar
Bäst Batman med Mikael Keaton. . Ok Jack Nicholson är inte i närheten av Heath ledgers Jokern ,men det finns så mycket annat som stör i Nolans filmer. Ta Batmans kvinnliga sidekick ,där Kim Basinger är totalt överlägsen alla andra som deltagit ,inklusive Michelle Pheiffer.
Kritiik mot Nolan då? Tja varför ska Ras al Ghul just förgöra Gotham? han brukar tänka större och mer långsiktigt ,även om det inte är första skitmanuset karaktären är med i. Och Så har vi Scarecrov.det ska inte vara någon spoling utan en gammal knarrig collegeprofessor som är spritt språngande galen.
Bane likaså,även om det ju är en idiotkaraktär också även i serien.
Nolan lyckades dock bra med jokern ,men det är väl nästan det enda?
Men Nya Batman med Ben Afleck är en intressant utveckling av karaktären som nog ligger i nivå med Keatons Nivå.
Citera
2017-12-29, 21:06
  #40
Medlem
Maravillas avatar
Keaton i all ära, men Bales porträtt av Bruce Wayne är fläckfritt. Du måste vara sinnesrubbad för att klä ut dig till en fladdermus och jaga skurkar vilket Bale lyckas med på ett subtilt sätt spika.
Citera
2017-12-29, 21:12
  #41
Medlem
Cheeswisss avatar
Batmans dräkt har bara blivit större och större för varje film som gått..
Citera
2017-12-30, 16:19
  #42
Medlem
Korders avatar
De nya är milsvida bättre. Folk som bestämt hävdar det motsatta har jag svårt att stämpla som annat än "contrarians". Rullen från -89 samt Nolans filmer är väl egentligen de enda filmerna jag uppskattat av alla dessa superhjälterullar. Har oerhört svårt för exempelvis Marvels klämkäcka komedifilmer.

Musiken i de äldre batmanfilmerna är underbar, annars ligger de i lä vad gäller det mesta och även om jag tycker Nicholson är en betydligt mer begåvad skådespelare än Ledger så har jag svårt att påstå annat än att Ledgers Jokern är vassare.
__________________
Senast redigerad av Korder 2017-12-30 kl. 16:23.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback