2014-04-23, 19:45
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Fast problemet är oftast att en kvinna som käftar och man sätter henne på plats så brukar hon lämna förhållandet eftersom hon inte är van vid att män sätter ner foten. Hade inte svenska kvinnor blivit curlade och behandlade som prinsessor hela livet så hade det varit en helt annan sak. Jag vet inte hur många gånger jag varit med om detta men det är många.

Då delar vi absolut inte erfarenhet. Snarare så att fjantarna som inte vågar sätta ner foten och stå upp för sig själva som blir dumpade medan förhållanden där mannen faktiskt har lite integritet brukar hålla.
Felet i de svenska kvinnornas mentalitet ligger i hur de svenska männen behandlar dom.
Klart man inte behöver behandla kvinnor som slynor men man kan ju åtminstone inge lite form utav självrespekt för annars kommer ju knappast någon kvinna respektera en.
Citera
2014-04-23, 19:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
@Ego-Lego:

Ett mycket bra inlägg. Det vi har idag är ett kvinnligt frihetsego utan korresponderande ansvarskänsla. Utan kritiskt tänkande och rationalitet. Det är just eftersom svenska kvinnor inte förmår att ta eget ansvar för sin så kallade frihet (vilken frihet förresten) som vi måste överge dem. De vill att vi män ska betala för deras misslyckanden. Jag ställer inte upp på detta. Ingen man borde göra det.

Som någon sa i en film till en författare:

- How do you decribe women so well in your books? (Kvinnan)
- I think of a man, and take away reason and accountability. (Författaren)

Detta visar ganska tydligt problemets kärna. Kvinnor vill vara som män, men utan rationalitet och ansvarskänsla.

Jag är man själv och min allmänna bild av män har alltid varit att de hatar kvinnor (jag är 44 år) och Flashback har bara bekräftat ALLA mina fördomar om män. Män säger ALDRIG på något sätt någonting positivt om kvinnor i något avseende och ändå envisas de med att jaga kvinnor som besatta vilket visar att män är slavar under sin sexualitet. Gå i munkkloster worldwarrior så slipper du kvinnor.
Citera
2014-04-23, 19:50
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vilka egenskaper har kvinnor inskrivna i lagboken och hur går det till när dessa delas ut? Och vad har äktenskap med detta att göra?

Om du hade läst mitt lite längre inlägg på förra sidan så har du svaret där. Att sedan leta fram paragraferna på Notisum får du göra själv.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-04-23 kl. 19:52.
Citera
2014-04-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Om du hade läst mitt lite längre inlägg på förra sidan så har du svaret där. Att sedan leta fram paragraferna på Notisum får du göra själv.

Du har alltså inte en aning om vad du säger. Det förstod man nästan. Finns ju inte någon lag i Sverige som är annorlunda beroende på vilket land man är född i. Sicket trams. Underhållande på något sinnesrubbat sätt.
Citera
2014-04-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Då delar vi absolut inte erfarenhet. Snarare så att fjantarna som inte vågar sätta ner foten och stå upp för sig själva som blir dumpade medan förhållanden där mannen faktiskt har lite integritet brukar hålla.
Felet i de svenska kvinnornas mentalitet ligger i hur de svenska männen behandlar dom.
Klart man inte behöver behandla kvinnor som slynor men man kan ju åtminstone inge lite form utav självrespekt för annars kommer ju knappast någon kvinna respektera en.

Det finns många "prinsessor" som aldrig fått ta skit när de gjort fel eller ställer till med ultimatum så fort de gör bort sig och blir påkomna. Jag har problem med idioter så givetvis tar jag konflikten och då brukar dessa sköra små saker göra helt om.

Det går ju inte att börja ställa omställningskrav på defekter som personen redan uppvisat från början när man träffats i ett halvår.
Citera
2014-04-23, 20:00
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Det finns många "prinsessor" som aldrig fått ta skit när de gjort fel eller ställer till med ultimatum så fort de gör bort sig och blir påkomna. Jag har problem med idioter så givetvis tar jag konflikten och då brukar dessa sköra små saker göra helt om.

Det går ju inte att börja ställa omställningskrav på defekter som personen redan uppvisat från början när man träffats i ett halvår.

Absolut därav ställer man krav från första början. Gillar dom inte läget så är det bara att gå vidare istället för att leva med en person som har noll hänsyn till sin partners välbefinnande.
Citera
2014-04-23, 20:10
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Varför är det skillnad på svenska kvinnor och kvinnor från andra länder eller är det inte det?

Sverige och cannada har de mest rent mansfientliga strukturerna i världen.
I våra mansfientliga samhällen har man normaliserat att missbruka offerskapet för att på snälla och fina mäns bekostnad ta sig fram i livet.

Jag är en av de som hävdar att det i slutändan missgynnar kvinnor och framför allt barnen mer, än männen som blir hårt brända.
Vi män lär oss av kvinnors misstag. Medan kvinnan tror att hon vunnit på sin destruktivitet
Tittar man på kvinnor som passerat 30 år, med barn. ser det inte alls bra ut. Framförallt när man ser vad kvinnor gör, kontra vad de sagt.

Jag håller med TS. Bara att låta dem göra som de vill. Som man, behöver man ej spela med. Så kan de Svenska kvinnorna låtsas vara starka och självständiga bäst de vill.
Citera
2014-04-23, 20:14
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag är man själv och min allmänna bild av män har alltid varit att de hatar kvinnor (jag är 44 år) och Flashback har bara bekräftat ALLA mina fördomar om män. Män säger ALDRIG på något sätt någonting positivt om kvinnor i något avseende och ändå envisas de med att jaga kvinnor som besatta vilket visar att män är slavar under sin sexualitet. Gå i munkkloster worldwarrior så slipper du kvinnor.

Som man och människa i detta samhälle, bör du nog se över dina manliga referenser.
Att hämta dessa på FB... Hur tänker du?
Citera
2014-04-23, 20:16
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
@Ego-Lego:

Helt korrekt ännu än gång. Du är en mycket intelligent man, och förstår precis vad det hela handlar om. I ett samhälle där kvinnlig irrationalitet försvaras av statens våldsmonopol, så blir det till slut outhärdligt för män att leva där. Eller i relation med de kvinnor som bejakar en sådan regim.

Vad som egentligen gör mig mest besviken är att jag tack vare allt hegemoniskt dubbelspråk och propaganda kring medborgares relations- och familjeliv helt har tappat förtroendet för såväl stat som samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Då kan du sålla mig till undantagen, jag har alltid älskat kvinnor och har i regel fungerat bättre socialt med dem än vad jag har gjort med män, mycket tack vare att jag likt dig och resten av samhället ändå kan identifiera omfattande misogyni. Saken är att jag i vuxen ålder känner mig så pass kollektivt sviken att jag helst avstår från att delta i galenskapen.

Citat:
Du har alltså inte en aning om vad du säger. Det förstod man nästan. Finns ju inte någon lag i Sverige som är annorlunda beroende på vilket land man är född i. Sicket trams. Underhållande på något sinnesrubbat sätt.

Nu missförstår du mig, kanske avsiktligen. För din kännedom finns det olika lagar för faderskap med utländska och svenska män när modern är svensk medborgare, medborgarskap är nyckelordet och det handlar om barnets status i det hänseendet. Det finstilta angående faderskap är att såtillvida det inte bevisas borttom tvivel att en äkta make inte är fader tillfaller föräldraskapet denne.

http://www.notisum.se/Pub/Doc.aspx?url=/rnp/sls/lag/19490381.htm
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-04-23 kl. 20:21.
Citera
2014-04-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Knappast.
De är trasiga...Gjort sitt, helt enkelt. Man slänger bort skiten, istället för att spilla resurser på skräp som ändå aldrig fungerat.

Är inte bortslängd. Den här "leksaken" har en ägare och fungerar fortfarande utmärkt.
Citera
2014-04-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego

Nu missförstår du mig, kanske avsiktligen. För din kännedom finns det olika lagar för faderskap med utländska och svenska män när modern är svensk medborgare, medborgarskap är nyckelordet och det handlar om barnets status i det hänseendet. Det finstilta angående faderskap är att såtillvida det inte bevisas utom tvivel att en äkta make inte är fader tillfaller föräldraskapet denne.

http://www.notisum.se/Pub/Doc.aspx?url=/rnp/sls/lag/19490381.htm

Så därför ska män få barn med utländska kvinnor eller vad vill du ha sagt?

Man kan inte se vilka utländska kvinnor i utlandet som får barn med en svensk man så att man får anmäla att man fått ett barn med en utländsk kvinna så blir barnet svensk medborgare. Hur skulle det annars gå till?
Citera
2014-04-23, 20:30
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Så därför ska män få barn med utländska kvinnor eller vad vill du ha sagt?

Man kan inte se vilka utländska kvinnor i utlandet som får barn med en svensk man så att man får anmäla att man fått ett barn med en utländsk kvinna så blir barnet svensk medborgare. Hur skulle det annars gå till?

Nu pratar du om något som inte alls har med min poäng att göra? Det besvärar bevisligen inte dig. Jag ringaktar inte dig till den grad att jag antar att du inte är kapabel till att utläsa poängen, jag tror bara att du vill jävlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in