2019-03-20, 20:43
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Existensens existens är oförsvarbar Och svaret är: det stinker.

Lyssna då på den här: LOVE STINKS

https://www.youtube.com/watch?v=_LUNtwNNp1k
Citera
2019-03-20, 20:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hah, du måste då ha träffat underliga svenska kvinnor. Förstår inte var du får dessa idéer ifrån?
Är en svensk kvinna själv, och känner flera, och det försiggår både det ena och det andra i sängkammaren. Inga kontrakt, enkäter eller handskakningar efteråt så långt ögat når.
Var kommer denna uppfattning ifrån?
Förstår att exemplen med enkät osv är ett skämt, men själva uppfattningen att det skulle vara så formellt,stelt och tråkigt.

Vi gillar väl att göra en sådan karikatyr av oss själva, antar att någon som aldrig legat med en svensk kvinna fastnar i karikatyrernas Värld litegrann (karikatyrerna är givetvis inte helt falska,man kan inte göra sådan karikatyr ifall någon sanningshalt inte existerade i dem):

https://www.youtube.com/watch?v=WQ_Mfzsv0DM&t=225s

https://www.youtube.com/watch?v=M48TU9b0Ycc
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 21:18.
Citera
2019-03-20, 20:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Lyssna då på den här: LOVE STINKS

https://www.youtube.com/watch?v=_LUNtwNNp1k

Jo, jag hör vad de säger, men de verkar ha lite för roligt medan de säger det (man känner på sig att de snart minsann kommer få knulla en hel del av sången).

Så här låter det när stinkbomben kommer ut hela vägen från magtarmen (det är slutet av en film med 2 gubbar som babblar i 100 minuter, vill du se hela filmen så se inte denna avslutning av filmen):

https://www.youtube.com/watch?v=9xyVz4S1oew
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 21:17.
Citera
2019-03-20, 21:18
Medlem
enobservators avatar
Hade ett förhållande med en svensk kvinna i unga dagar, kan i efterhand ej se några distinkta skillnader som utmärker varför man ska överge just svenska kvinnor. I överlag så är väl detta fenomen med "tredje vågens feminism" en sådan som påverkar majoriteten av kvinnor? Kan också tänka mig att allt detta är ett experiment när det gäller allt ifrån uppfostran till en dynamisk förändring med hänseende till olika generationsskiften.
Senast redigerad av enobservator 2019-03-20 kl. 21:29.
Citera
2019-03-20, 21:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enobservator
Hade ett förhållande med en svensk kvinna i unga dagar, kan i efterhand ej så några distinkta skillnader som utmärker varför man ska överge just svenska kvinnor. I överlag så är väl detta fenomen med "tredje vågens feminism" en sådan som påverkar majoriteten av kvinnor? Kan också tänka mig att allt detta är ett experiment när det gäller allt ifrån uppfostran till en dynamisk förändring med hänseende till olika generationsskiften.

Hur kände du att kvinnor från andra länder skilde från den svenska kvinnan?

Jag tror givetvis att feminismens påverkan är så enorm i svensk kultur att till och med kvinnor som påstår sig ej vara feminister anammat många feministiska tankar som "självklarheter". Detta är ett stort problem. Men en äkta man kan böja andras verklighet till att likna sin egen, det är något att ha med i baktanken.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 21:34.
Citera
2019-03-20, 21:46
Medlem
enobservators avatar
Citat:

Jag tror givetvis att feminismens påverkan är så enorm i svensk kultur att till och med kvinnor som påstår sig ej vara feminister anammat många feministiska tankar som "självklarheter". Detta är ett stort problem.
Har erfarenhet av kvinnor med ursprung från t;ex Chile och nordiska länder, självklart var det skillnader i beteenden/drag men antar inte att det är pågrund av deras härkomst utan mer om deras personliga drag. På rak hand så kan jag tänka mig att skolsystemet och uppfostran präglar detta tankesätt som du nämner kring de feministiska tankarna, har själv erfarenhet att man som barn tänkte mer i dessa banor eftersom att omgivningen uppmuntrade "självklarheter" och detta kom då t;ex från lågstadielärare till mor min.
Citera
2019-03-20, 21:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag tror givetvis att feminismens påverkan är så enorm i svensk kultur att till och med kvinnor som påstår sig ej vara feminister anammat många feministiska tankar som "självklarheter". Detta är ett stort problem. Men en äkta man kan böja andras verklighet till att likna sin egen, det är något att ha med i baktanken.

Exempel på tankar som ses som självklarheter?
Citera
2019-03-20, 22:12
Medlem
Citat:
Varför ska du alltid vara så ensidig, varmadryckare uttryckte en rolig karikatyr på något som är konstigt hos båda könen i Svergige, men du omvandlar det direkt till "hon".

Gillade att det just var km kuk det handlade om ändå, du räddas av din kuk-humor. Tänker mig att Thailand måste räknas som räddningen för västerländska män med liten kuk, de får då reda på vad Einsteins relativitetsteori egentligen handlar om.
Sluta vara en gnällkärring nu. Du skriver på ett öppet forum. Låt din inre vilde berusa ditt naturmörker och lämna mina infantila inlägg åt sitt eget öde.
Citera
2019-03-20, 22:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Exempel på tankar som ses som självklarheter?

Den politiskt korrekta samtalstonen som efterfrågas, den finns inte hos andra kvinnor till samma grad.

Jag skulle likna förföring av svenska tjejer som att vandra på glas, du vet att du måste vara edgy för att komma någonvart men det finns sådana moraliska labyrint som du måste ta i beakande när du vandrar.

Hur man får uttrycka om kvinnans utseende, hur man ska skämta; allt är så mycket känsligare än i andra länder. Men sakerna som nämns ovan måste ske innan nattens slut, annars så fastnar man i ett vakuumtillstånd.

Vidare (och mycket mer allvarligt) finns det problem när det kommer med synen på familj, där familjen absolut inte är helig. Det förväntas att äktenskapet visst ska ha någon evig passion, och småsaker kan enkelt leda till skilsmässa, något som "känns fel" eller att mannen inte längre håller måttet, kanske illusioner som sprack.

Det finns inte den där känslan av att vi nu är två, vi har skrivit en kontrakt om det, och vi måste offra oss för barnens väl i medvind och framförallt motvind.

Sådant tror jag genomsyrar hela svenska samhället, tror att till och med svenska unicorns; de där 5% SD tjejer som existerar därute (kan inte minnas ha sett en sådan i singeltillstånd 20-35 någonsin) skulle ha dessa problem som jag skrev ovan (det politiskt korrekta skulle antagligen bara flyttas över några pyttesteg åt höger, men lika tråkigt skulle det förbli).

Jag tror att ni kan rada lika många problem som svenska män har fått av att uppfostras i en feminsitisk miljö, det har du förövrigt gjort förrut. Det betyder givetvis inte ens att dessa män är feminister, men vi måste alla anpassa oss lite till feministiska normer (ifall jag levde i katolska medeltiden som hemlig ateist, skulle jag också behöva gå runt och låtsas vara lite jävla katolik).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-20 kl. 22:20.
Citera
2019-03-20, 22:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Sluta vara en gnällkärring nu. Du skriver på ett öppet forum. Låt din inre vilde berusa ditt naturmörker och lämna mina infantila inlägg åt sitt eget öde.

Lillskrot, det var ju du som sökte upp mig. Jag gillar dina infantila inlägg så pass att jag vill utsmycka dem lite.

Det där med Einsteins relativitetsteori var väl ändå lite fyndigt? Du kan använda det i din nästa kuksonat.
Citera
2019-03-20, 22:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Den politiskt korrekta samtalstonen som efterfrågas, den finns inte hos andra kvinnor till samma grad.

Jag skulle likna förföring av svenska tjejer som att vandra på glas, du vet att du måste vara edgy för att komma någonvart men det finns sådana moraliska labyrint som du måste ta i beakande när du vandrar.

Hur man får uttrycka om kvinnans utseende, hur man ska skämta; allt är så mycket känsligare än i andra länder. Men sakerna som nämns ovan måste ske innan nattens slut, annars så fastnar man i ett vakuumtillstånd.

Vidare (och mycket mer allvarligt) finns det problem när det kommer med synen på familj, där familjen absolut inte är helig. Det förväntas att äktenskapet visst ska ha någon evig passion, och småsaker kan enkelt leda till skilsmässa, något som "känns fel" eller att mannen inte längre håller måttet, kanske illusioner som sprack.

Det finns inte den där känslan av att vi nu är två, vi har skrivit en kontrakt om det, och vi måste offra oss för barnens väl i medvind och framförallt motvind.

Sådant tror jag genomsyrar hela svenska samhället, tror att till och med svenska unicorns; de där 5% SD tjejer som existerar därute (kan inte minnas ha sett en sådan i singeltillstånd 20-35 någonsin) skulle ha dessa problem som jag skrev ovan (det politiskt korrekta skulle antagligen bara flyttas över några pyttesteg åt höger, men lika tråkigt skulle det förbli).

Jag tror att ni kan rada lika många problem som svenska män har fått av att uppfostras i en feminsitisk miljö, det har du förövrigt gjort förrut. Det betyder givetvis inte ens att dessa män är feminister, men vi måste alla anpassa oss lite till feministiska normer (ifall jag levde i katolska medeltiden som hemlig ateist, skulle jag också behöva gå runt och låtsas vara lite jävla katolik).

Du vill gärna friskriva män här. Ovanstående problem har män i lika hög grad eller högre grad vad gäller familjefokus. Att binda sig och hålla sig trogna.
Om man lever kvar i ett förhållande/äktenskap men är otrogen, skulle du då klassa det som att man värdesätter familjen?
Jag vet inte om du anser att mannen eller kvinnan för den delen, håller måttet när han/hon är otrogen?
Citera
2019-03-20, 22:31
Medlem
Citat:
Du vill gärna friskriva män här. Ovanstående problem har män i lika hög grad eller högre grad vad gäller familjefokus. Att binda sig och hålla sig trogna.
Om man lever kvar i ett förhållande/äktenskap men är otrogen, skulle du då klassa det som att man värdesätter familjen?
Jag vet inte om du anser att mannen eller kvinnan för den delen, håller måttet när han/hon är otrogen?
Menar du att svenska män är specifikt mer otrogna? För här pratar ju vi ändå om hur vi rataar den degenerade svenska kvinnan för att vi finner andra kvinnokulturer friskare och bättre. Sen är detta en tråd som behandlar svenska kvinnor och inte män, feel free att starta en egen tråd om hur du överger den kassa svenska mannen för den mer tolerante araben, den trumspelande livsglade ghananen osv ....

Det blir ju nästan komiskt. Så narcissistiska är ni att ni ska tvinga oss att sätta er i centrum även i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in