Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Exempel på tankar som ses som självklarheter?
Den politiskt korrekta samtalstonen som efterfrågas, den finns inte hos andra kvinnor till samma grad.
Jag skulle likna förföring av svenska tjejer som att vandra på glas, du vet att du måste vara edgy för att komma någonvart men det finns sådana moraliska labyrint som du måste ta i beakande när du vandrar.
Hur man får uttrycka om kvinnans utseende, hur man ska skämta; allt är så mycket känsligare än i andra länder. Men sakerna som nämns ovan måste ske innan nattens slut, annars så fastnar man i ett vakuumtillstånd.
Vidare (och mycket mer allvarligt) finns det problem när det kommer med synen på familj, där familjen absolut inte är helig. Det förväntas att äktenskapet visst ska ha någon evig passion, och småsaker kan enkelt leda till skilsmässa, något som "känns fel" eller att mannen inte längre håller måttet, kanske illusioner som sprack.
Det finns inte den där känslan av att vi nu är två, vi har skrivit en kontrakt om det, och vi måste offra oss för barnens väl i medvind och framförallt motvind.
Sådant tror jag genomsyrar hela svenska samhället, tror att till och med svenska unicorns; de där 5% SD tjejer som existerar därute (kan inte minnas ha sett en sådan i singeltillstånd 20-35 någonsin) skulle ha dessa problem som jag skrev ovan (det politiskt korrekta skulle antagligen bara flyttas över några pyttesteg åt höger, men lika tråkigt skulle det förbli).
Jag tror att ni kan rada lika många problem som svenska män har fått av att uppfostras i en feminsitisk miljö, det har du förövrigt gjort förrut. Det betyder givetvis inte ens att dessa män är feminister, men vi måste alla anpassa oss lite till feministiska normer (ifall jag levde i katolska medeltiden som hemlig ateist, skulle jag också behöva gå runt och låtsas vara lite jävla katolik).