Härligt inlägg!
Håller med om det du menar o känner. Gällande G.S. så tjänar det, precis som du säger, som en förklaring, men ingen ursäkt. Den skadan som hon har åsamkat detta landet - den är kopiös.
Jag drar ofta paralleller till nazismen, när det gäller feminismen. Och då skulle en feminist anfalla som bästa försvar, och tex påstå att det är väl magstarkt, då vi tex inte dödar någon, osv. (vilket de också vet att jag aldrig har eller kommer att påstå - men de har inget annat att fäkta med, och de vet att PK - för närvarande - regerar samhällsdebatten, så de kör sitt PK/offerkofterace så länge som -ismen har sitt starka fäste i landet) men det som jag och andra pekar på, det är ett antal likheter.
En självutnämnd stark ledartyp, som inte skyr några medel för att nå från A till B. I detta fallet ett försök till att bilda ett matriarkat - och som med mkt starka ord tittar på sina egna, och pekar ut "de andra/de onda" som roten till allt ont i samhället. Lydiga jugends bildar trogna ringar på vattenytan. Medvetna, (men egentligen indoktrinerade) unga tjejer dras till städerna och studerar genus-"vetenskap" finner sig en toffel till kille, som säger sig vara feminist för att få pussy/lugn o ro i hemmet - allt medan den unga tjejen känner sig duktig inför -ismen och ledaren, känner sig stark pga denna fejkade bubbla till identitet - alltså precis som unga killar söker sig till klacken, och kan sedan utföra i stort sett "vad som helst"/iaf en hel del, för man biter inte den grupp som gav en den identiteten som i unga år känns så värdefull.
På samma sätt som det i grund o botten är friskt att vara delaktig i en grupp och heja på sitt lag, så är det i grund o botten friskt med samma rättigheter för båda könen. Men sedan så kommer andra mekanismer in i bilden - och gruppdynamiken och annat berusar o skymmer sikten. Och kritiken utifrån får - iaf för ett bra tag framöver - bara effekten att gruppen enas än mer mot "fienden". Männen - respektive - etablissemanget, (när det gäller den negativa sidan med supporterkulturen).
Feministerna klagar och kritiserar allt vi män säger och gör, och Kvinnan - initierade könskriget - därför är det istället nu kvinnan som granskas med lupp - av OSS. Nu får de stå sitt kast och finna sig i att granskas med samma lupp - allt de säger och gör, stöts o blöts på precis samma sätt. Nu får de smaka på samma medicin. När de, (med G.S. i spetsen) initierade könskriget, så stod vi lite på hälarna - båda könen hade det gott tillsammans/god kommunikation - och var därför inte beredda, (eller förtjänta) på att bli attackerade så som vi blev, big time. Och då syftar jag givetvis inte på något enskilt uttalande, utan detta bygger ju på en massiv offensiv under ett antal år, och med allt manshat från kvinnohåll, så ska de inte vara frågande inför reaktionen från männen.
Men offerkoftan åker ju på när det passar för ändamålet.
Vi kunde ofta låta de ta på sig den, men inte längre - inte med en maktgalen manshatare vid rodret - nu gör tjejer/kvinnor vad som helst mot män, så länge som det gynnar kampen mot männen.
Nu kan de förvänta sig totalt motstånd på alla plan, för massor massor av år framöver.