Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Jag läser inte Aftonbladet. Men kan du kort och koncist beskriva vad naturliga värden är för något?
Och helst vad en "riktig man" kontra "riktig kvinna" är? Dessa två begrepp verkar ju tydligen vara väldigt viktiga för tråden.
Jag beskrev det men du förstod inte. För mig är det obegripligt. Jag gissar att du och jag är extremt olika som människor och har motsatta utgångspunkter kring det mesta, inte minst synen på kärlek etc. Du ska veta att din oförståelse inte är något unikt. Det säger jag av ren ödmjukhet inför dig. Just för att man är ovan att se på en sak på ett visst sätt så innebär inte det att det är felaktigt. Det kan tvärtom vara en vettig och värdefull synvinkel. Men då måste också mottagaren vara öppen för att tänka i nya banor vilket tyvärr inte direkt underlättas av vårt samhälle.
Enligt dig existerar inte manlighet och kvinnlighet. Enligt mig är det en skymf att påstå sådana saker. Ju mer en människa älskar, desto mer "återgår" hon/han (i vår tid) till att vara just kvinna/man. En kvinna är i förhållande till mannen omvårdande, tillgiven, känslig och empatisk. En man är i förhållande till kvinnan beskyddande, lojal, uppgiftslösare och tålmodig.