Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Ja. Jag och min fru åker (numera sällan) över till Bali när jag är hemma länge nog och handlar, bor på hotell och äter god mat. Bali är nedlusat med turister och då givetvis även Svenska kvinnor. Är det nåt hon inte gillar så är det kvinnor som ska 'rädda henne' från mig. Hon har vart i Sverige några gånger och blivit påhoppad så många gånger av tokkvinnor att hon inte ens längre vill komma dit.
Hon säger att västerländska kvinnor generellt och Svenska (ja, Svenska) kvinnor behandlar henne som om hon vore ett barn och inte förstår sitt eget bästa. Samtidigt kan de själva inte ens gå 50 meter utanför turiststråket utan att bli lurade.
Det är fasen tragikomik.
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Klart det är "påhittade små historier" när de inte passar din världsbild. Blir bekvämast så.
Det om något är tragikomiskt.
Vi som levt i verkligheten och kan tala av egen erfarenhet i dessa frågor vet att det stor-men-snabb beskriver sker hela tiden. Vi ser det med egna ögon. Herregud även du själv är för fan ett jättetydligt exempel på det.
Men som sagt, klart det är bekvämt att helt utan grund avfärda allt man inte gillar att höra som lögn och samtidigt se sig själv som "the voice of reason".
Alltså, jag menar, "blivit påhoppad så många gånger av tokkärringar att hon inte ens vill komma hit".
Jaså det var spännande. Var då, på stan eller?
Eller på deras tillställningar i hemmet? Har svårt att tro att svenska kvinnor är välkomna där.
Överdrivet, överdrivet ÖVERDRIVET och igen, överdrivet.
Och sånt här läser man relativt ofta.