2020-02-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok. Vi är olika. Jag tar fajten. Jag bor inte ens i Sverige men drar mitt strå för att iallafall försöka väcka publiken.

Fajten mot dig själv i kampen för ett högre blodtryck. You go gurrl!
Citera
2020-02-22, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Fajten mot dig själv i kampen för ett högre blodtryck. You go gurrl!

Hehehe! 5 poäng för humor.
Citera
2020-02-22, 14:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Åååh nej, inte ett "du kan va"-försvar?
Jag klarar inte mer och ger mig direkt.

Bra.
Citera
2020-02-22, 14:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja. Jag och min fru åker (numera sällan) över till Bali när jag är hemma länge nog och handlar, bor på hotell och äter god mat. Bali är nedlusat med turister och då givetvis även Svenska kvinnor. Är det nåt hon inte gillar så är det kvinnor som ska 'rädda henne' från mig. Hon har vart i Sverige några gånger och blivit påhoppad så många gånger av tokkvinnor att hon inte ens längre vill komma dit.

Hon säger att västerländska kvinnor generellt och Svenska (ja, Svenska) kvinnor behandlar henne som om hon vore ett barn och inte förstår sitt eget bästa. Samtidigt kan de själva inte ens gå 50 meter utanför turiststråket utan att bli lurade.

Det är fasen tragikomik.

Vad som är riktigt tragikomiskt är att läsa alla påhittade små historier som författas här. Fantasin är det i vart fall inget fel på, dock så rekommenderar jag att tona ner det hela något. Det blir inte trovärdigt annars.
Citera
2020-02-22, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad som är riktigt tragikomiskt är att läsa alla påhittade små historier som författas här. Fantasin är det i vart fall inget fel på, dock så rekommenderar jag att tona ner det hela något. Det blir inte trovärdigt annars.

Aha. Du vill påskina att jag far med lögn?
Citera
2020-02-22, 14:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
När kvinnorna sänkt Sverige så blir det inte längre några 4 Mkr från svenska män. Blott våldtäkter och ingen som beskyddar. Vare sig svenska män eller polisen. Där är vi redan idag! Så kör på för all del: mer invandring och mer feminism! Det är ni inom underklassen som blir krossade av er egen politik! Vi andra klarar oss alltid. Jag kan ta mitt pick och pack och dra när jag behagar. Inte ett öre mer till er odugliga latmaskar.

Ändrar ingenting för min del, jag mottager ingenting utöver min lön. Så de där 4 mkr du håller fast vid, jag undrar var dem är idag?
Senast redigerad av Moment22x22 2020-02-22 kl. 14:56.
Citera
2020-02-22, 14:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Aha. Du vill påskina att jag far med lögn?

Ja. Eller vi kan kalla det överdrifter.
Citera
2020-02-22, 15:07
Avslutad
Citat:
Ja. Eller vi kan kalla det överdrifter.

Tack. Då har du förlorat mig som ev. vän eller räddare.
Citera
2020-02-22, 16:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Klart det är "påhittade små historier" när de inte passar din världsbild. Blir bekvämast så.

Det om något är tragikomiskt.

Vi som levt i verkligheten och kan tala av egen erfarenhet i dessa frågor vet att det stor-men-snabb beskriver sker hela tiden. Vi ser det med egna ögon. Herregud även du själv är för fan ett jättetydligt exempel på det.

Men som sagt, klart det är bekvämt att helt utan grund avfärda allt man inte gillar att höra som lögn och samtidigt se sig själv som "the voice of reason".
Citera
2020-02-22, 18:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tack. Då har du förlorat mig som ev. vän eller räddare.

Nån räddare har du bedyrat 200 ggr om att det är du minsann INTE.

Vän? Ja det är väl lite beroende på humör och dagsform från din sida...det har varierat, om vi säger så

Men seriöst, ofta att kvinnor skulle stoppat din fru och försökt mer eller mindre ruska vett i henne, el vad du skrev. Jag tror inte på det helt enkel.
Att du tycker illa om svenska kvinnor är en helt annan sak, och den åsikten står dig fritt att ha.
Citera
2020-02-22, 18:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Klart det är "påhittade små historier" när de inte passar din världsbild. Blir bekvämast så.

Vi som levt i verkligheten och kan tala av egen erfarenhet i dessa frågor vet att det stor-men-snabb beskriver sker hela tiden. Vi ser det med egna ögon. Herregud även du själv är för fan ett jättetydligt exempel på det.

Men som sagt, klart det är bekvämt att helt utan grund avfärda allt man inte gillar att höra som lögn och samtidigt se sig själv som "the voice of reason".

Öhm stopp lite nu.
Vad är det du ser hela tiden? Och vad är det jag är ett exempel på? Förtydliga.
Citera
2020-02-22, 18:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja. Jag och min fru åker (numera sällan) över till Bali när jag är hemma länge nog och handlar, bor på hotell och äter god mat. Bali är nedlusat med turister och då givetvis även Svenska kvinnor. Är det nåt hon inte gillar så är det kvinnor som ska 'rädda henne' från mig. Hon har vart i Sverige några gånger och blivit påhoppad så många gånger av tokkvinnor att hon inte ens längre vill komma dit.

Hon säger att västerländska kvinnor generellt och Svenska (ja, Svenska) kvinnor behandlar henne som om hon vore ett barn och inte förstår sitt eget bästa. Samtidigt kan de själva inte ens gå 50 meter utanför turiststråket utan att bli lurade.

Det är fasen tragikomik.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Alltså, jag menar, "blivit påhoppad så många gånger av tokkärringar att hon inte ens vill komma hit".
Jaså det var spännande. Var då, på stan eller?
Eller på deras tillställningar i hemmet? Har svårt att tro att svenska kvinnor är välkomna där.
Överdrivet, överdrivet ÖVERDRIVET och igen, överdrivet.

Och sånt här läser man relativt ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in