2015-04-29, 19:04
Medlem
s_jimmies avatar
Jag har också gett upp hoppet om Svenska kvinnor.
Svenska kvinnor vill ha kärlek men samtidigt ställer de en sjuka jävla massa krav..
Med det sagt så vet inte Svenska kvinnor vad kärlek verkligen betyder.

Om en man kan älska och vara ihop med en kvinna utan jobb eller lågutbildning,
varför kan inte den Svenska kvinnan göra detsamma?
Är verkligen ens sociala status en kriterier för om man kan älska personen eller ej?

Är Svenska kvinnor ute efter kärlek eller en man som ska agera som en statussymbol?

Jag tror allvarligt Svenska kvinnor inte vet vad kärlek verkligen är...
Väldigt många män som ser Svenska kvinnor första gången tycker de är bland de vackraste kvinnorna de har skådat.
Men sen när de väl kommer till Sverige eller träffar på ett Svenskt sliddjur ute på sin knullsemester, så får de en helt annan uppfattning om det Svenska kvinnosläktet..
De allra flesta tycker Svenska kvinnor är känslokalla, saknar hjärta, vet inte innebörden av kärlek, saknar förmågan att vara empatisk..

Nä Svenska kvinnor söker inte kärlek, för de saknar förmågan att kunna känna kärlek.
Svenska kvinnor söker en avelspartner. När du uppfyllt denna funktion och du inte längre svansar henne eftersom hon inte kan ge kärlek till sin man så tröttnar mannen på att uppvakta henne.
Anledningen till män tröttnar är för att de en gång hoppades på att få känna kärleken från kvinnan som aldrig kom.

Så nu när du slutar ge henne lyxlivet och istället börjar fokusera på att spara pengar till barnens framtid så skakar hon av sig dig.
Eftersom vi bor i Sverige så har morsan per automatik rätten till barnen och man blir nu tvungen att betala underhåll medans hon letar efter nästa offer att sätta i klorna.
Självklart så finns där nån man hon lyckas lura in i hennes liv för att suga ut livet ur.
Och så går det runt.

Dagens Kvinna i Sverige
Citera
2015-04-29, 19:13
Medlem
Kralligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s_jimmie
Svenska kvinnor vill ha kärlek men samtidigt ställer de en sjuka jävla massa krav..

Är verkligen ens sociala status en kriterier för om man kan älska personen eller ej?

Är Svenska kvinnor ute efter kärlek eller en man som ska agera som en statussymbol?

Väldigt många män som ser Svenska kvinnor första gången tycker de är bland de vackraste kvinnorna de har skådat.
Men sen när de väl kommer till Sverige eller träffar på ett Svenskt sliddjur ute på sin knullsemester, så får de en helt annan uppfattning om det Svenska kvinnosläktet..
De allra flesta tycker Svenska kvinnor är känslokalla, saknar hjärta, vet inte innebörden av kärlek, saknar förmågan att vara empatisk..

Nä Svenska kvinnor söker inte kärlek, för de saknar förmågan att kunna känna kärlek.
Svenska kvinnor söker en avelspartner. När du uppfyllt denna funktion och du inte längre svansar henne eftersom hon inte kan ge kärlek till sin man så tröttnar mannen på att uppvakta henne.
Anledningen till män tröttnar är för att de en gång hoppades på att få känna kärleken från kvinnan som aldrig kom.

Så nu när du slutar ge henne lyxlivet och istället börjar fokusera på att spara pengar till barnens framtid så skakar hon av sig dig.
Eftersom vi bor i Sverige så har morsan per automatik rätten till barnen och man blir nu tvungen att betala underhåll medans hon letar efter nästa offer att sätta i klorna.
Självklart så finns där nån man hon lyckas lura in i hennes liv för att suga ut livet ur.
Och så går det runt.

Dagens Kvinna i Sverige

Jag kunde inte sagt det bättre själv!
Detta är sååå sant men svenska kvinnor kommer aldrig förstå det :/
Jag har aldrig fått riktig kärlek utav någon svensk tjej och troligtvis aldrig få heller.
Det ända svenska tjejer är bra på är nog att knulla runt. USCH!
Citera
2015-04-29, 19:23
Medlem
s_jimmies avatar
Något som bör tilläggas är att snälla män inte anses som svag av utländska kvinnor,
däremot så anser Svenska kvinnor att snälla män är svaga.

Kort och gott, Svenska kvinnor vet inte vad de egentligen vill ha eller så är de oärliga med vad de verkligen vill ha. Det är komplext, men det är väl ingen som påstått att Svenska kvinnors logik är logisk.
Citera
2015-04-29, 19:33
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Och så går det runt.

Dagens Kvinna i Sverige

Citat:
Något som bör tilläggas är att snälla män inte anses som svag av utländska kvinnor,
däremot så anser Svenska kvinnor att snälla män är svaga.

Kort och gott, Svenska kvinnor vet inte vad de egentligen vill ha eller så är de oärliga med vad de verkligen vill ha. Det är komplext, men det är väl ingen som påstått att Svenska kvinnors logik är logisk.

Jag håller inte med dig någonstans så jag undrar lite, vad är det för krav svenska kvinnor ställer? Och hur kategoriserar du en snäll man?
Citera
2015-04-29, 19:48
Medlem
s_jimmies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag håller inte med dig någonstans så jag undrar lite, vad är det för krav svenska kvinnor ställer? Och hur kategoriserar du en snäll man?

Jag tog iaf upp 2 grejer som är med på samtliga kravlistor som inte är med på männens.
Hittar du inte de så är det ditt problem.

Bara själva grejen när Svenska kvinnor ska beskriva hur en "riktig" man är börjar det bli komiskt.
Hade män gjort detsamma så skulle det vara ett jäääävla liv om sexism och misogyni.

De gnäller om könsroller hit och dit med de ser inga problem med att de själva försätter att upprätthålla könsrollerna..

Jag misstänker att du är en som måste försvara Sverige till varje pris, även om det som sägs om Sverige är sant.
Självkritik existerar inte i detta land.
Citera
2015-04-29, 20:07
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag tog iaf upp 2 grejer som är med på samtliga kravlistor som inte är med på männens.
Hittar du inte de så är det ditt problem.

Bara själva grejen när Svenska kvinnor ska beskriva hur en "riktig" man är börjar det bli komiskt.
Hade män gjort detsamma så skulle det vara ett jäääävla liv om sexism och misogyni.

De gnäller om könsroller hit och dit med de ser inga problem med att de själva försätter att upprätthålla könsrollerna..

Jag misstänker att du är en som måste försvara Sverige till varje pris, även om det som sägs om Sverige är sant.
Självkritik existerar inte i detta land.

Jag har inte så mycket erfarenhet med kvinnor utan jobb eller med låg utbildning, men det brukar vara så att relationer ofta hamnar inom samma klass. Alltså att lågutbildade träffar lågutbildade.

Snacket om "riktig man" känner jag inte igen alls. Och över huvud taget så tycker jag att det mer låter som att du klagar över att du inte får några tjejer mer än något som är generell sanning.

och nej, jag har inget behov av att försvara Sverige på något sätt.
Citera
2015-04-29, 20:21
Medlem
s_jimmies avatar
Citat:
Jag har inte så mycket erfarenhet med kvinnor utan jobb eller med låg utbildning

Snacket om "riktig man" känner jag inte igen alls.

Nä det är svårt att relatera när du saknar erfarenheten

Eftersom dessa kravlistor inte bärs runt av brudar så kanske du kan själv kan räkna ut vart man hittar dessa listor.
Snurra runt på dessa ställen, läs och skåda dagens sliddjur.

Tycker också barnafödandet i Sverige har avtagit drastiskt, speciellt bland Svenska kvinnor.
Svenska kvinnor skaffar barn betydligt mycket senare, nästan vid 40 års ålder, och mindre dessutom.
Att skaffa barn så pass sent i livet är en fara för kvinnan, barnet och samhället som måste bekosta att ta hand om ännu ett downssyndrom barn.

Vi offrar vår framtid för att kvinnor ska kunna göra karriär inom tjänstesektorn som är obetydlig inom en snar framtid.
Citera
2015-04-29, 20:31
Medlem
Mooons avatar
Ur ett samhälls- och ur privatekonomiskt perspektiv är det oerhört viktigt att familjen kan försörja sig själv. Att både man och kvinna är lågutbildade och arbetslösa är verkligen hit. Vad är det som är så positivt med att vara beroende av bidrag tycker du? Att skaffa barn i en situation där både mamma och pappa försörjer sig på bidrag, vilka signaler ger det till nästa generation? Det skapar ju en underklass både när det gäller ekonomi, kunskap och socialt.

Så ta du och kamma till dig och se till att skaffa dig ett jobb och en stabil ekonomi och var glad och tacksam att du inte har hamnat i bidragssvängen med en kvinna med likadan inställning som du.

Citat:

Citera
2015-04-29, 20:31
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Nä det är svårt att relatera när du saknar erfarenheten

Eftersom dessa kravlistor inte bärs runt av brudar så kanske du kan själv kan räkna ut vart man hittar dessa listor.
Snurra runt på dessa ställen, läs och skåda dagens sliddjur.

Tycker också barnafödandet i Sverige har avtagit drastiskt, speciellt bland Svenska kvinnor.
Svenska kvinnor skaffar barn betydligt mycket senare, nästan vid 40 års ålder, och mindre dessutom.
Att skaffa barn så pass sent i livet är en fara för kvinnan, barnet och samhället som måste bekosta att ta hand om ännu ett downssyndrom barn.

Vi offrar vår framtid för att kvinnor ska kunna göra karriär inom tjänstesektorn som är obetydlig inom en snar framtid.

Jag har en hel del erfarenhet när det gäller det andra könet, dock mestadels övre medelklasstjejer och där stämmer inte alls det du säger.

Sedan kanske problemet mer är din egna kvinnosyn. Om man använder sig av ett ord som sliddjur (oavsett om det är på "skämt" eller inte") så kan man nog räkna med att det inte kommer gå så bra på tjejfronten. Din unkna kvinnosyn lyser nämligen igenom alldeles för starkt.
Citera
2015-04-30, 05:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har en hel del erfarenhet när det gäller det andra könet, dock mestadels övre medelklasstjejer och där stämmer inte alls det du säger.

Sedan kanske problemet mer är din egna kvinnosyn. Om man använder sig av ett ord som sliddjur (oavsett om det är på "skämt" eller inte") så kan man nog räkna med att det inte kommer gå så bra på tjejfronten. Din unkna kvinnosyn lyser nämligen igenom alldeles för starkt.

Är du säker på det? Jag har den erfarenheten det är så. Jag har också haft en del XP med kvinnor genom åren. Nog för för jag vågade inte stadga mig mer, tills jag träffade min nuvarande fru. Som är utländska.

Nej jag är varken arbetslös eller kallar dem för slidjur!! Även om det har varit nära många gånger innan kalla dem så.

Så min undran varför du tänker så ? Har du varit gift? Om inte så förstår jag. Får då har de inte fångat dig ännu.
Citera
2015-04-30, 22:41
Medlem
edit
Senast redigerad av Djorou 2015-04-30 kl. 23:01.
Citera
2015-04-30, 22:43
Medlem
bithaxs avatar
Det skall ju bli olagligt att köpa sex utomlands nu. Antar att det bara kommer gälla manliga sexköpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in