2015-02-05, 18:42
Medlem
UlfGullivers avatar
Precis lyssnat på snuttarna från alla lördagens låtar. Jag tror Christer Björkman besitter Sveriges absolut sämsta musiksmak.
Citera
2015-02-06, 14:07
Medlem
MLEs avatar
Åh, nej! Inte fucking jävla melodi-skit-festivalen också!
Citera
2015-02-06, 15:59
Medlem
Efter att ha lyssnat på alla småsnuttar/30 sekunder av låtarna så måste jag säga att jag är lite besviken. Varken Eric Saade eller Jessica Andersson, som jag på förhand ansåg vara givna för final, verkar ha någon kanonlåt.
Jag hittade dock en ny favorit i form av Elize Ryd & Rickard Söderberg.
Jävlar va bra Elize sjunger! Lyssna mellan 00:20 och 00:30, fyfan säger jag bara, rysningar! Lyckas hon komma upp i samma nivå imorgon så kan de mycket väl skrälla. Själva låten är väl kanske ingen höjdare men den växer för varje gång man lyssnar på den...mycket tack vare Elize
Citera
2015-02-06, 17:17
Medlem
Ibiza80s avatar
En viktig del i Melodifestivalen är att upprört anklaga kompositörer för att ha knyckt sina bidrag, verser och refränger. Här kommer mitt första klagomål:

Jessica Andersson: "Cant hurt me now, can´t hurt me now..."
Bob Dylan: Knock-knock-knocking on heavens door..."
Citera
2015-02-07, 02:38
Medlem
Trumpeters avatar
Har inte hört låtarna, men Eric Saade eller Jessica Andersson känns givna på förhand. Även om låtarna är dåliga borde det räcka till åtminstone andra chansen.
Citera
2015-02-07, 03:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Ja, vad säger man om detta:

"Här äger Rickard Söderberg ännu ett troll på Twitter"

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article20279348.ab

Citat:

Han är laddad till tusen inför Melodifestivalens första deltävling.
Och han vet precis hur han ska bemöta invandringskritiker på sociala medier.
Här är Rickard Söderbergs geniala schlagersvar till en person som verkligen inte drabbats av Mellofeber.

Och så är det en skärmdump från en twitterkonversation, där en person ställer seriösa och berättigade frågor till Rickard Söderberg, och han har svarat med att svamla textrader från Carolas "Främling" (han måste ha varit full vid tillfället). Är nu media så desperata så att de basunerar ut detta som att Rickard Söderberg har "ägt" invandringskritikern? Och är det ens värt en sida i Aftonbladet? Detta börjar ju bli rent sjukt.
Citera
2015-02-07, 08:02
Medlem
MLEs avatar
( Who The hell is that?!)

Varför är inte min favoritsångare Darin med? Om han skulle ha varit med så hade det kanske varit lite intressant.

Eller Ola! Ola Svensson som var med i Idol för några år sedan. Om någon är gammal nog här för att kunna minnas det!?

Jag blev ju så förtjust i honom när han sjöng "I see your true colors! "
Det var ett halleluja moment!
Citera
2015-02-07, 09:53
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Åh, nej! Inte fucking jävla melodi-skit-festivalen också!

Erkänn, du gillar det
Citera
2015-02-07, 12:11
Medlem
Utan att ha hört låtarna så tror jag Jessica Andersson faller platt. En has been som ingen bryr sig om.
Citera
2015-02-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, vad säger man om detta:

"Här äger Rickard Söderberg ännu ett troll på Twitter"

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article20279348.ab

Citat:

Han är laddad till tusen inför Melodifestivalens första deltävling.
Och han vet precis hur han ska bemöta invandringskritiker på sociala medier.
Här är Rickard Söderbergs geniala schlagersvar till en person som verkligen inte drabbats av Mellofeber.

Och så är det en skärmdump från en twitterkonversation, där en person ställer seriösa och berättigade frågor till Rickard Söderberg, och han har svarat med att svamla textrader från Carolas "Främling" (han måste ha varit full vid tillfället). Är nu media så desperata så att de basunerar ut detta som att Rickard Söderberg har "ägt" invandringskritikern? Och är det ens värt en sida i Aftonbladet? Detta börjar ju bli rent sjukt.
Det är exakt så här man hanterar troll på internet. Däremot så är det inte direkt nyhetsintressant. Plus termen "äga" används bara av 14-åringar och är inte speciellt akademiskt.
Citera
2015-02-07, 16:43
Medlem
MeMajks avatar
Seriöst:
OM man fick ge antingen plus eller minuspoäng , tror ni att det skulle vara en enda låt i detta spektakel som skulle hamna med slutresultat på plussidan
Citera
2015-02-07, 17:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Svårtippat i kväll! Jessica kan falla igenom, som så många andra favoriter genom tiderna. Vilka kommer istället. Tintin-Turken kan få en del stödröster. De japanska donnorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in