2015-02-07, 17:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Det är exakt så här man hanterar troll på internet. Däremot så är det inte direkt nyhetsintressant. Plus termen "äga" används bara av 14-åringar och är inte speciellt akademiskt.

Enligt definitionen av Troll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people,[1] by posting inflammatory,[2] extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a newsgroup, forum, chat room, or blog) with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response[3] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion

Jag förstår inte hur välformulerad kritik mot Sveriges massinvandring kan kategoriseras på det sättet? Om etablissemanget inte håller med, är det inte bättre att argumentera emot på ett seriöst sätt, än att avfärda det som "Troll" ?
Citera
2015-02-07, 17:47
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Erkänn, du gillar det

Ja, okej då, men jag har ingen möjlighet att se det och det är väl därför jag blir så jävla grinig också!

Men utan att ha hört ett enda bidrag så tycker jag att den där killen som är same och jojkar så vackra låtar, han tycker jag definitivt ska representera Sverige. Jag tycker det är fint när bidragen speglar landets kultur. När den möjligheten finns.

Jag har aldrig ringt och röstat. Jag tycker att det borde vara en jury. Sen kanske man inte borde ha EN vinnare bara, utan några stycken! Jag menar i Eurovisionen. Varför inte ha tex, tre vinnare?! Vem ska då ha tävlingen året därpå? Det kanske man kan ta i någon turordning, så att alla får ha den.
Citera
2015-02-07, 17:49
Bannlyst
Nja, jag ska nog inte titta på melodifestivalen ikväll. Gör hellre någonting annat intressantare.
Citera
2015-02-07, 17:52
Medlem
Har inget bättre för mig idag så tänkte bara ha igång det i bakgrunden medan jag njuter av en god öl och trevligt sällskap.
Citera
2015-02-07, 17:55
Bannlyst
Daniel Gildenlöw – Pappa måste ju vara bland det mest patetiska försök till röstfiskande man någonsin skådat.. Någon som håller med?
Citera
2015-02-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enligt definitionen av Troll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people,[1] by posting inflammatory,[2] extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a newsgroup, forum, chat room, or blog) with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response[3] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion

Jag förstår inte hur välformulerad kritik mot Sveriges massinvandring kan kategoriseras på det sättet? Om etablissemanget inte håller med, är det inte bättre att argumentera emot på ett seriöst sätt, än att avfärda det som "Troll" ?
Det är ganska tydligt att den personen inte skrev det han skrev för att diskutera sveriges invandringspolitik(vilket man får vara kritisk mot om man vill). Han skrev bara för att provocera då han använde ord som 'mörkt folk med religioner'. Naturligtvis har varken hudfärg eller religion någonting att göra med invandring. Dessutom var den verkligen inte välformulerad. Det lät som en dum 12 åring. Han använde för tusan ordet sånt i sin kritik.
Senast redigerad av Skibi 2015-02-07 kl. 18:29.
Citera
2015-02-07, 18:38
Medlem
Peripheryys avatar
Fyfan. Tänker aldrig titta på skiten. Varför finns det inte några riktiga band med för? Lite mer riktig rock hade ju inte skadat.
Citera
2015-02-07, 18:53
Medlem
Eric Saade skulle ha slutat på topp. Att lyckas vinna i Sverige igen och få bättre placering än trea i ESC lär bli svårt.

Å andra sidan kanske han bryr sig mer om att sprida sin musik till en bred publik än att bara vinna.
Citera
2015-02-07, 19:13
Medlem
emma80s avatar
Värt att notera, denna tråd ligger i musikforumet.

För generellt snack (kläder, programledare, mellanakt m.m.) är det nog denna som gäller: (FB) Melodifestivalen 2015

Citera
2015-02-07, 19:25
Bannlyst
Låter inte Jessica Anderssons låt som "Knockin' on Heaven's Door" ?

Och Saades låt är "Call me maybe".
Senast redigerad av peterj76 2015-02-07 kl. 19:32.
Citera
2015-02-07, 19:59
Medlem
DjPuttes avatar
Saade lär vinna hur än dålig låten är småtjejerna lär rösta han till final - sedan mycket öppet opera goes rock kan SKRÄLLA!
Citera
2015-02-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Åh, nej! Inte fucking jävla melodi-skit-festivalen också!

Jag vet att du gillar det. Annars hade du inte tagit dig tid att leta reda på den här tråden och kommentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in