Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-24, 10:39
  #61
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Ni verkar vara lite desperata. Vem har pratat om idioter, inte jag. Däremot har jag påpekat att vi pratar om ett litet struntparti som dessutom tappade 0,28% i senaste valet.

Med andra ord en pseudodiskussion.

Personen du svarade bemötte påståendet om FI som enbart bestående av okunniga personer (eller, idioter). Att du går in och börjar prata om valresultat istället ändrar inte ämnet.

Sen är ju såklart förra valresultatet bara relevant till en viss del, vilket även du självklart måste förstå. Ja, deras valhistorik ser ju verkligen inte särskilt bra ut, men samtidigt har de sjudubblat sitt medlemsantal på ett drygt halvår och fått en ganska oväntad medial push.

Sen säger jag såklart inte att de kommer att nå 4%, för det kommer de inte. Men jag hade blivit extremt chockad om de faktiskt backade även i höst.
Citera
2014-04-24, 10:59
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Personen du svarade bemötte påståendet om FI som enbart bestående av okunniga personer (eller, idioter). Att du går in och börjar prata om valresultat istället ändrar inte ämnet.

Sen är ju såklart förra valresultatet bara relevant till en viss del, vilket även du självklart måste förstå. Ja, deras valhistorik ser ju verkligen inte särskilt bra ut, men samtidigt har de sjudubblat sitt medlemsantal på ett drygt halvår och fått en ganska oväntad medial push.

Sen säger jag såklart inte att de kommer att nå 4%, för det kommer de inte. Men jag hade blivit extremt chockad om de faktiskt backade även i höst.

Om du skall vara trovärdig lägg då inte till dina egna förvanskningar. Kan bara konstatera att FI kommer även i år att minska, så är det bara. Att börja diskutera ett minimalt partis chanser att komma in i riksdagen är infantilt.

Oväntad medial push? Återigen så undrar jag om du driver med mig eller är så skadad att du tror på dina egna utsagor. Finns ingen i svensk politik som har pressens öron som GS. Dock är det inte pressen som väljer i ett val, utan ett folk som inte gillar partier vars ledning pinkar i biograffoajéer.
Citera
2014-04-25, 23:18
  #63
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Om du skall vara trovärdig lägg då inte till dina egna förvanskningar. Kan bara konstatera att FI kommer även i år att minska, så är det bara. Att börja diskutera ett minimalt partis chanser att komma in i riksdagen är infantilt.

Oväntad medial push? Återigen så undrar jag om du driver med mig eller är så skadad att du tror på dina egna utsagor. Finns ingen i svensk politik som har pressens öron som GS. Dock är det inte pressen som väljer i ett val, utan ett folk som inte gillar partier vars ledning pinkar i biograffoajéer.
Gudrun Shymans offentliga urinerande och alkoholism är inte det stora problemet utan dels F!:s sexistiska politik, och dels Shymans oerhörda arrogans. Man fasar ju vad som skulle hända om hon kom i en maktposition. Men det lär inte ske; svenska folket är för kloka för att rösta in F!, trotts att de är gammelmedias älsklingar. Fast F!:s succé i kårvalet i Uppsala är faktiskt bekymmersam...
Citera
2014-04-26, 02:29
  #64
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
F! kommer aldrig att komma in i Riksdagen.

I gårdagens västerländska samhälle hade dom haft goda möjligheter där folk hade tid med att koncentrera sig på I-landsproblem. Men den tiden är snart förbi (F! kom fram försent) för Sverige efter Imam Reinfeldts irreversibla bidragsmassinvandringspolitik som de kommade generationerna kommer att få leva med. Vi kommer att få reella problem istället bl.a. genom den snabba islamiseringen och skolans sönderfall.

Den enda vettiga frågan som F! har är att kvinnor har omotiverat låga löner jämfört med men. Detta kommer knappast att anses viktigt längre i ett allt mera etniskt-segregerat samhälle där kvinnor räknas som boskap inom vissa grupperingar, då kommer folk att få perspektiv.

F! är 110% PK och har både popstjärnor och all media med sig. Detta gällde även 2010, men trots detta så fick dom ynka 0.4%! Det blir inte mycket bättre 2014.

Som Clodius påpekar så har Gudrun Schyman blivit vidrig (exkluderat hennes alkoholrelaterade problem), bl.a. med sin respektlösa debattstil - en skam för vänstern. Därför är inte ens hon en tillgång längre, så vad finns det kvar egentligen?

En gång i tiden var Schyman en vettig politiker.

För övrigt är F! knappast ett vänsterparti heller.
__________________
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-04-26 kl. 02:40.
Citera
2014-04-26, 08:55
  #65
Medlem
Europes avatar
När kommer FI in i riksdagen? När skattebetalarna i Sverige avlönar drygt 4% av befolkningen som genusvetare, genuscoacher, jämställdhetspiloter och andra liknande självpåtagna titlar. Vi torde börja närma oss den punkten snart.
Citera
2014-04-26, 21:05
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Alltså på den nivån att hen har doktorerat i ekonomi, undervisar på högskola och är politiskt aktiv.
Tja, ekonomi har en rätt bred omfattning. Man kan disputera på något helt verklighetsfrämmande där.

Som jämförelse har det disputerats på Strindbergs kvinnosyn. Även om nu det inte var inom ekonomi. Den hen du refererar till kan alltså vara på samma nivå som den som satt och fantiserade kring vad Strindberg eventuellt menade när han skrev.

Och att folk är politiskt aktiva betyder inte så mycket. T ex så är Mp:s språkrör politiskt aktiva. Och nu förstår de flesta vad jag menar.

----------------------------
Men du verkar ha lite koll på FI.
När får vi se att dom driver kvotering till fängelserna? Det är ju en av de stora könsdiskrimineringarna i samhället. Och berör ganska många. Till skillnad från bolagsstyrelser.
Citera
2014-04-28, 18:58
  #67
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
När kommer FI in i riksdagen? När skattebetalarna i Sverige avlönar drygt 4% av befolkningen som genusvetare, genuscoacher, jämställdhetspiloter och andra liknande självpåtagna titlar. Vi torde börja närma oss den punkten snart.

Så jävla sant.
Citera
2014-04-28, 19:13
  #68
Medlem
murder_us avatar
Intenazistmen. Jag hoppas verkligen att Svp får mer röster än FI. Det vore som en intergalaktisk Quenelle rakt i nutelladalen på gudrun och media.
Citera
2014-05-01, 09:03
  #69
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
När kommer FI in i riksdagen? När skattebetalarna i Sverige avlönar drygt 4% av befolkningen som genusvetare, genuscoacher, jämställdhetspiloter och andra liknande självpåtagna titlar. Vi torde börja närma oss den punkten snart.
Knappast i årets val, men vi börjar närma oss helt visst. Genusteorin är en slags överideologi i samhället idag. En intellektuell gökunge som konsumerar ekonomiska och intellektuella resurser utan att ge något igen mer än att vara pådrivande för sexistiska lagar och praxis. Idag tillsätts offentliga tjänster och forkningsmedel delas ut pga av kön och inte kompetens. Men F! tycker inte att det är nog. De vill ha ännu mer. En sådan politik lockar genusvetare, men knappast vanligt folk. Mer märkligt är att det det inte finns någon politisk motkraft till genusteorin, men pressen från etablissemanget på en antifeministisk rörelse skulle bli massiv.
Citera
2014-05-01, 19:29
  #70
Avstängd
F! behövs inte i riksdagen, vi har redan V och MP. Förstås faktiskt inte vilken nytta F! skulle göra som inte redan görs av V.
Citera
2014-05-01, 19:33
  #71
Medlem
Sonnenwendes avatar
FI kommer aldrig in, det hela är en mediaanka.
Citera
2014-05-01, 21:45
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
FI kommer aldrig in, det hela är en mediaanka.

En medieanka i precis rätt tid för EU valet. Där torde de kunna komma in då valdetalgande normalt är lägre och folk röstar något annorlunda. Sen är riksdagsvalet nära inpå den här gången ooch de kan rida på vågen och kanske komma upp i 4%.

Det vore ju minst sagt intressant om det lyckades bli 9 partier i riksdagen. Förhoppningsvis så innebär det även döden för blockpolitiken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback