2014-04-17, 08:18
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag ska be om ursäkt nu faktiskt, beklagar mitt 'lilla' utbrott. Jag förstår fullständigt vad du menar med att man kanske inte behöver handla en feeet cykel när pojkvaskern inte tagit än endaste träning. Så jag tar tillbaka mitt utbrott mot dig och hoppas du godkänner ursäkten hehe.

Hoppas grabben cyklar för fulla muggar i ett par år!

Ursäkten är godtagen

Det hoppas jag med TS och inte för att du köpt en dyr cykel utan för att det är nyttigt, hälsosamt och mer givande än att sitta och klinka på en tagent. Stort creed till dig jämfört med alla PUCKON som köper svindyra datorer till sina ungar som aldrig är utanför dörren.
Citera
2014-04-17, 11:12
Medlem
godoglads avatar
Ska man ha en vettig cykel finns det ju knappt några cyklar för under 10,000.
Tycker du gjorde en bra sak. Men tvinga honom att få in det i blodet att låsa cykeln både genom ramen och hjulet och gärna ta in den i ett garage på natten istället för att ha den liggandes på tomten så kanske han får behålla den också.

OT: Cyklade en del mountainbiking i Alperna, grymt rolig träning och extremt extremt jobbigt att cykla upp för ett berg.
Citera
2014-04-17, 18:45
Medlem
jugbandbluess avatar
det är ju tyvärr rätt dyrt med riktiga mtb, så 9k låter verkligen inte överdådigt. bra investering om han får upp intresset riktigt!
Citera
2014-04-17, 21:46
Medlem
Byt bekanta, har sådana där jävla energitjuvar i mitt liv också, trots att ja fösökt att vinka adjöss i flera år.

Man köper väl vad man vill för fan
Citera
2014-04-17, 23:43
Medlem
JohnDonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
En cykel som kommer användas även som träningsredskap samt kunna användas flera år kan kosta lite enligt mig, hur resonerar ni med inköp till era unga?

Är du typen som köper varenda pryl din unge pekar på och när han tröttnat om ett halvår köper nåt nytt, borde du nog tänka efter. Skämmer du inte bort honom, men ibland vill ge honom bra och vettiga grejer har du gjort helt rätt. Nio tusen låter helt klart som en lagom summa pengar om man vill ha en anständig cykel.
Citera
2014-04-17, 23:46
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Du är definitivt inte en idiot. Klart grabben ska ha bra grejer om det är något han satsar på! Det tjänar både du och han på. Han får saker som håller och du slipper köpa om saker hela tiden. Skit i vad andra säger. Som det sagts hundra gånger tidigare i tråden, avundsjuka!
Citera
2014-04-18, 02:37
Medlem
Du bordebhablårit umgwn spara till hälften och betalat den andra helften så att man kan lära säg at kämpa för sinna saker men skit i vad folk säger folk brukar mest babla skit ändo och läga sig i
Citera
2014-04-18, 08:46
Medlem
Fuck em. Det kallas jantelagen i Sverige.
Citera
2014-04-18, 11:36
Medlem
Narvs avatar
Ser absolut inga problem i detta, ifall han har en sådan motivation kommer det nog räcka länge. Bra investering, det är både kul och ger motion.
Citera
2014-04-18, 12:16
Medlem
White-Wolfs avatar
Citat:
Min son fyller 14 i veckan, han vill börja cykla mountinbike med en lokal förening och han behöver en större cykel då han vuxit ur sin gamla. Jag tog med han till en bra cykelhandel och vi spanade på fina cyklar av bra kvalitet - riktiga mountinbikes.

Jag åkte tillbaka någon dag senare och bokade samt pyntade 9000:-

När nyfikna personen i min närhet frågar vad den kostade och jag berättar så svimmar dom nästan.
Är jag dum i huvudet eller är folk dumsnåla?

Jag vill köpa bra skit som håller, ungen är envis och kommer kämpa på med cyklandet. Har han bestämt sig så velar han inte. Om han inte vill träna cykel om ett par år så har han ju en ball cykel ströcykla på...
Dom har svårt att förstå mitt resonemang men till sig själva går det bra att handla feta jaktvapen och dyra bilar.

En cykel som kommer användas även som träningsredskap samt kunna användas flera år kan kosta lite enligt mig, hur resonerar ni med inköp till era unga?

Så länge du tror på din son och din ekonomi går runt tycker jag inte att du ska bry dej om vad andra tycker. Dom som reagerar på det kanske inte tjänar lika mycket som dej och därför ser det orimligt att lägga ut 9000 på en cykel.
Citera
2014-04-18, 12:23
Bannlyst
Citat:
Min son fyller 14 i veckan, han vill börja cykla mountinbike med en lokal förening och han behöver en större cykel då han vuxit ur sin gamla. Jag tog med han till en bra cykelhandel och vi spanade på fina cyklar av bra kvalitet - riktiga mountinbikes.

Jag åkte tillbaka någon dag senare och bokade samt pyntade 9000:-

När nyfikna personen i min närhet frågar vad den kostade och jag berättar så svimmar dom nästan.
Är jag dum i huvudet eller är folk dumsnåla?

Jag vill köpa bra skit som håller, ungen är envis och kommer kämpa på med cyklandet. Har han bestämt sig så velar han inte. Om han inte vill träna cykel om ett par år så har han ju en ball cykel ströcykla på...
Dom har svårt att förstå mitt resonemang men till sig själva går det bra att handla feta jaktvapen och dyra bilar.

Går man in i en cykelaffär idag så ser man att priserna tyvärr ligger på 9 000kr för många cyklar.
Jag tror inte folk varit i cykelaffärer på länge, de tror de kan få en cykel för 1000-1500kr.
Jag tycker det är bra när föräldrar slösar på vettiga grejer till sina barn, en cykel ger han motion, tummen upp till dig.
Jag har sett allt för många föräldrar köpa svindyra kläder och hudkrämer, medans barnen får småskit på sina födelsedagar/julaftnar.
Citera
2014-04-18, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenclown
Du bordebhablårit umgwn spara till hälften och betalat den andra helften så att man kan lära säg at kämpa för sinna saker men skit i vad folk säger folk brukar mest babla skit ändo och läga sig i
Men det blir ju ändå föräldern som betalar.
Ska han säg ge honom 1000 kr i månaden och säga åt honom att spara.
Barnet kanske inte får pengar, han kanske får vettiga saker och skulle han spara, så skulle han inte vilja ha en cykel för pengarna, då skulle han säkert vilja ha ett spel istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in