Citat:
Ursprungligen postat av
citymormor
Min son fyller 14 i veckan, han vill börja cykla mountinbike med en lokal förening och han behöver en större cykel då han vuxit ur sin gamla. Jag tog med han till en bra cykelhandel och vi spanade på fina cyklar av bra kvalitet - riktiga mountinbikes.
Jag åkte tillbaka någon dag senare och bokade samt pyntade 9000:-
När nyfikna personen i min närhet frågar vad den kostade och jag berättar så svimmar dom nästan.
Är jag dum i huvudet eller är folk dumsnåla?
Jag vill köpa bra skit som håller, ungen är envis och kommer kämpa på med cyklandet. Har han bestämt sig så velar han inte. Om han inte vill träna cykel om ett par år så har han ju en ball cykel ströcykla på...
Dom har svårt att förstå mitt resonemang men till sig själva går det bra att handla feta jaktvapen och dyra bilar.
En cykel som kommer användas även som träningsredskap samt kunna användas flera år kan kosta lite enligt mig, hur resonerar ni med inköp till era unga?
Går man in i en cykelaffär idag så ser man att priserna tyvärr ligger på 9 000kr för många cyklar.
Jag tror inte folk varit i cykelaffärer på länge, de tror de kan få en cykel för 1000-1500kr.
Jag tycker det är bra när föräldrar slösar på vettiga grejer till sina barn, en cykel ger han motion, tummen upp till dig.
Jag har sett allt för många föräldrar köpa svindyra kläder och hudkrämer, medans barnen får småskit på sina födelsedagar/julaftnar.