Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 14:22
  #145
Medlem
failures avatar
Kvalité kostar, det förstår nästan alla. Varför måste du tala om vad cykeln kostade till vänner och bekanta, det är bara onödigt. Ibland får jag frågan vad ett av mina fordon kostar vilket jag sällan svarar på då jag vet att det sticker i vissa's ögon att den kostar mer än deras hus.
Citera
2014-04-18, 16:32
  #146
Medlem
Drinis avatar
Till ts:
Klockrent köp, rejäla bra investeringar i sina barn och dess intressen är aldrig fel. Det här handlar ju inte om att skämma bort ungen med vardagslyx och att alltid få allt man pekar på, utan bara en bra satsning på sitt barn, om inte sitt barn vad fan ska man då satsa extra på????

Cykel är dessutom klockrent, hobby som ger motion, vardagsmotion (skola / vänner t.ex) , är ju perfekt.
Citera
2014-04-18, 20:10
  #147
Medlem
Köpte något liknande för 7k.. Stulen efter någon månad :/ akta er för idioterna cyklar är ett hett byte för idioter.
Citera
2014-04-18, 21:42
  #148
Medlem
Trillskes avatar
Haha, föräldrar ska köpa cyklar för 50k och köra ihjäl både sig själva och framförallt andra i trafiken för att det är hippt och trendigt. Men får en unge en cykel för 9k av lite mer normala skäl blir det liv.

9k är inte jättemycket för en ordentlig mountainbike.
Citera
2014-04-18, 21:42
  #149
Medlem
SparkMans avatar
När jag var 14 år sommarjobbade jag och köpte mig en egen mountainbike för den summan. Men helt klart inget fel med att skämma bort sina barn lite med dyra leksaker, jag vet hur det är då jag själv är sådan.
Citera
2014-04-18, 22:52
  #150
Medlem
cacas avatar
Klart de blir sura, det finns ju kvalitet och köpa å så kommer du med trampcykel på9k? vaad tänkte du på....
Citera
2014-04-18, 23:36
  #151
Medlem
Banditas avatar
Dränk ungen i massvis med onödiga prylar and nobody bats an eye.
Köp en dyr med rejäl grej till ungen and everyone loses their minds.

Nämen. Om grabben verkligen vill satsa på detta och ekonomin finns så kommer 9000:- vara en skitsumma i längden.
Många slänger ju betydligt mer än så på tobaksvaror varje år utan att det blir ett jävla liv om det liksom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback