2014-04-16, 20:30
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ska inte kristna ta hand om varandra? Har dom glömt bort hur muslimer förtrycker kristna
i "hemländerna"

Nä men i sverige är alla så blina

Vilka hemländer?

Kristna har bott i muslimska länder i århundraden.

Medan det är först under senare hälften av 1900-talet som en muslimsk minoritet lever i kristna länder.
Citera
2014-04-16, 21:16
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Efter jag gick ur har jag alltid fått tillbaka pengar istället för att betala.
Hörde om ett par där ena var med och andra inte, den som inte var med gick och köpte sig elektronik varje år när skatten kom för att pika, vad den andre lagt ut i extraskatt.
Fast förra veckan såg jag en muslimtant med slöja och med barn i barnvagn komma ut från kyrkan och såg ut som hon vunnit på lotto, tyckte det såg knäppt ut, kommer ut från kyrkan, får de ens vistas i kyrkan för Muhammad?

Så lite vet ni om Islam.
Ni vet inte ett skvatt helt enkelt, det märks väldigt tydligt.

Varför skulle inte en muslim få vistas i en kyrka?

En kyrka är en helig plats för en muslim också. Nu vet du det. Finns mer och veta.
Citera
2014-04-16, 21:26
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Så lite vet ni om Islam.

En kyrka är en helig plats för en muslim också. Nu vet du det. Finns mer och veta.
Alla vet inte lite om islam. Man kan ha argument emot denna ideologi för det... Så nu vet du.

Till hanna;
Det beror på ärendet i kyrkan. Bröllop eller begravningar är OK. Men jag kan citera en imam;
Citat:
- If you are entering a Church for the purpose of worship or receiving blessings or confessing your sins or beseeching favors from other than Allah, then you are wrong.

Så kyrkliga besök är helt klart beroende på vilken vind du slänger kappan efter.

Edit:
...eller synagogor. Helt ok att besöka dem också. Detta är något jag dock skulle vilja se, framförallt i mångkulturella Malmö, där judar har väldigt stora problem med vissa grupper i samhället. Och med vissa grupper menar jag just muslimer då.
Citera
2014-04-16, 21:30
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Så lite vet ni om Islam.

Så bra, då behöver vi inte bygga några moskéer. Muslimerna kan med andra ord hålla till i redan befintliga kyrkor.
Citera
2014-04-16, 21:34
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Alla vet inte lite om islam. Man kan ha argument emot denna ideologi för det... Så nu vet du.

Till hanna;
Det beror på ärendet i kyrkan. Bröllop eller begravningar är OK. Men jag kan citera en imam;

Så kyrkliga besök är helt klart beroende på vilken vind du slänger kappan efter.

Edit:
...eller synagogor. Helt ok att besöka dem också. Detta är något jag dock skulle vilja se, framförallt i mångkulturella Malmö, där judar har väldigt stora problem med vissa grupper i samhället. Och med vissa grupper menar jag just muslimer då.

Lögn.
En Muslim får träda in i en Kyrka och be även där.

Och vem har sagt att alla inte vet?
Citera
2014-04-16, 21:37
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Så bra, då behöver vi inte bygga några moskéer. Muslimerna kan med andra ord hålla till i redan befintliga kyrkor.

Ja det är sant men kan man bygga så gör man det.

Dom är olika utformade interiör mässigt så därför bör man bygga kyrkor för kristna och moskéer för muslimer osv.

Tänk längre någon gång.
Det är verkligen sant det som sägs med främlingsfientlighet... trångsynthet är ett starkt drag.
Citera
2014-04-16, 21:41
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Lögn.
En Muslim får träda in i en Kyrka och be även där.
Underligt eftersom jag citerade en Imam. Så imamen ljugar alltså. Intressant. Vad ljuger de mer om då, tro?

Edit:
Än mer underligt. Efter lite googling så hittar man olika svar, från olika personer. Kanske har med shia/sunni inriktning? Nåja... Otrogna är vi iallafall. Det är det konsensus om i majoriteten av fallen iallafall.
Citera
2014-04-16, 21:48
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Underligt eftersom jag citerade en Imam. Så imamen ljugar alltså. Intressant. Vad ljuger de mer om då, tro?

Edit:
Än mer underligt. Efter lite googling så hittar man olika svar, från olika personer. Kanske har med shia/sunni inriktning? Nåja... Otrogna är vi iallafall. Det är det konsensus om i majoriteten av fallen iallafall.

För mer info så finns det imamer som inte är imamer ens men många vet inte det.

Och för ännu mer info så finns det sekter inom islam (det är förbjudet med sekter inom islam) som framför med sina agendor antingen i uppdrag från utlandet eller sin egna krets.

Som tillexempel när en moské finansieras så har finansiären krav och det skulle kunna vara att sprida sekteristiska budskap (sekter är förbjudet ännu engång inom islam) och utvald anställning.
Citera
2014-04-16, 21:49
Medlem
tigersaid86s avatar
Vet ni inte allt detta?
Citera
2014-04-16, 21:51
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:

Edit:

Om man följer historiken bakåt så uppstår uttalandet "dom otrogna" från kristendomens sida och inte någon annan stor religion.
Citera
2014-04-16, 21:57
Medlem
JAMs avatar
Citat:
För mer info så finns det imamer som inte är imamer ens men många vet inte det.

Och för ännu mer info så finns det sekter inom islam (det är förbjudet med sekter inom islam) som framför med sina agendor antingen i uppdrag från utlandet eller sin egna krets.

Som tillexempel när en moské finansieras så har finansiären krav och det skulle kunna vara att sprida sekteristiska budskap (sekter är förbjudet ännu engång inom islam) och utvald anställning.
Jo, det vet jag. Men jag som "otrogen" söker efter svar och får två olika från trovärdiga källor. Då måste jag tolka detta som att båda är sanna. Jag kan inte, som många gör, välja och vraka i svaren som presenteras.
Citat:
"- Idag så är det OK att gå till kyrkan... Mmmm... Låter som något vettigt i diskussionen, det väljer jag!"

Jag finner det således svårt när det kommer till trovärdigheten för en religion (islam som kristendomen oavsett) där jag inte får ett svar. Och ett enda. Islam får inte tolkas fritt som vissa säger.
Alltså måste båda påståendena vara sanna. Och ni har båda rätt. Eller fel, beroende på hur man ser på det.

Inte konstigt att religionen står för så mycket av allt ont i världen, när inte ens de egna följarna kan tolka texterna. Eller rättare sagt; Tolka dem som fan själv. Eller vid behov.
Citera
2014-04-16, 21:59
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Om man följer historiken bakåt så uppstår uttalandet "dom otrogna" från kristendomens sida och inte någon annan stor religion.
Mja, otrogen är "infidel" vilket är från latinet... Nästan rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in