Citat:
Ursprungligen postat av
tigersaid86
För mer info så finns det imamer som inte är imamer ens men många vet inte det.
Och för ännu mer info så finns det sekter inom islam (det är förbjudet med sekter inom islam) som framför med sina agendor antingen i uppdrag från utlandet eller sin egna krets.
Som tillexempel när en moské finansieras så har finansiären krav och det skulle kunna vara att sprida sekteristiska budskap (sekter är förbjudet ännu engång inom islam) och utvald anställning.
Jo, det vet jag. Men jag som "otrogen" söker efter svar och får två olika från trovärdiga källor. Då måste jag tolka detta som att båda är sanna. Jag kan inte, som många gör, välja och vraka i svaren som presenteras.
Citat:
"- Idag så är det OK att gå till kyrkan... Mmmm... Låter som något vettigt i diskussionen, det väljer jag!"
Jag finner det således svårt när det kommer till trovärdigheten för en religion (islam som kristendomen oavsett) där jag inte får ett svar. Och ett enda. Islam får inte tolkas fritt som vissa säger.
Alltså måste båda påståendena vara sanna. Och ni har båda rätt. Eller fel, beroende på hur man ser på det.
Inte konstigt att religionen står för så mycket av allt ont i världen, när inte ens de egna följarna kan tolka texterna. Eller rättare sagt; Tolka dem som fan själv. Eller vid behov.