2014-04-16, 15:32
Medlem
Wayaheads avatar
Som imamen, i moskén på Medborgarplatsen, svarade den kvinnliga journalisten. Hon frågade: hur är det att verka i ett kristet land? Imamen svarade : vad får dig att tro det?
http://www.exponerat.info/ny-reklam-pa-bussarna-i-stockholm/
Citera
2014-04-16, 15:45
Medlem
mrphonks avatar
Vi pratade om detta i gårdagens podcast www.motgift.nu/12

Men helt ärligt, det är absurt och visar på vilken värdelös och — faktiskt — okristen organisation Svenska Kyrkan är. Att de sitter och trycker på betydande skog, mark och fastigheter är tråkigt för annars vore det lätt att arbeta för att sänka organisationen genom massavhopp — men idag skulle det bara ge mer makt åt ett fåtal idioter. Ändå anser jag att man bör lämna Svenska kyrkan, vare sig man är kristen eller ej.
Citera
2014-04-16, 15:54
Medlem
dwgs avatar
Ska inte kristna ta hand om varandra? Har dom glömt bort hur muslimer förtrycker kristna
i "hemländerna"

Nä men i sverige är alla så blina
Citera
2014-04-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Vad har HBTQ med ett moskébygge att göra? Sen är väl inte en lokal avdelning representativt för hela kyrkorörelsen?

själv kunde jag inte bry mig mindre, vem fan bryr sig om en moské?

Din signatur säger allt.
Citera
2014-04-16, 16:00
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ska inte kristna ta hand om varandra? Har dom glömt bort hur muslimer förtrycker kristna
i "hemländerna"

Nä men i sverige är alla så blina

Fast nu är det troligen inga kristna som fattat dessa beslut, utan andra mörkerkrafter som snirklat sig in i Svenska kyrkan.
Citera
2014-04-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Tror minsann Sun Ruler fått solsting.
(Vilken fantastisk ordvits)

Man får se det ur ett större perspektiv. I ett kraftigt sekulariserat land
som Sverige letar medlemmar i SK nya vägar.
I framtiden kommer antagligen många muslimer konvertera.

Bättre med troende av vilken religion som helst, än ateister.

Muslimer kan inte konvertera. Det är en omöjlighet. De kommer alltid vara muslimer.
Citera
2014-04-16, 16:17
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Muslimer kan inte konvertera. Det är en omöjlighet. De kommer alltid vara muslimer.

Det är väl dödsstraff för sånt?
Citera
2014-04-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Det är väl dödsstraff för sånt?

Jo men om man bortser från det så låter islam inte folk att konvertera man är det på livstid även om man blir hittad och dödad eller ej.

Det är lite som att som svensk försöka konvertera till bantuneger. Hur mycket du än försöker så kommer du att misslyckas.
Citera
2014-04-16, 16:27
Medlem
Cazars avatar
Känns som att svenska kyrkan mer och mer styrs av våra lobotimerade politiker. Svenska kyrkan är korrupt. Hade kristendomen velat hjälpa till med att sprida islam i sån grad att de till och med vill finansiera deras troslokaler så känns korstågen ännu mer som ett misslyckande än vad de faktiskt var.
Citera
2014-04-16, 16:43
Medlem
AlwaysAllIns avatar
När man tror att hissen har gått ner i absoluta botten så hittar någon djävlen källaren under bottenvåningen.
Nu gick jag ur Kyrkan för vi har inte riktigt samma politiska värdegrund längre. När kyrkan och staten gick skilda vägar och vansinnet även drabbade kyrkan i form av PK-ism o dylikt så tog jag "Mats ur skolan" så att säga.
Vansinnet i en mångkultur har fanimig ingen gräns!
Med tanke på hur de kristna behandlas i muslimska nationer så vore fanimig ett nytt korståg på sin plats.
Ifall ni är intresserade så har jag en riktigt informativ länk därnere i min signatur.

Mångkultur är tydligen att utrota det västerländska sättet att forma och existera i ett samhälle.
Citera
2014-04-16, 16:58
Medlem
Nyenskantzs avatar
"Svenska kyrkan" är ett väldigt missvisande namn då den knappast kan betraktas som en kyrka och heller inte en svensk sådan.
Citera
2014-04-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
När man tror att hissen har gått ner i absoluta botten så hittar någon djävlen källaren under bottenvåningen.
Nu gick jag ur Kyrkan för vi har inte riktigt samma politiska värdegrund längre. När kyrkan och staten gick skilda vägar och vansinnet även drabbade kyrkan i form av PK-ism o dylikt så tog jag "Mats ur skolan" så att säga.
Vansinnet i en mångkultur har fanimig ingen gräns!
Med tanke på hur de kristna behandlas i muslimska nationer så vore fanimig ett nytt korståg på sin plats.
Ifall ni är intresserade så har jag en riktigt informativ länk därnere i min signatur.

Mångkultur är tydligen att utrota det västerländska sättet att forma och existera i ett samhälle.

Den länken funkar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in